Hey Meiden, Zijn er miss dames die ervaring hebben met het volgen van een opleiding via bv de LOI of de NTI en tijdens het volgen van deze opleiding studiefinanciering kregen ?? Heb namelijk nog steeds geen baan en ben het thuis zitten echt zat ! :x .. Wilde graag een opleiding gaan volgen maar dan wel thuis en vroeg me dus af of ik in aanmerking zou komen voor een eventuele studiefinanciering .. Moet je trouwens nadat je je opleiding klaar hebt dat geld weer terug betalen ? Miss stomme vraag hoor maar vraag het toch
Voor zover ik weet heb je geen recht op studiefinanciering. De hogeschool moet 'verbonden' zijn met de IBG, dat zijn dit soort onderwijsinstellingen niet. Het zijn ook thuisstudies, dus is op zich ook wel logisch dat je er dan geen recht op hebt.
Hoezo logische ? .. In principe komt het er toch op het zelfde neer alleen doe je je studie thuis en niet op school ... of zie ik het verkeerd Maar thanx dees zal eens gaan kijken op die site
Hi Chantal, ik vond dit op de website van de LOI... het kan dus wel! FAQ | Heb ik recht op studiefinanciering?
Ja, maar wel onder de volgende voorwaarden: Je kunt alleen studiefinanciering krijgen voor voltijdsopleidingen en duale opleidingen. Bij LOI Hogeschool zijn dit de HBO Lerarenopleidingen en de opleiding HBO Personeel en arbeid en bij LOI University de opleiding Theologie. Bij de desbetreffende opleidingen lees je alles over de mogelijkheden. Let op: iedereen die voor studiefinanciering in aanmerking wil komen, moet voldoen aan een aantal voorwaarden. Deze voorwaarden zijn: - Je mag niet ouder zijn dan 29 jaar. - Je inkomen mag niet hoger zijn dan 13.215,83 (2009). Wat voor studie wil je gaan volgen dan?
Ik wilde mijn Sepr gaan halen ( Toerisme diploma ) of Visagie of Nagelstyliste gaan doen maar denk niet dat dit HBO opleidingen zijn .. Die 13.215 zou dat per jaar zijn ? En zouden ze dan kijken naar wat wij als gezin verdienen of kijken ze alleen naar wat ik verdien ?
Oke Lovely83 Dan val ik buiten de boot Helaas jammer .. dan is het toch maar afwachten op een baan Thanx voor de info
Dat zijn idd geen HBO opleidingen, of MBO maar denk eerder aan cursussen. En idd, als het een thuisstudie is, is het bedoelt om naast je baan te doen en kost het veel minder tijd. Is niet te vergelijken met een volledige HBO opleiding.
Sepr is geen cursus dat is zover ik weet gewoon een opleiding, deze volg je namelijk ook als je het op school zou doen ... Nagelstyliste en Visagie zijn volgens mij wel cursussen .. @Lovely83: Ja klopt we wonen gewoon samen ...