welke kraamzorg ?

Discussion in 'Verzorging' started by Mvj, Apr 25, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    ik hoorde pas dat ik nu al de kramzorg moet gaan regelen ....vind het nog erg vroeg en had het niet verwacht .

nu heb ik me vanmiddag aangemeld bij de zorgverzekeraar .....en kreeg te horen dat ik een kraamzorg bureau mag uit zoeken .....

heb een lijstje gekregen , het is een ontzettende lange lijst en kan absoluut geen keuze maken , vind het erg moeilijk ze lijken ook allemaal op elkaar .....

heeft iemand een tip of juist een niet tip ? woon in zuid holland en dan regio drechtsteden ...

Alvast bedankt !

L.sybje

2. Moniq

Moniq Actief lid

Nov 18, 2007
    387
    0
    0
    Zuid Holland
    Hoihoi,

Ik heb hele goede ervaringen met kraamzorg de eilanden.Er werken hele leuke meiden en geven veel info.
    Heb wat minder leuke ervaring met kraamzorg de waarden.

De eilanden werken in zuid holland.

Groetjes,
    Monique

3. Onder water

Onder water Niet meer actief

Ik ook kraamzorg de eilanden, veel positieve verhalen over gehoord!

4. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

Jan 10, 2007
    1,081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Ik heb erg veel goede verhalen gehoord over "de waarde" Het is mij zelf ook erg goed bevallen. De VK rade ons heel erg af om met "Take good care" in zee te gaan. Zij schijnen niet zo vaak om curcus enzo te gaan en lopen dus vaak achter in hun kennis. Ook schijnen ze vaak onderbezet te zijn waardoor de hulp bij de bevalling (te) laat komt.

5. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Zou ook even overleggen met je vk. Zij werken vaak lekker samen met een bepaald bureau of hebben een voorkeur voor een bepaald bureau.

Ik had zelf gewoon wat gekozen en mijn vk was niet echt te spreken over het bureau (was trouwens take good care), maar toen kon ik niet meer wisselen. Ik heb trouwens wel een goede kraamweek gehad met de verpleegkundige van take good care.... en verder ook geen vervelende ervaringen met het bureau zelf. Denk dat het ook heel erg aan de persoon ligt die je uiteindelijk krijgt.

Succes met kiezen :)

6. cira

cira Fanatiek lid

Mar 7, 2007
    2,884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Sybje de eilanden en de waarden zijn heel goed in de regio.

7. keizerin

keizerin Niet meer actief

Ik had ook Take good care heeft de verzekering voor mij geregeld,ik had ook geen idee welke ik moest kiezen dus de verzekering zou er 1 regelen.
    Ik was wel tevreden gelukkig geen vervelende ervaringen gehad.
    Ik zou zelf niet voor dit buro kiezen en ga de volgende keer dus wel kijken wel buro ik zelf wil.
    Waarom ik niet meer voor dit buro zou kiezen omdat ik veel negatieve verhalen hoor en mijn kraamhulp ook ontslag had genomen omdat het zo'n zootje daar is.

8. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ja zo ben ik ook aan mijn kraamzorgbureau gekomen.

9. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    ik loop bij de gyn en daar hadden ze geen informatie ...
    maar hier in de omgeving hoor je veel goede verhalen over de waarden ...nou ja de eilanden en de waarden gaan een beetje gelijk op ...dus ik heb gekozen voor de waarden ....
    bedankt voor alle tips !

10. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Misschien ook even kijken als je bv wil geven welk kraamzorgbureau een bv certificaat heeft.

11. Kiwi80

Kiwi80 Bekend lid

Feb 24, 2007
    530
    0
    0
    Ik kom ook uit regio drechtsteden, kraamzorg de eilanden is heel goed. Heb ik zelf ook gehad, super! Zou ik een volgende keer weer voor kiezen.

12. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Ik had De Waarden en was daar heel tevreden over. Ook op aanraden van mijn VK.
    Een vriendin van me heeft Take good care en moet binnenkort bevallen, ze geven nu al aan dat ze personeelstekort hebben en ze waarschijnlijk niet meer dan het minimale aantal uren aan kraamzorg kunnen bieden.

13. Mikatjuh

Mikatjuh Bekend lid

Feb 24, 2008
    536
    0
    16
    Apothekersassistente
    Dronten
    Ik had maar keuze uit een kraamzorgbureau via mijn verzekering. :( Echt slecht vind ik. Gelukkig blijkt het wel een goede te zijn, volgens mijn verloskundige.

Ik zit bij ZIN kraamzorg, die werken landelijk geloof ik.

14. linda84

linda84 Fanatiek lid

Sep 3, 2006
    4,383
    36
    48
    Ik had kraamzorg van de Waarden, maar ben bevooroordeeld want werk zelf ook bij de waarden :)

Share This Page