Hoi Mijn kleine meid is nu bijna een jaar en weegt 7.5 kg. Als we haar in de maxi cosi meenemen dan wringt en duwt ze tot ze zo'n beetje rechtop in dat ding zit ook al trekken we de riempjes strak aan. Lijkt me dat de "veiligheid" van de cosi dan ook niet meer optimaal is? Maar de autostoel is vanaf 9 kg... en daar zakt ze ook nog zo in weg hoor (ze is dus 7.5 kg en 72 cm). Ze past wel nog goed in de cosi, maar ze gaat er dus gewoon in zitten. Wat moeten we doen? Gewoon in de maxi cosi houden? Of toch in de autostoel die eigenlijk te groot is?
Ik denk dat je dan beter een goede autostoel kunt kopen...die is danwel vanaf 9kg maar ook vanaf een aantal maanden..toch? De maxi Cosi lijkt me echt niet meer veilig, ze zou maar net gaan zitten en er gebeurt iets, moet je niet aan denken. Informeer anders even bij een goede babyzaak waar ze die stoeltjes verkopen, misschien bestaat er wel een speciaal stoeltje voor wat kleinere kids.. Succes ermee.
Kan je niet een soort van verkleiner maken, zodat een autostoel wel past? Dus iets waardoor ze wat hoger en vaster zit...
iK heb al een autostoel een goeie... (maxi cosi priori) die ook onderuit kan zakken... maar dan nog ziet het eruit alsof ze er twee keer in past Dus wat nou veiliger is, een te grote stoel of een cosi die wel past maar waar ze in gaat zitten... moeilijk moeilijk
ik zou denk ik toch voor de stoel gaan en die goed aansnoeren! ik zit nu in hetzelfde dilemma alleen is Juliën nog maar 4 mnd en bijna net zo groot als Kaylee en weegt oook al een ruime 7kg maar dus net te ligt voor de autostoel terwijl ik hem te groot vind voor de maxi-cosi
Vicky als het goed is kan je verkleiners krijgen voor je maxi cosi stoel zou even informeren als ik jou was meis ik heb ze namelijk gezien alleen weet ik niet meer waar succes
Ik heb met 5 maanden een autostoel aangeschaft... Valentino woog toen circa 9 kilo en wilde ook niet meer in de maxi cosi. In de autostoel kan hij veel beter naar buiten kijken. Bovendien vond ik het ook een gezeul met die maxicosi.... ik had steeds last van mijn rug.
Ja... maar Kaylee weegt nog lang geen 9 kilo en ik krijg de riempjes ook niet strak genoeg aangespannen dat ze er echt goed in zit. Tis echt een mager ding (72 cm en 7.5 kg). Deb, ik zal dit weekend even informeren bij prenatal inderdaad, dat zou wel de oplossing zijn dan denk ik
ik heb een hele goedkope autostoel en fienne zit er al vanaf twee maanden in het past prima! Maar ze kon niet tegen achteruit rijden...
lars zat vanwege zijn lengte al met 7 maanden in de autostoel. Ook een maxi cosi priori, hij was toen geen 9 kg. Bij babywalz verkopen ze hoofdverkleinders voor de maxi cosi. Iig heb ik hem daar toen besteld. Het is van het merk maxi cosi en er zitten 2 kussentjes aan de zijkanten zodat het hoofd niet heen en weer geslingerd word. Dan de stoel in de ligstand zetten, komt vast goed.
Jeetje, ik schrik ervan dat sommige van jullie je kindje al zo vroeg in een autostoel vervoeren. Dat je kindje tot 9 maanden in een maxi cosi vervoerd moet worden (nouja, "moet" het wordt dringend geadviseerd) heeft ook te maken met het nekje. Tot die leeftijd is dat nog veel te slap om een voorwaardse botsing op te vangen, dààrom is het veel beter om je kindje in een achterwaards geplaatste autostoel te vervoeren..Brrrrrr, denk er maar eens overna hoe je te jonge, slappe kindje eruit ziet tijdens een botsing in een voorwaards gerichte auto stoel, ik denk dat je toch in de richting van een lappenpop moet gaan denken.... Je kindje is pas te groot voor een maxi cosi, als het met de oren boven de rugleuning uitsteekt, hoever de benen komen maakt niet uit. Als je kind gaat zitten in de cosi, denk ik dat de cosi ook niet meer echt effectief is, omdat je kindje dat met een zijwaardse botsing niet met het hoofdje tussen de beschermende kussens zit. Dan kun je toch beter kiezen voor een autostoel vanaf 9 kg, eventueel met verkleiner....
ik weet niet wat voor autostoeltje jullie hebben, maar bij mij kan tie bijna helemaal liggen en er zat ook zo'n verkleiner voor bij het hoofd bij. Het gaat echt prima en de gordeltjes moest ik al op de tweede stand doen, voor de kleinste stand was ze toen al te groot?! ik ga toch ook echt niet meer met zo'n ding lopen zeulen! weet je hoe zwaar!
Ik snap dit helemaal maar meteen vraag ik mij dan af, wat als je van achteren aangereden wordt zou het nekje het dan wel aan kunnen? Groetjes Anita
Ja, ik weet heel erg goed hoe zwaar het is om met een cosi te zeulen. Maar liever ik even puffen, dan mijn baby een gebroken nek. Een hoofdverkleiner zorgt er alleen maar voor dat je kindje wat stabieler ligt vwb het zijwaards rollen, doet helemaal nìets voor de veiligheid naar voren toe. Je kan toch ook overwegen om de cosi in de auto te laten staan en je baby gewoon naar de auto te dragen? Zo deed ik het op een gegeven moment, dat is handiger dan de cosi te tillen.... Gister moest ik een noodstop maken, omdat een taxichauffeur besloot om zomaar de weg op te draaien. Met gillende banden en ik reed maar 40! Ik was er blij dat mijn zoontje van 2! niet in de auto zat, zoveel voorwaardse kracht komt er vrij bij zo handeling. Zelfs met 2 jaar vind ik het pittig om zoiets op te vangen, laat staan met 2 maanden..... Een achterwaardse botsing is meestal minder hard, dan een voorwaardse. Daarbij heeft de cosi de eigenschap om omhoog te liften, dus gaat hij met het kindje mee. Mocht de klap zo hard zijn dat dat niet meer gaat, dan denk ik dat je je op dat moment om de nek nog het minste zorgen maakt...
idd loetje dat heb ik dus op een gegeven moment ook gedaan maxi gewoon in de auto laten staan , en gebruiken als alleen zijnde autostoeltje maar of de kleine kwa nekkie ook in de maxi beschermd is twijfel ik over ik denk dat ze dan ook een flinke klap te voorduren krijgen dus dame's en (heren) gewoon op je hoeden zijn en aanrijdingen proberen te voorkomen maar daar ging het geloof ik niet om , ze wilt niet meer in de maxi zitten/liggen dat was het probleem
zal maar meteen ff vermelden dat Lars dus met zijn hoofd boven de cosi uitkwam toen hij in de autostoel ging. Op advies van fabrikant en cb werd gezegd dat het veiliger was om hem in een autostoel te zetten!
Evi komt dus niet boven de maxi cosi uit nog, maar past er in de breedte niet meer in....Zonder jas gaat het nog wel, maar met is geen doen. Ze brult alles bij elkaar, da's echt zielig. Dus ik heb v/d week ook een autostoel gekocht
Nee ben je gek, waarom zou je zeulen voor de veiligheid van je kind! Wordt je alleen maar moe van... Al heb je misschien spijt als je aangereden wordt en je kindje blijkt tóch te klein/zwak te zijn om in een autostoel te zitten. Ik kan zo boos worden om dat soort mensen, die zich nix aantrekken van adviezen die er niet voor niets zijn. Als je kindje 2 maanden is in een autostoel zetten? Te gek voor woorden, je brengt je kind gevaar. Maar dat mag ik natuurlijk niet zeggen, want oei wat zijn we hier snel op onze teentjes getrapt!