Buggy voor buikslaper

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kgulik, 20 sep 2017.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Dat ze vanaf 6 maanden zijn kan wrl wezen en ook dat hij groot is, maar fatsoenlijk kunnen zitten erin gaat m niet worden ;)

Ook vang een buggy totaal geen schokken op van het wegdek, wat een kinderwagen wel doet, een buggy is dus niet echt geschikt voor de rug

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Een buggy is inderdaad niet zo goed voor de rug, omdat die geen luchtbanden heeft. Toch mee opletten dus op zo'n jonge leeftijd.

Logan en Biny vinden dit leuk.
  3. Logan

Logan Niet meer actief

Klopt inderdaad. Wij zijn ooit gaan winkelen zonder kinderwagen (hoe bedenk je het :roflmao: ?) en hebben toen maar een buggy gekocht. Zoontje zit er niet denderend in en elk bobbeltje voel je. Ik zou zeker mn kinderwagen niet op zolder leggen en de buggy gebruiken.

4. Logan

Logan Niet meer actief

Dan kan hij ook in de kinderstoel toch?

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.240
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ze bedoelt zodat hij dan kan slapen als hij moe is ;)

kgulik vindt dit leuk.
  6. Logan

Logan Niet meer actief

Tijd dat ik ook ga slapen dus :oops:

hummeltje5 en Snoopy1979 vinden dit leuk.
  7. kgulik

kgulik Actief lid

10 feb 2016
    165
    4
    18
    Vrouw
    @Logan @Shakes @Biny
    Zoals ik al zei, is het alleen voor bijvoorbeeld uiteten zodat hij kan slapen als hij moe is. Ik heb gewoon een goede bugaboo wandelwagen die ik natuurlijk niet weg doe. Maar die is zo groot dat het niet altijd praktisch is die mee te nemen en zeker niet als je op vakantie gaat met het vliegtuig.

8. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.577
    13.824
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ligt eraan welke buggy je hebt denk ik. Die wij hadden gekregen (combiwagen) is ook nooit als buggy gebruikt, omdat de afstand tussen rugpand en gesp tussen de benen veel te groot was en je kind er dan té onderuit gezakt in zit.
    Daarom zelf een aantal buggy's bij één zaak online besteld, thuis in elkaar gezet en o.a. gekeken of ze goed zaten voor onze gup.
    Hebben er nu één van Hauck.

Vwb. je laatste stukje: zou er geen verschil in zitten dan of een buggy luchtbanden heeft of harde banden?
    Heb zelf de indruk alsof die met zachte banden alle schokken veel beter opvangen.
    Deze worden naar m.i. ook niet voor niets de 'offroad' buggy's genoemd.
    Maar misschien heb ik het mis.

9. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Een echte buggy heeft geen luchtbanden... geen enkele ( zover ik weet)
    Overigens hebben gewone kinderwagens over het algemeen ook nog vering erin zitten, een comfortabelere zitting

10. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Je kunt in het vliegtuig (bagageruim tenminste) gewoon je kinderwagen meenemen hoor en in restaurantjes in het buitenland werkt het hetzelfde als in NL...gewoon aanschuiven bij je tafel. Je bent niet de enige met een kinderwagen daar.
    Ligt je kleintje ook gewoon comfortabel en hoef je ook niet perse een buggy aan te schaffen voor vakantie.

Biny vindt dit leuk.
  11. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.577
    13.824
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Bestaan er genoeg hoor.
    Met name de 'driewielers' hebben vaak luchtbanden. De 'vierwielers' vaak harde banden.
    Vering heb je idd. niet of minder in een buggy, maar vroeg me desondanks af of het niet een stuk minder zou schokken met luchtbanden dan met harde banden.
    Comfortabele zitting is een kwestie van goed zoeken.
    Wij hebben verschillende buggy's in huis gehad en zijn mede vanwege het comfortabele rugpand uitgekomen op de Hauck. Hierin zit nog een soort kussentje in het rugpand. Alle anderen (en ook vrijwel alle buggy's die je tegenkomt in kinderzaken) hadden een hard, kartonnen rugpand.
    Dan maar een ietsjes minder mooie buggy qua kleur (zwart/rood, dus niet heel lelijk, maar ook niet zo mooi als sommige anderen).

12. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Welke buggy’s zijn er dan met luchtbanden? Ik heb er nl nog nooit een gezien....

Oprechte interesse he

13. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Als je het vooral wil gebruiken voor uit eten, heb je dan niet meer aan een deryan tentje? Dat neemt nauwelijks meer ruimte in dan een buggy in ligstand en dan kan hij gewoon lekker slapen. Als je het een beetje uitkient dat je hem in een hoek of langs een muur zet heeft verder niemand daar ook last van.

14. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.577
    13.824
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
  15. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
  16. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.577
    13.824
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
  17. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    je kan er bij deze ook een maxi cosi en een reiswieg op zetten, dat maakt het in mijn ogen dus gewoon een kinderwagen.

Een buggy is over het algemeen een ding wat uit 1 stuk bestaat en wat je gewoon alleen kunt opvouwen.

18. kgulik

kgulik Actief lid

10 feb 2016
    165
    4
    18
    Vrouw
    Thx voor de tip! Maar deze tentjes zijn best groot. Van wat ik gezien heb groter dan maxi cosi. Lijkt me niet zo handig zo'n ding op de grond in restaurant ;)

19. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    koelstra simba kan helemaal plat. zit geen knik in. die hebben wij ook nu. mijn dochter sliep ook alleen op haar buik en heeft tot 10 maanden in de wagenbak gelegen. zoontje slaapt ook op zn buik maar in de wagen wel op zn rug als het maar helemaal plat is.

Deel Deze Pagina