Hoi dames! Ik zoek wat ervaringen van mama's die deze deken hebben, althans de oslo variant. De deken die ik nu heb ligt dubbelgevouwen maar word te kort, enkel is hij te koud dus ben ik op zoek naar een nieuwe. Nu heb ik eigenlijk de Koeka Oslo op het oog, deze is 1.9 TOG wat is jullie ervaring hiermee? is hij niet te warm? Wil deze dus enkel gebruiken ipv dubbel. Het zal op de slaapkamer ergens tussen de 15-18 graden zijn.
Sorry, die van ons krijgt geen deken. Als ze dr speen zoekt gaat ze t hele bed door en daar waar ze m vindt legt ze dr koppie neer. Van de zomer kwam ik dr dus zo onder t lakentje tegen en ze lag dus met dr koppie onder t lakentje. Die krijgt dus echt geen deken, dat is mij te link met rebreathing. Daarom slaapt ze in een slaapzak, vindt ze ook heerlijk en nooit geen gedonder met bloottrappelen. 1.9 tog klinkt wel goed trouwens. Dr is een of andere tabel dat je kan meten welke tog waarde je nodig hebt bij welke omgevingstemperatuur, dan heb je een beetje indicatie. We hadden koeka dekens zowel zomer als winter varianten. In de wieg vond ik ze erg fijn. Maar goed, met 5-6 maanden moesten de dekens er echt uit omdat dat te gevaarlijk werd.
Ik heb een deken van 1.7 TOG (baby's only) en die gebruik ik over zijn slaapzak als het koud (14-16) is en een deken van 0.7 TOG, die gebruik ik anders. 1.9 is niet te warm, maar ligt wel aan alle factoren die je nog meer hebt. romper, slaapzak, pyjama, enz. Totaal moet je niet boven de 4 uitkomen heb ik ergens gelezen. Maar romper en dunne pyjama zal rond de 0.6 samen zijn, slaapzakken zijn heel wisselend, staat er meestal wel op. Maar hier meestal rond de 15 graden en dan heb ik dus een romper + dunne pyjama, dikke slaapzak zonder mouwen (ik heb een duimer en met die dikke mouwen kan hij niet duimen) en dan een dikke deken. Sommige nachten is het warmer (17 graden) en dan pak ik de dunne deken of geen. Kijk meestal ook naar mezelf, als ik een extra deken op m'n bed leg, dan doe ik die hem ook op en als ik het warm krijg, dan check ik even zijn nek maar meestal is dat een teken dat zijn deken ook weg kan. (we slapen op dezelfde kamer).