fietsen met baby

Discussie in 'Verzorging' gestart door sa1980, 19 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sa1980

sa1980 Actief lid

24 apr 2009
    430
    0
    0
    Weer een fiets vraagje..

Aanstaande vrijdag krijg ik mijn moederfiets.

Vind het best spannend om de eerste keer met mijn dochtertje te gaan fietsen.

Moet ik nog op bepaalde dingen letten?

Ze zit voorlopig nog voorop.

Vonden jullie het heel anders fietsen als zonder stoeltje/kindje?

Kan ik gewoon een (verlaagde stoep op en af rijden)? Dus waar bv rolstoelen etc ook op en af gaan?
    Ik neem aan dat ik niet zo van de stoep op en af moet rijden die niet verlaagd is?

Dank je wel voor de tips.

2. Ikke20

Ikke20 Actief lid

13 okt 2008
    379
    1
    0
    Hoi!

Fietsen met je kleintje dat is echt heel leuk! Ik vind het iedere keer weer een feest!
    Wat ik je in ieder geval zou aanraden is om een keer even te gaan fietsen zonder kindje. Want het opstappen en afstappen is toch anders met zo'n voorzitje. Ik was blij dat ik dat al had gedaan voordat ik mijn zoontje mee nam op de fiets. Ik voelde me daardoor een stuk zekerder op mijn fiets.
    Heel veel fietsplezier!

Groetjes Mariska

3. Maia

Maia Niet meer actief

ik heb vandaag voor het eerst gefietst met mijn meisje. Het was de eerste 500 meter en de eerste bocht even wennen maar daarna merkte ik niet meer dat er iets aan m'n stuur hing. Ik ben wel van die stoepjes afgegaan maar dan wel heel voorzichtig rijdend maar ze leek er geen last van te hebben.

4. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    Als je je fiets krijgt, eerst even oefenen zonder je kindje in het stoeltje. Dan wen je alvast aan het obstakel aan je stuur. Verder inderdaad een beetje de hobbels vermijden, dus inderdaad die verlaagde stukken in de stoep pakken. Voor je het weet ben je gewend hoor, het is niet zoveel moeilijker als zonder stoeltje...

Deel Deze Pagina