baby 10 maanden 'slaat'

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sweetbabygirl, 6 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetbabygirl

sweetbabygirl Actief lid

12 dec 2013
    262
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi! Ons prinsesje doet het echt helemaal super, eet goed, drinkt goed, groeit goed en is altijd vrolijk. Maar sinds een week of 2 slaat ze mij steeds in mijn gezicht. Ze doet het ook alleen bij mij. Soms met vlakke hand, maar ook met speeltjes of boekjes. Ik corrigeer haar door haar hand weg te halen en rustig toe te spreken dat je mensen niet mag slaan. Ik neem aan dat ze hier nog niks van snapt en het zal ook wel een fase zijn maar m'n zelfvertrouwen krijgt wel even een deuk. Heeft iemand een tip hoe hier mee om te gaan?

2. sydneys

sydneys Niet meer actief

Zeker niet aan jezelf twijfelen. Dat ze u als "slachtoffer" heeft gekozen heeft maar 1 reden namelijk jij bent haar mama, ze vertrouwd u het meeste en ze voelt zich het veiligst bij u. Dus bij u kan ze ook dingetjes proberen. ;)
    Verder doen wat je nu al doet. Nog een keer of 1000 :p en ook zeggen dat dat pijn doet. Als zij eens pijn heeft (tandpijn, gevallen) en je vraagt aan haar of ze dan pijn heeft dan kan ze het woordje pijn misschien gaan linken

3. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Ik ben gaan oefenen met aaien. Duurde wel zo'n 3 weken voordat ze dat doorhad maar het lukte wel!

4. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Geef je haar ook wel eens een tik op haar vingers als ze iets niet mag? Niet meer doen, kids nemen alles over van jou op deze leeftijd.

Is bij onze dochter ook gebeurd. Als ze niet luisterde gaf ik haar na een keer of 3 een tikje op haar vingers. En nu slaat ze mij ook. Ik sla haar nu niet meer en leg uit dat wanneer ze mij slaat dit niet oké is.

5. sweetbabygirl

sweetbabygirl Actief lid

12 dec 2013
    262
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee ik geef haar geen tik. Ik pak alleen haar hand vast en probeer uit te leggen dat dit 'au' doet en niet zo lief is. Maar ja dat zal een kwestie van herhaling zijn denk ik. Alleen ik voelde me er zo rot over maar het zal waarschijnlijk 'uitproberen' zijn.

6. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Ik ben nu al aan het 'aaien', want mijn dochter mept mijn man en mij ook ;)

7. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Aaien doen wij ook al een tijd, maar als ze het er niet mee eens is gaat ze echt meppen

Deel Deze Pagina