Vanaf wanneer een box?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Babbona, 22 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babbona

Babbona Actief lid

20 mrt 2013
    488
    0
    16
    Hallo allemaal,

Op internet vind je verschillende baby uitzet lijstjes, bij de een staat wel een box bij, bij de ander staat dat je die niet meteen na geboorte nodig hebt.

Wanneer heb je nu een babybox + kleed nodig?

Groetjes,

2. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ik heb de box vanaf dr geboorte gelijk gebruikt, eerste maanden hoog, eventueel met een mobiel erboven, daarna laag zodat ze kon spelen. Vanaf een maand of tien niet meer gebruikt.

3. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Hier gelijk na de geboorte al gebruikt :)
    Lag ze vaak lekker in te slapen de eerste week :)

4. juli10

juli10 Fanatiek lid

12 jun 2011
    1.259
    0
    0
    Een box gebruik je meteen na de geboorte hoor :)
    Wij hebben hem een paar weken voor de bevalling opgezet. Daar heb je na de bevalling denk ik echt geen zin in ;)

5. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Helemaal in het begin gebruik je m vooral om je kindje even weg te leggen,dat kan natuurlijk ook in een wiegje ofzo. Met een week of vijf of zes komt er wat meer interesse in de wereld, dan is het een leuk speelplekje!

6. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Hier sliep ze er de eerste weken ook in.
    In het begin slapen ze zo veel. Ik vond het dan niet prettig dat ze altijd boven in haar bedje zou liggen.

Een mobiel boven de box wordt inderdaad ook al snel interessant.

Ik zou hem dus al voor je bevalling zetten, nu heb je nog tijd om hem te zetten ;)

7. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    En anders is het een mooie opslagplek voor kraamkadootjes.

8. Krullie88

Krullie88 Actief lid

19 feb 2012
    150
    0
    0
    Wij hebben de box vanaf de geboorte meteen gebruikt.

9. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik wil ook al een box hebben staan als ons kindje geboren wordt, vind het niet zo'n leuk idee dat hij/zij de hele tijd in een andere kamer in zijn/haar bedje zou liggen..

10. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Bij de eerste hadden we de box al voor de geboorte neergezet, maar als hij er een slaapje in deed, deed hij dat meestal in de kinderwagenbak in de box.

Nu zetten we de eerste weken het wiegje in de huiskamer ipv de box. Het wiegje (familiewieg) gebruiken we nu boven niet, omdat we een co-sleeper hebben gekocht en in de babykamer staat al een ledikantje.

11. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    Hier meteen vanaf geboorte en bij eerste twee wel langer gebruikt hoor, soms om even veilig te kunnen koken of naar de wc te kunnen ;) altijd handig..

Slapen hebben wij nooit gedaan in de box, slapen doe je gewoon in je bedje en spelen in de box, zo hebben wij nooit problemen gehad met slapen. Wij leggen onze kindjes altijd slaperig maar wel wakker in hun eigen bed om te gaan slapen, spelen of lekker naar mobiel (wakker) kijken mag in de box.

Slapen in kinderwagenbak ook liever niet, ja als ze per ongeluk in slaap vallen onderweg dan wel natuurlijk maar leg ze er niet in om te gaan slapen.

12. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    De box stond al tijdens de zwangerschap maar heeft bij ons in het begin alleen gediend als uitstalplaats voor kraamcadeatjes. De box was nog te groot voor haar, ze had behoefte aan meer geborgenheid (wij konden onze wieg makkelijk verplaatsen gelukkig). Toen de boxmobiel interessant werd, werd de box een leuk speelplekje. Nu heeft ze er eigenlijk al weken niet meer ingelegen.

Edit: de box was bij ons geen slaapplek, ze sliep in haar bedje of draagdoek.

13. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Wij hebben de box tijdens de zwangerschap (halverwege) al in de woonkamer gezet. Dit om de katten te leren dat ze er niet in mochten.. Maar eigenlijk hebben we de box bijna niet gebruikt, we hebben hem dan ook snel weer weggehaald :)

14. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Precies wat wij van plan zijn; al kan ik me voorstellen dat de reiswieg wel handig is voor het slaapje als ik ergens op bezoek ben.
    De box staat ook al klaar. Nu staat de ziekenhuistas er nog in, en straks kan de kleine er in zijn wakkere momentjes in.

15. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)

Ja als je ergens op bezoek bent is natuurlijk ander verhaal dan gebruik ik hem ook, maar meestal ben ik de eerste maanden veel thuis om ritme en regelmaat aan te bieden en vooral samen een band bouwen waar de baby precies weer waar ie aan toe is, mijn kids hebben het daar altijd goed op gedaan, ik ben niet zo'n meesjouw moeder, alhoewel het nu wel meer zou moeten met 2 al grotere kindjes, probeer ik het daarnaast zo min mogelijk te doen..

16. Babbona

Babbona Actief lid

20 mrt 2013
    488
    0
    16
    Ok, de meerderheid heeft hem dus in huis met geboorte en gebruikt (op verschillende manieren :p).

Ik denk dat ik hem idd gewoon in huis haal en dan zien we wel de eerste dagen. Mij lijkt het inderdaad ook wel fijn als ik even mijn handen vrij moet hebben als ze niet slaapt en veilig in de box kan leggen.

Thnx allemaal!

17. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    We hebben hem gebruikt vanaf dag 1. In eerste instantie puur om even met een kussen uit te buiken na de melk omdat het naders omhoog kwam.

Ik denk dat je hem in het eerste begin niet nodig hebt, maar hem wel gebruikt als hij staat.

18. sydneys

sydneys Niet meer actief

Wij hebben de box gebruikt vanaf de eerste dag dat hij thuis was.
    Tot ongeveer 3 a 4 maanden sliep hij er overdag ook in want dan heb je na 9 maanden wachten je baby, en dan zal het in een andere kamer moeten slapen? Ze slapen zoveel dus is het gezelliger in de box.

Ik heb hem ook in de box laten slapen zodat hij leert slapen in omgevingsgeluiden, hij valt nu ook nog in slaap in de auto, buggy,.... Dus daarvoor is het ook wel handig.

Nu doet hij s'ochtends zijn 20 minuten dutje nog vaak in de box.

19. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Dit dus.

En onze uk slaapt overal prima, ondanks dat sommigen hier roepen dat een box niet iets is om in te slapen, maar om te spelen.
    In Belgie wordt een box juist sowieso gebruikt als een soort wieg volgens mij.

Ik vind het ideaal, vooral in verband met het geven van borstvoeding. Hij is zo lekker in de buurt.

20. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Helemaal mee eens. Slapen doe je in bed. OK en in het begin ook regelmatig bij mama op de buik. Heerlijk vond ik dat. De box is om te spelen.

Wij hebben de box na een paar weekjes voor het eerst gebruikt. De eerste twee weken was ik zelf nauwelijk beneden. Maar het is niet handig als je na 2 weken denkt. He een box zou wel handig zijn. Effe naar de winkel. Die wil je gewoon klaar hebben staan.

Wij hadden trouwens de box al heel snel van de hoek in de kamer, waar we hem gezet hadden naar het midden verhuisd. Salontafel ging aan de kant en meneer was letterlijk ons middelpunt :D.

Deel Deze Pagina