ik zie vaak de vraag staan over wat kost dit?wat kost dat? mischien handig om je uitzetlijst grote uitgaven te vermelden zo kan iedereen beetje zien wat de kosten zijn. kinderwagen met postbank rentepunten 299,00 luiertas 20,00 voetenzak 39,00(alles bij postbank voor de helft van het geld) babykamertje met matras en lakensetjes(3)1000,00 maxi cosi cabrio fix 149,00 box bobita met lade 249,00 boxkleed 39,00 easyfix systeem en adaptor kinderwagen voor maxi cosi 200,00 kinderstoel babydan chair met kussen 125,00 badje thermo met standaard 80,00 set met verzorgingsrommel van nagelschaar tot luierdoekjes 150,00 wipstoeltje 39,00 opknappen babykamer behang verduiserend rolgordijn laminaat verf radiator panelen 750,00 jeetje eigenlijk best wel veel als ik het zo zie maar we hebben wel alles verspreid gekocht elke maand wel iets anders
Babykamer meubeltjes: 1360 euro Kinderwagen Bugaboo: 860 euro Maxi cosi met adapter: 130 euro Badje+standaard+aankleedkussen: 70 euro Opknappen babykamer: 40 euro (alleen verf +benodigdheden) Boxkleed: 15 euro Kleertjes: ongeveer 60 euro Lakens, dekens, hydrofiel luiers: 85 euro We hebben nog nodig: een box, matras, wipstoeltje, babyfoon, kruik, en nog een paar kleine dingetjes. Pffff wat een geld zeg, het kon natuurlijk ook goedkoper door dingen van marktplaats.
Alles bij elkaar voor de eerste: 180 euro, inclusief complete babykamer, box, maxicosi, badje, 3 in 1 kinderwagen, wipstoeltje, eetstoel eigenlijk alles.. Allemaal vanaf marktplaats/kapaza/2dehands Voor de tweede hebben we een duowagen aangeschaft: 175 euro voor een Urban Jungle kamertje: 50 euro De rest hadden we nog.
Babykamermeubels 1100,- Kinderwagen (2-in 1) 700,- Maxicosi Cabrio Fix 139,- Matras 120,- Bedtextiel (Hoofdbeschermer,aankleedkussenhoes, ledikantzak, klamboe, 3 lakensets, dekentje, safe sleep, aerosleep matrasbeschermer, matrashoesjes) 450,- Kleding (Veel merkkleding, en deels tot maat 68) 400,- Behang voor de babykamer 250,- Verf voor de kozijnen babykamer 20,- Schilderijtjes (zelfgemaakt, enkel materiaalkosten) 15,- Kroonluchter babykamer 60,- Aankleding babykamer (muziekdoosje, spaarpotje, slaapbeer, mandjes e.d.) 250,- Verduisterend rolgordijn 70,- Kleedje babykamer 35,- Badcapes 40,- Aankleedkussen 20,- Badje + Standaard 80,- Hydrofielluiers + navelbandjes + washandjes 40,- Flessensterilisator + 4 Aventflessen + schoonmaakspullen + spenen 70,- Verzorgingsproducten (Balneum lijn)40,- Veiligheidsproducten (stopcontactbeschermers, kastvergrendeling) 30,- Box met lade (boxkleed hebben we al), kinderstoel en automatisch schommelstoeltje worden binnenkort nog gekocht, hiervoor hebben we nog 550 euro open staan. Wat we over houden komt gewoon op de spaarrekening van de kleine. Totaal: 3929,- excl. Box, kinderstoel, schommelstoeltje. Wat een geld... Natuurlijk hadden we ook veel 2de hands kunnen kopen, maar aangezien het in de toekomst hopelijk niet bij 1 kindje blijft, lag mijn voorkeur bij alles nieuw kopen.
Gekregen: Kamertje: 1100 euro Kinderwagencombi 700 euro Box zonder lade: 150 euro Boxkleed: 40 euro Easybase voor in de auto: 89 euro aanbieding Laminaat: 240 euro Behang: 150 euro Wieg: 80 euro incl bekleding (Marktplaats) Kleertjes wissel ik af, Mexx, Wibra en Zeeman laten zich goed combineren En vandaag voor m´n verjaardag gekregen: Matras: 50 euro Ledikantlaken ±10 euro Ledikanthoeslaken ± 7 euro Waskussen ±20 euro Waskussenhoes ± 10 euro We hebben zelf dus nog geen 500 euro uitgegeven, maar alles bij elkaar zitten we al op 2650 euro. En dan moet er nog behoorlijk wat bij, o.a. gordijnen, dekentjes etc.
Gekregen: Babykamer : 900 euro Badset(bad, waskussen etc) : 39 euro Badstandaard: 12,50 euro Tummytub: 18 euro Wipstoel: 50 euro Box: 129 euro Speelkleed box: 79 euro Matras: 170 euro Hoeslakens: 50 euro Babyfoon: 130 euro Kinderstoel: 80 euro Kleding: +- 100 euro 2 slaapzakjes: 70 euro Luiers: 35 euro Flessen, spenen, flessenwarmer: 70 euro Lammy vloerkleedje: 20 euro Kleine leuke spulletjes: 200 euro Totaal gekregen: 2152,50 Zelf gekocht: Kinderwagen + maxicosi + alle spullen erbij: 150 euro Boxkleed schaapje: 40 euro Lammy knuffels: 80 euro Kleding: +- 80 euro Luiers: 30 euro Pampers billendoekjes 15 pakken: 27 euro Hydrofiel luiers, spuugdoekjes, washandjes: 50 euro Kruiken en kruikenzakken: 18 euro Verzorgingsproducten: 50 euro Babykamer: Laten stucen door vriend: 180 euro Laminaat: Gratis door bouwmarktpunten Verf: 30 euro Rolgordijn: 60 euro Schaapmobiel: 30 euro Lampjes: 100 euro Totaal zelf uitgegeven: 925 euro Totaal: 3077 euro incl stucwerk, laminaat etc. Maar we hebben nu ook echt alles.
OMG wat zijn boxen in Nederland toch duur! Ik betaal hier (Duitsland) 79 euro voor een nieuwe box van 1m bij 1m hoogteverstelbaar in 3 standen! Boxen in Nederland zijn ook echt klein!
Meubeltjes 275 ( marktplaats ) Radiatorombouw 120 Box 100 Winnie the pooh thema 100 ( praxis ) Behang 70 Kinderwagen 150 ( nieuw, leen bakker ) Laminaat lag er al, dus koste niets extras gordijnen 50 ( Kwantum ) verder kan je het denk allemaal zo duur maken als je zelf wilt, heb bv. boxkleden bij de kruitvat. waren 7.99. Scheelt een hoop vegeleken bij bv. Prenatal. Verde heb ik ook veel goede dingen nog van marktplaats af.
babykamer (1500) inc matras behang (115) sluier(130) rolgordijn(75) vloerbedekking(100) piekstok (35) aankleding babykamer(250) kinderwagen(479) maxicosi(160) box (115) wolkenlamp(100) tummytub+gietijzer standaard(70) flessen (52)
*Babykamer: ledikant, kast, commode 1173 *Wandrek 65 *Matras 84,95 *Deken 69,95 *Hemeltje 89,95 *Dekbedovertrek 22,95 *Standaard voor hemeltje 60,00 *Quinny Speedi 499 *Voetenzak 79 *Maxicosi Cabriofix 159 *Bopita box 139 *Baby thermobad incl standaard, 150 aankleedkussen, borstel, nagelknipper, luieremmer. Verder natuurlijk nog hoeslaken, bedzeiltje, molton enz. Maar dit waren de grote uitgaven.
jemig wat geven jullie daar allemaal veel geld voor uit zeg... je kan het zo duur maken als je zelf wilt...
Babykamer: 100 euro via MP Maxicosi: gratis gekregen bij autoverzekering Box: hadden we nog (toen 75 euro via MP) Wipstoel: hadden we nog (toen 20 euro via MP) Kinderwagen: Mutsy 4-rider met kiddyboard, duozit, voetenzak, extra grote boodschappenmand en luiertas: 625 euro Kleertjes: 100 euro Babykamer aankleding, gordijnen en verf: 450 euro Kleine benodigdheden: meeste hadden we nog, rest 40 euro Badje: 10 euro (ikea)
Het is maar waar je je geld aan uit wilt geven toch? Ik heb het er voor over, en als een ander het zo goedkoop mogelijk wil doen heb ik daar ook geen commentaar op.
ja ik wil spullen hebben die ik mooi vind en wij kopen alles nieuw. daarna verkoop ik het wel weer op marktplaats en dan kom je weer bijna op hetzelfde uit als iemand die alles 2e hands voor het helft van het geld koopt. alleen ik verkoop het dan voor de helft
dat is ook wel zo maar dan nog... het zijn echt soms bedragen dat ik zit te kijken zo van .... ik denk dat wij voor het kamertje... die van Ticho misschien een keer 1500 kwijt waren voor alles... ik geloof zelfs nog wel minder en dan was er bijna alles nieuw... en voor deze hebben we gok ik... 600 uitgegeven en dan is ook bijna alles nieuw... alleen de kinderwagen niet maar die gebruiken we ook maar een maandje of 4 ongeveer
Ik had ook prima kunnen kijken naar een goedkoop nieuw kamertje, je hebt ze immers al vanaf 250 euro incl. ledikantje, kast en commode. De reden dat wij voor een duurder kamertje (van 1450 naar 1100 euro afgeprijsd) zijn gegaan, heeft puur te maken met de kwaliteit. De goedkopere kamertjes kwamen wiebelig over, of de showmodellen trokken wat scheef op sommige plaatsen. Aangezien wij in de toekomst graag nog voor één of meerdere brusjes willen zorgen, zal het kamertje in ieder geval de komende 7 jaar nog wel in gebruik zijn. Het is mij dat geld dan ook dubbel- en dwars waard... Daarbij vond ik het gewoon belangrijk iets te kunnen kopen dat wij zelf erg mooi vinden, en wat past bij de overige meubels in ons huis. Maar ik zal iemand er nooit raar op aan kijken op het moment dat iemand een leuke 2dehands kan kopen (was ik in 1e instantie ook van plan trouwens) of genoegen neemt met een kamertje in de lagere prijsklasse.
Zo een aantal van jullie krijgen echt veel zeg! Toe maar! Wij hebben alleen nog het kamertje aangeschaft voor 250 euro (via marktplaats). We wonen tijdelijk nogal klein (tot en met november) en we kunnen hier echt niets kwijt. Zelfs de kelderbox staat propje vol en de city box die we gehuurd hebben ook
kinderwagen Quiny speedy 300 via mp Comode haden we al was toen 209 Bedje 169 + matras en lakens 120 Schomelstoel 5 euro rommelmarkt tumietub te leen kruiken 5 euro rommelmarkt maxsicosie + easy bease 280 euro Wieg heef me man in gelegen dus alleen bekleding en matras 50 euro kleding en overige dingen 300 euro (schating)
gekregen: kinderwagen autostoeltje kinderstoel ledikantje bergen met kleertjes badset wandkleed lamaze speelgoed kleine dingen, als knuffels slabbetjes ed bergen luiers (mijn onderbuurvrouw heeft een baby van 5 maanden, en had nog enorm veel newborn huggies over, en natuurlijk alle kleertjes ) wij hebben een nieuw appartement, dus hoeven aan babykamer helemaal niks meer te doen, alleen wat dingetjes ophangen. zelf gekocht: matrasje 50 pond lakentjes: 11 pond kleertjes: ong 50 pond giraf: 8 pond nog kopen: wipstoeltje steriliser slaapzak kleine dingen als luieremmer, flesjes ed. valt nog best mee toch?