Hallo allemaal, Mijn zoontje (10 weken), krijgt sinds gisteren de Friso Allergy Care. Hij had eerst Pepti waarmee de klachten (rekken strekken, ontroostbaar) wel iets verminderden maar nog lang niet voldoende. Dus nu zit hij sinds gisteren op de Allergy Care (van een ander merk heet deze voeding Nutramigen, klinkt misschien wat bekender). Nu is hij de hele nacht onrustig geweest en heeft hij ook redelijk wat gehuild. Hij meldde zich ook om de 3 uur voor voeding, terwijl hij normaal wat langer slaapt (4 uur aan één stuk toch wel). Vanmorgen om 6.30u werd hij weer wakker; krijsen/huilen. Even later had hij zo'n heftige poepluier dat alles onder zat... (kleertjes, dekentje, mijn badjas enz.. Nu is zijn grootste probleem zijn moeilijke stoelgang (meestal verstopping en erg veel lucht in zijn darmpjes) en daardoor ook erg veel krampen, maar zou dit betekenen dat hij dus wel goed reageert op de voeding (stoelgang komt op gang)? of zou het puur toeval zijn...? Misschien heeft iemand ervaring hiermee?
Je moet het sowieso twee weken proberen. Aan een dag heb je niks want zijn darmpjes moeten zich weer aanpassen etc. Ik heb zelf 4 voedingen gehad voordat we op de goede voeding zaten en heb dus echt dramatische eerste 3 maanden gehad. Maargoed toen hij eenmaal op de goede voeding zit gaat het super!
Heb je ook een Koemelkallergie traject gevolgd? Welke klachten had jouw kindje en welke voeding was uiteindelijk de beste? (ik ben niet nieuwsgierig hé Ja ik weet dat ik het twee weken de kans moet geven, maar het was wel opvallend dat hij opeens zoveel ontlasting had terwijl hij normaal 1 dag tot 2 dagen overslaat...Dus ik dacht, wie weet?
Ja ik heb ook een koemelk traject gevolgd in het ziekenhuis. Ben begonnen met hypo-allergene melk (omdat bv niet aansloeg), toen Pepti, Allergy Care en uiteindelijk Nutramigen AA. Deze is zonder enig spoor van melkdeeltjes. Het ging bij elke voeding iets beter maar nog steeds kwaaltjes totdat we op de Nutramigen AA overgingen. Daarna een probocatietest gedaan. Toen er melk-eiwit bij de Nutramigen zat (was blind dus we wisten niet welke dag deze erin zat) waren de 3 dagen erna een drama. Uitslag, krampjes, onrust, tijdens test zelf flesweigeren...
Ja dat traject heb ik nu ook gevolgd, ben nu dus één stap voor de voeding zonder melkdeeltjes... Maar welke klachten had jouw zoon vooral? Bij mij is het vooral de krampen en ook reflux (doordat zijn darmen vol zitten of door het constante gepers, drukt dit op zijn maag waardoor de voeding steeds omhoog komt).
Uitslag, algemene onrust, huilen, overstrekken, obstipatie en reflux. Maar dat de reflux en KMA samen hingen is nooit bewezen, het is wel steeds beter gegaan maarja kan ook door het ouder worden komen !