Mijn zoontje van 6 weekjes is niet heel erg fan van zijn eigen bedje . We proberen hem na de avond voeding in zijn eigen bedje te leggen en na zijn ochtend voeding bij ons . Eerst konden wij nog half wakker blijven als hij bij ons in bed lag nu merken we dat we daar echt te moe voor zijn en dat ons ogen dicht vallen . Nou ligt hij dus met de aankleedkussen tussen ons hoofden in . Aangezien het gevaarlijk is dat een aankleed kussen totaal niet doorademend is , zit er nu een aerosleep matrasje omheen met een aerosleep hoeslakentjes. Dus een aankleed kussen met aerosleep matrasje en aerosleep hoeslakentjes , is de uitkomst voor ons . Wat vinden jullie ?
Wij hebben dit de eerste twee weken na de geboorte van Lucas gedaan en dat ging ook erg goed. We wilden wel dat hij ging wennen aan het slapen in zijn eigen ledikant, dus legden we hem 's ochtends na zijn voeding (als hij weer sliep) met het aankleedkussen in zijn eigen ledikant, zodat hij eraan kon wennen. Daarna langzaam afgebouwd en uiteindelijk sliep hij zonder aankleedkussen in zijn eigen ledikant. Bij ons in bed vond ik toch een enge gedachte, ook al sliep hij tussen ons in op het aankleedkussen. Misschien een tip om dit te proberen, zodat hij dadelijk alleen in zijn eigen ledikant kan slapen en jullie ook wat meer rust hebben? Wat je doet is volgens mij wel redelijk veilig. Hij ligt tussen jullie kussens in op het aankleedkussen en onze kraamverzorgster heeft ons destijds hetzelfde aangeraden. Ik kon er zelf alleen niet lekker door slapen, omdat ik toch bang was dat het mis zou gaan en ik sliep ook met een nachtlampje aan, zodat ik hem continu kon zien. Niet erg rustgevend dus en ik werd ook om elk geluidje wakker. Succes
Bij ons heeft ze nooit tussen in geslapen omdat mijn vriend een hele wilde slaper is. Maar ik kan mij nog herinneren dat onze kraamzorg het als tip gaf om ze op een aankleed kussen te leggen als ze bij je in bed liggen. Zodat je niet op ze gaat liggen. Dus ik denk dat het wel goed zit
Wij legden het matrasje van de wieg tussen ons in, tegen het hoofdeind en ons meisje had een slaapzakje aan. Het randje van ons eigen dekbed deden we een beetje onder het matrasje zodat ons meisje niet onder het dekbed kon raken. Beetje krap, voor papa en mama maar minder plakkerig dan zo'n plastic aankleedkussen.
Misschien is een cosleeper een optie voor jullie? Het Gulliver Ledikantje van de Ikea is te gebruiken als cosleeper en is vaak via marktplaats voor twee tientjes ofzo verkrijgbaar.
M'n dochter heeft de eerste 6 weken op een aankleedkussen met eigen dekens ed bij me geslapen. Ze weigerde de wieg en weigerde het ledikant, wilde enkel bovenop me slapen. Toen kwam de kraamverzorgende met dit idee. Eerste 6 weken zo geslapen, toen de wieg, en nu het ledikant.
Hier slaapt onze knul nog steeds zo nu en dan tussen ons in op zijn aankleedkussen. Daarop leg ik een dekentje omdat hij vrij koud wordt. En ik dek hem toe met zijn eigen beddengoed. Gelukkig hebben we een lits-jumeaux...