Baby slaapt amper overdag 5 maanden

Discussion in 'Baby en dreumes' started by simoontje1985, Jun 1, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. simoontje1985

simoontje1985 Actief lid

Mar 3, 2013
    236
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo
    Ik zit met een probleem. Onze meid sliep nog nooit geweldig. In het begin had zij haar dag en nachtritme compleet omgedraaid. Dat veranderde ongeveer toen zij 11 weken was. Ook hebben wij wellen onder ons huis lopen. Voornamelijk onder haar bed en dit is nu opgelost met een koperen beeldje die in de meterkast staan. Verder heeft zij een verborgen reflux waarvoor zij nu medicatie krijgt. Dit gaat goed.
    Ook ' s nachts slapen gaat goed. Meestal (muv de afgelopen 2 dagen) gaat ze rond 20 uur naar bed en wordt rond 7 uur weer wakker...

Maar overdag slapen hoh maar. Bijna niets nada. Ik wordt er een beetje moedeloos van. In bed wil zij absoluut niet slapen af en toe in de kinderwagenbak of op de bank doet zij een power napping van 10-15 min en is dan weer helder wakker.
    Hoe krijg ik het voor elkaar dat ze toch slaapt? Of zou het gewoon zo zijn dat ze geen slaap nodig heeft overdag ?
    Owja ik let ook áltijd erop zodra ik zie dat ze moe wordt. Wrijven in de ogen en gapen maar slapen neeeeeeeeee hoor. Ze krijst het hele huis bij elkaar....

2. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,955
    15,001
    113
    Hier ukkie van bijna 6 maanden, ook powernapjes maar tegen 14:00-15:00 gaat ze echt gepland even naar bed en slaapt dan 45 min tot 2 uur. Daarvoor hoef ik haar ook niet naar bed te brengen want ze heeft de wereld nog niet veroverd. Ik let op de kleur van dr wallen, als dat wat grijzig/donkerder wordt dan gaat ze naar bed, dat is vaak nog ruim voordat ze 'zeurderig' wordt. Dan speelt ze nog even in bed met dr knuffel en gaan dr wat pilatus oefeningen af waar ik al pijn in mn rug van krijg bij het zien en valt ze happy in slaap. Haar slaapsignalen (oogjes wrijven etc) komen echt heel laat als ik daar op wacht dan is t een gevecht om in slaap te komen omdat ze dan al te moe is.

3. Vlindertjeh

Vlindertjeh Bekend lid

May 18, 2014
    545
    67
    28
    Female
    Het zuiden
    Herkenbaar.. beide zoontjes slapen de nachten door maar overdag is/was het een ramp tussendoor even korte powernapjes. De oudste begon rond 10 maanden langzaam een ritme te krijgen en 's middags 2-3 uur aaneengesloten te slapen.
    De jongste nu 7 maanden is nog altijd een ramp met zoeken van wanneer hij kan slapen ik probeer hem na de fles van 12.00 uur gewoon in bed te leggen.. soms slaapt hij een uurtje maar soms ook niet.. als ik hem in de kinderwagen leg wilt hij vaker in slaap vallen zodra ik loop maar als ik stil sta wakker en brullen.

Proberen toch om haar op vaste tijden in bed te leggen zo rond de tijd dat je merkt dat ze moe wordt, met heel veel geduld en hoop zal ze hopelijk toch iets gaan slapen.
    Bij de oudste werkte muziek ter afleiding waarna hij na een tijdje in slaap viel. Heeft je dochter iets waar ze rustig van wordt? Muziek/beertje/speen?
    Veel succes ermee!

Share This Page