Ik vlieg donderdag weer terug naar Nederland voor vakantie in eigen land Nou heb ik een buggy voor mijn zoontje gekocht, zo eentje die je makkelijk op kunt vouwen. Nou weten jullie natuurlijk niet of dat mag in Stockholm, maar als het op Schiphol mag (we vliegen op Schiphol) dan mag het daar ook zeker. Mag je de buggy meenemen naar de gate of verwachten ze dat ik mijn zoon van ruim 9kg plus handbagage door de douane naar de gate ga slepen? En waar komt op Schiphol je buggy terug als je hem zover mee mag nemen? Bij de rest van de bagage of eerder? Ik vloog normaal altijd Ryanair vanaf een kleiner vliegveld en daar heb ik ze nooit moeilijk zien doen over een buggy. Ze stonden al klaar ermee als je uit het vliegtuig stapte. Maar voor de rest was Ryanair een ramp met een baby dus nu vlieg ik SAS vanaf Zwedens grootste vliegveld..
de algemene regel is dat je de buggy tot aan de gate mee mag nemen, ongeacht welke luchthaven .. Have fun
is het bij jou mooi weer ? Anders moet je maar ff wat zon mee nemen hoor... hihihih trouwens nog ff een tip, als je gaat inchecken altijd ff melden dat je een buggy mee neemt, dan zal je een stickertje er om heen krijgen,
Hahaha.. nee... toen het in NL nog 26 graden was vorige week, was het hier 9 graden plus regen.. Het is al harstikke herfst hier... Brrrr! Morgen moet ik een dikke winterjas gaan kopen voor Elian. Ik vlieg alleen met mijn zoontje, dus ik heb hem sowieso bij de check in bij me in de buggy maar wel handig dat je idd een sticker krijgt. Zal ook maar een labeltje aanhangen met mijn naam.... Het is een gloednieuwe, zonde als hij verdwijnt...
Bij het afgeven van je buggy ook even vragen waar je hem terugkrijgt. Want de ene keer krijg je hem direct terug als je uit het vliegtuig komt en de andere keer komt hij op de bagageband.
Ligt er volgens mij wel aan hoe zwaar je kinderwagen is. Is het zo'n onderstel van een 3 in 1 wagen dan mag die niet mee, en moet hij meteen op de band. Ik mocht onze mac laren (4,7 kilo) gewoon meenemen. Op de terugweg kregen we hem pas op de band terug dus moest en we onze zoon een heel stuk tillen hij was te moe om te lopen, dit was niet echt handig.
De buggy weegt 8,5 kg en het is zo'n makkelijk inklaapbare, het is geen onderstel van een kinderwagen of een zwaardere zitwagen. Hier in Zweden noemen ze die dingen 'parapluwagentjes' omdat je ze zo inklapt...
Zo'n parapluwagentje mag mee naar de gate. Maar inderdaad: je krijgt hem niet altijd meteen daar terug. En het kan een eindje lopen zijn naar de bagageband. Wij gaan volgende week naar Sydney en nemen de draagbuidel mee als handbagage, voor het geval we de buggy niet krijgen tijdens de overstap op Singapore... Daar heb je naar Stockholm natuurlijk niet zo'n last van!
Hoi hoi! Nou.. het mocht dus niet he op het grote vliegveld van Stockholm, Arlanda! Ik schoot al helemaal in de paniek maar gelukkig hadden ze een soort van bagage trollies waar een kinderstoel/mandje op zat. Met wat steun in zijn rugje ging dat prima. Maar toen op Schiphol.. met al mijn spullen plus een baby van zeker 9,5 kg naar de bagagebelt lopen.. Pffff! Ik heb straks echt spierballen op mijn rechterarm! Gelukkig mag ik op de terugweg wel de sulky meenemen naar de gate!
wat vreemd dat je de buggy niet mee mocht nemen .... ik werk zelf op een reisbureau en ik weet dat de algemene regel in de reisbranche is dat je een dood normale kinderwagen ( die makkelijk inklapbaar is ) gewoon tot aan de gate mee mag nemen, ik ga dat maandag gelijk eens na vragen want daar klopt niets van ...
Wij zijn ook net terug van een vliegreis. Wij mochten overal de buggy sowieso meenemen tot aan de gate en daar lag het aan de crew wat er verder gebeurde. Als zij vonden dat er ruimte was, dan ging de buggy mee aan boord, gewoon in de bagagevakken en kreeg je 'm meteen bij t uitstappen weer terug. Als zij echter vonden dat er geen ruimte was, dan ging de buggy alsnog in t ruim en kreeg je 'm bij de bagage pas weer terug. Gelukkig hadden wij mazzel en mocht ie bij alle vier de vluchten gewoon aan boord.