Hallo allemaal, Wij hebben de Joolz en zijn daar super tevreden over. We gebruiken nu nog de wagenbak en aangezien we een kleine dame hebben en de bak groot is hoop ik de winter er wel mee door te komen (hoop dat mijn dame ook meer werkt). Wij hebben de Joolz vooral gekocht voor de gebruiksvriendelijkheid, straks met de wandelwageninzet kan de Joolz heel gemakkelijk ingeklapt worden. Leek ons wel zo praktisch. Maar nu... om mij heen zie ik allemaal meiden die een buggy aanschaffen. En dan vooral de Quinny Zap blijkt favoriet. Nu zou ik graag weten wat het voordeel hier nu van is? Natuurlijk als ze wat groter is dan is het misschien praktisch om op de fiets mee te nemen en op vakantie. Maar daarnaast? Ik zie soms kindjes van 9 maanden al in zo'n buggy en dat lijkt me nou niet zo lekker. Of zie ik het verkeerd en is zo'n buggy super handig gebruik je de wandelwagen niet meer?? En zo vanaf welke leeftijd?? Nou ja een hoop vragen en ik hoop op jullie ervaringen.
Ik gebruik de buggy nu een maand of drie, hij ligt in de auto voor als ik snel een boodschapje moet doen. Neemt niet zoveel ruimte in beslag in de kofferbak. Maar als ik echt ga winkelen, gooi ik toch echt de buggy eruit en in de wandelwagen erin, zit gewoon comfortabel voor onze dochter en loopt veel fijner, vind die buggy eigenlijk maar een pokkeding dus
Pfff gelukkig ik was al bang dat ik nog eens 200 euro ofzo moest uitgeven en de Joolz een miskoop was. Ben benieuwd naar ervaringen van anderen meiden!
Hoezo zou de Joolz een miskoop zijn?? Het gaat er toch om wat JIJ ervan vindt?? als jij het zo makkelijk vindt en hem goed vindt rijden dan hou je dat toch zo?? Ik heb een zapp gehad maar wat een pokkeding zeg. vindt zo'n ding helemaal niet lekker rijden. ze zijn gigantisch onstabiel. je kan er geen tas aan hangen of hij flikkert om. ik vindt ze er ook niet lekker in zitten. zitting is kort en hij kan niet plat. je hebt nu wel zo'n inzet die wel plat kan maar dan kan je hem alsnog niet meenemen op de fiets want die inzet moet eraf als je hem inklapt. ik heb een quinny buzz in de achterbak liggen. neemt meer ruimte in dan een buzz/buggy. dat wel maar hij loopt een stuk beter en kind zit er ook confortabeler in. rijd ook lekker door de luchtbanden. mocht ik toch een buggy nodig hebben voor als ik ga fietsen of zo dan koop ik wel een weggooi-buggy a 20 euro of zo.
Ik heb ook een gewone buggy (een maglaren), maar deze is ook voor erbij. Als het niet anders kan pak ik de buggy, maar anders toch echt de wandelwagen. Als ik bijvoorbeeld veel boodschappen nodig heb en de kofferbak vol ligt met boodschappen en de wandelwagen er niet meer bij past of als we op vakantie gaan en we geen plek meer hebben in de auto. Meestal pak ik de wandelwagen. Deze loopt veel makkelijker, is met 1 hand te sturen, kiept niet op als ik mijn kind eruit haal en er tassen aan hangen, zit een groter mandje onder enz..... Ik zou niet heel veel geld uitgeven aan een buggy voor erbij als je een goede wandelwagen hebt.
Wij hebben een buggy erbij vooral voor op de fiets. Dus ook pas vanaf dat gebruikt. Nu gebruik ik 'm ook als we gaan zwemmen, kan hij daarna in een kleinere buggy ipv de wagen die toch veel meer ruimte in neemt. Wij hebben gewoon een prenatal buggy. Prima voor af en toe gebruik. Maar wil je er vaker en meer mee lopen, dan zou ik eerder voor een betere als een maclaren gaan. Let wel op dat ie op de fiets kan als je een andere koopt. Maar ik zou dat pas doen als je denkt dat dat echt nodig is. Wij gebruiken nog steeds bijna altijd de gewone wandelwagen (mc mura). Loopt gewoon veel beter en hij zit er beter in.
Ik heb ook een buggy gekocht, en dit is echt de grootste babymiskoop geweest van alles. Hij zit/ligt helemaal niet fijn, mijn dochter wil altijd liever in de echte wandelwagen. Plus dat de normale wandelwagen (wij hebben een Mutsy) veel fijner rijdt dan een buggy. Enige reden die ik kan bedenken om hem te gebruiken is als we gaan fietsen, maar ik vind het zo´n gedoe om die loodzware buggy op mn fiets te sjorren als er ook een kind op moet nog.. dus dat heb ik nog nooit gedaan.
Hier ook behoorlijk geinvesteerd in een goede kinderwagen (3 in 1 ook, wandelwagen, buggyinzet en adapters in combi met maxi-cosi) en was ook niet van plan om nog een belachelijk dure buggy te kopen. Ik heb er een Chicco Liteway van 100 euro bijgekocht en deze ligt altijd in de auto, kan straks mee aan de fiets en voor vakanties en/of pretparken. Verder gebruik ik gewoon mijn Stokke want hij is veel te fijn en mijn dochter zit er als een prinsesje in . Overigens heb ik de Liteway wel expres gekocht omdat deze helemaal plat kan, lijkt me fijn ookal is ze wat ouder eer we hem echt gaan gebruiken. Overigens voor 'ff snel' gooi ik nu het onderstel in de auto met de adapters er op, vind het geen weer om mijn kleine meid uit de maxicosi te sjouwen over in een buggy. En als we langere stukken gaan, neem ik dus ook de buggyinzet mee (zit een heerlijke warme voetenzak bij, bij de liteway heb ik niets dus vind ik nu ook veel te koud!). Tegen de tijd dat ze in een kinderstoel gaat achterin zal de buggy vaker gebruikt worden gok ik..
Ha..ha.. ja natuurlijk gaat het om wat ik ervan vind. Alleen heb ik er nu nog geen ervaring mee. Ik gebruik nu alleen de kinderwagenbak. Vandaar mijn vraag..
Maar fijn om te horen dat het mijn gevoel toch juist was. Pfff... ik dacht dat ik het verkeerd had bedacht. Tja dit soort dingen moeten toch in de praktijk blijken. En al die meiden met die buggy's. Is misschien een rage hier??? Maar voorlopig dus geen buggy en als er een komt een lekkere geodkope lichte voor op de fiets. Thanks meiden!!!
Wij hebben beiden en ik moet zeggen dat ik de buggy weinig gebruik. Wij hebben hem standaard in de auto liggen en zeker nu dat ze wat groter is gebruiken we hem alleen bijvoorbeeld voor een dagje in de dierentuin of een spontane wandeling als we met de auto ergens zijn. Op de fiets heb ik hem in het begin wel gebruikt, maar Julia kon heel vlug lopen (10/11 mnd) dus toen vond ik het handiger om haar af en toe gewoon even te laten lopen ipv die kleine stukjes in de buggy (was vaak even van de fiets naar de winkel of een stukje in de stad). Vond ze zelf ook leuker! Ik heb de wagen uitgeklapt in de gang staan en die gebruik ik nog steeds dagelijks. Tegenwoordig stiekem als boodschappenwagen, maar voor langere stukjes zit ze er nog heerlijk in. Ik vind onze buggy heel naar rijden (is een hele goedkope), dus die gebruik ik niet voor de lol.
hier een buggy voor in "mijn"autotje. in de andere auto ligt standaard de wandelwagen, maar ik heb maar een klein picantotje, dus dat past niet...hebben nu een maxicosi mila, waar je met de adapters ook zo de maxicosi op kan klikken, leek mij wel handig, maar puur voor erbij dus..
Wij hebben op vakantie een buggy gekocht, hij staat bij mn ouders voor opa en oma dagen. Thuis gebruik ik hem niet, het rijd echt niet prettig als je je lekkere wagen gewend bent. En hij kijkt altijd van je af waar ik juist mn wagen op uitgezocht heb; het kindje kan naar mama kijken ipv vooruit. Dus nee, hier geen buggy in huis. Voor weinig ruimte in de kofferbak, op de fiets of even snel gebruik ik de draagdoek.
Ik gebruik sinds mijn zoontje een maand of 9 is een buggy, reden was dat onze kinderwagen nogal aan het aftakelen was na 3 jaar dagelijks intensief gebruik met veel gesjouw en stoepen op en af.
Wij gebruiken voor Ties vooral de buggy en zelden de wandelwageninzet. Reden us dat wij een heel comfortabele buggy hebben (titanium snooze, wordt helaas niet meer verkocht) Deze lijkt op de quinny zap, allen steviger, stabieler en hij kan wel plat. Plus we hebben nu tijdelijk een kleine auto totdat onze nieuwe auto eind januari binnen is, en daar past de kinderwagen niet in
Hier de buggy vooral om mee te nemen omdat onze wandelwagen erg lomp is om mee te nemen, kan dan niets anders meer achter in de auto. Op vakantie hebben we hem vorig jaar ook meegenomen. Hebben hier een chicco buggy.
gebruikte in het begin tot anderhalf ofzo alleen de mura, toen af en toe de buggy en daarna steeds meer, ging geleidelijk aan...toen in een zomer een zapp op mp gekocht, klaag er vaak over maar heb van de week de echte buggy weer gepakt omdat de zapp voor de maxi cosi gebruikt gaat worden maar jeetje wat is die buggie inneens groot en zwaar en duwt zwaar dus inneens iets minder te klagen over de zapp had heel graag die titanium baby gehad die wel plat kan maar helaas worden niet meer gemaakt en op mp zijn ze niet te vinden...vind overigens een buggie gelijk na de dreami (die bak ) not done...
Ik gebruik mijn buggy heel weinig. Ik woon op loopafstand van bijna alles dus dan pak ik meestal gewoon m'n bugaboo. Als ik even met de auto weg ga voor een boodschapje heb ik de buggy in de auto liggen die ik dan even gebruik. als ik met de fiets weg ga gebruik ik hem. Maar als we een hele dag weg gaan naar een pretpark ofzo dan neem ik altijd de kinderwagen mee. Zit veel confortabeler, kan er veel meer spullen in kwijt en loopt wat fijner. Had eerst zo'n paraplu buggy maar dat vind ik echt klote dingen om achter te lopen dus toen een luxe buggy aangeschaft met het idee om hem vaker te gebruiken maar doe het toch niet om de een of andere manier.