Volgende week vliegen wij naar Egypte, daar gaan we vooral snorkelen en hopelijk bezig met ons duikbrevet. We hebben een onderwatercamera, maar toch zou ik ook een hoesje voor mijn telefoon willen. Deze maakt vind ik persoonlijk mooiere foto’s. Welk hoesjes zijn goed? Vind er namelijk ontzettend veel!
Wat voor telefoon heb je dan? Ik heb een Samsung S7 en deze is gewoon waterdicht. Volgens mij zijn best veel telefoons waterdicht tegenwoordig.
Niet alle waterdichte telefoons zijn tijdens gebruik nog waterdicht. Ik zou zelf dat risico niet nemen. De producent geeft ook geen garantie op de waterdichtheid. OT geen idee wat een goed hoesje is.
Precies, vaak betekent waterdicht dat je telefoon niet meteen stuk gaat als je het in helder water laat vallen; water met zeep of zeewater is al weer anders. En bv fotograferen ook. Qua hoesjes zijn er heel veel soorten, iig voor mijn type telefoon, maar ik durf dat zelf niet, veel te bang dat er tóch water in komt en *blub* m’n telefoon naar de haaien
Hmm heb ik dan geluk dat die van mij het nog gewoon doet? Vorig jaar tijdens de vakantie is de telefoon bijna dagelijks in de zee en het zwembad geweest. Nergens last van, telefoon doet het gewoon prima.
Ja die is waterdicht en dan ook echt waterdicht. Ik heb een Samsung galaxy s5 gehad , die ook ‘waterdicht’ was. Was een keer in water gevallen, toen kapot. Opgestuurd naar Samsung, waterschade zeiden ze. Heb gevraagd hoe dat nou kon, waterschade in een waterdicht toestel. Maar ze deden er niks aan. Tegenwoordig zijn de meeste telefoons die waterdicht zijn wel echt waterdicht ook. Maar zou het ondanks dat in de zee ook niet snel doen. Wat voor soort hoesjes zoek je dan? Ik ken alleen die zakjes en dan kun je geen foto’s meer maken.
Inderdaad waterdichte zakjes, lees daarbij dat je dan gewoon je telefoon kan bedienen. Ik kan alleen vinden dat de iPhone 8plus max een halfuur onder water kan op een meter diepte.
Die zakjes zie ik regelmatig liggen, Action, Kruidvat etc. En anders Coolblue of Bol.com. Bij Coolblue staan vaak heel veel reviews.
Ik heb vorig jaar ook gewoon foto’s gemaakt in zee (zelfde toestel) en meerdere malen in het zwembad. Werkt nog perfect. Je hebt echt van die kunststof hoesjes en gewoon die plastic zakjes van de Action enzo.