N.a.v. het topic over de "dramatische" gevolgen van de 8,5 maand-sprong bij onze schatjes, nu maar een topic waarin we trots vertellen wat de kleintjes allemaal kunnen sinds ze de sprong zijn aangegaan! Nu al 6 weken sprongerdesprong, maar mijn meisje kan nu ineens zelf zitten, leert voorzichtig drinken uit een bekertje, eet stukjes fruit van een vorkje, zwaait ineens als we "dag dag" zeggen en geeft natte baby-zoenen! Dat is die hele sprong al waard!!!!
Leuke Danique kan nu sinds ze in deze sprong zit -zelf gaan zitten -tijgeren -dada zwaaien -in de handjes klappen en uit de tuitbeker drinken Het heeft ook z'n leuke kanten he, zo'n sprong
Zeker!! Moet wel even eerlijk zijn..... Ze heeft ook geleerd: - dat haar sokken meteen weer uitkunnen als ik ze op t aanleedkussen net heb aangedaan. - dat je van jezelf kunt laten horen als je iets wil, op een andere manier dan huilen (grommen bijvoorbeeld...) - dat je alles om je heen vast kunt grijpen en omver kunt trekken. - dat je tijdens het eten heel leuk op de tafel kunt gaan liggen met je hoofd en met je andere hand op tafel kunt slaan, het liefst op de plek waar eten geknoeid is. - dat je kunt blazen met je mond vol eten. - dat je jezelf als een soort brug kunt kromtrekken waardoor het verschonen veel lastiger wordt. - dat je je billen stijf dicht kunt knijpen als er net een vochtig doekje doorheen wordt gehaald. Of was dit nou niet helemaal de bedoeling van mijn topic...???
Tot nu toe (we zijn er nog niet helemaal doorheen ): - aan lage dingen optrekken tot knietjes en soms gaan staan - aan de handen meestappen - aan de tafel kunnen staan (nog niet optrekken) - stukjes van de vork eten Hij probeert wel vanalles zelf te doen nu (gaan zitten, optrekken, uit een beker drinken), maar er ontbreken nog wat puzzelstukjes. En tijgeren is nog steeds alleen achteruit tot zijn grote frustratie . @Micky: die dingen komen me helemaaaaal niet bekend voor *kuch**kuch* En vergeet niet dat alles gepakt moet worden en richting mond moet gaan .
Wat een geweldig positief topic! Mickys; ik heb hard gelachen om jouw stukje Hier ook 8,5 mnd - ze kan nog niet kruipen maar wel op handen en knieen EN heel grappig op handen en voeten staan, als een bruggetje - Ze kan kijken als een konijntje en dan heel hard door haar neus ademen - Ze doet alles na (nou ja vooral haar opa dan) - Ze kan heel vrolijk 'zingen' da-da-da daar word ik zo blij van! - We hebben al geoefend met fietsen, reuze handig en leuk - Ze begrijpt iets meer en je hebt meer echt contact Ik geniet enorm, jullie ook?
Oke dit is wat mijn zoontje kan tijdens deze periode ( ik denk dat het nog niet voorbij is). * hij kan zelf gaan zitten * hij kan zelf zijn boterham eten * hij kan op handen en knieen gaan zitten. * hij kan op handen en voeten gaan staan. * hij kan zich optrekken tot staan in de box. * Hij kan ja en nee schudden. * hij kan het liedje klap is in je handjes doen ( als ik ga zingen gaat hij klappen zo lief). * Hij kan gaan staan en dan gaan springen. * en hij valt niet meer achterover als hij zit.
Goed dit topic, even weer relativeren! Zoe gaat zo snel nu: - tijgeren, de hele kamer door en nog snel ook! - Van zit naar lig op buik kunnen - Optrekken tot op haar knietjes - blijven staan bij de bank of tussen 2 handen in! - Nieuwe geluiden, kletsen met haar tong (ook hele verhalen tegen haar favo knuffel! - Opeens de slappe lach kunnen hebben. Zoals vnvnd: ik doe niks, we zijn aan het eten en ik kijk haar en begint ze heel hard te schaterlachen! *smelt* En inderdaad, het is net of we veel meer contact mer haar hebben. Ze lijkt veel meer te begrijpen! Dat is echt prachtig om te zien! Kortom, ik ben enorm trots op ons meissie!
Jaaaa!!! Dat doet Zoe ook! Hahahaha, moet daar zo om lachen! Ik zeg haar dan vaak dat ze prachtig is, maar er niet veel mooier op wordt met dat trucje!
-hier nu ook optrekken in de box, eerst heel moeizaam, maar nu binnen no time staat ze te springen in de box
Ik geloof niet in sprongetjes, maar als ik dit zo lees heeft die uk van mij hem te vroeg gehad. Die doet dit al een tijdje.
Gelukkig maar he dat er uiteindelijk ook een positieve kant aan de sprong zit?! Ryan kan nu sinds deze sprong langs de tafel lopen. Kruipen en zitten kon hij al. Hij zegt nu ook steeds 'mamamama' of 'mama'. Of dit bewust ik weet ik natuurlijk niet maar ik vind het wel super hoor!