Hallo dames, Op dit moment is mijn schoonmoeder op visite met haar langharige teckel. Ze zei dat ze gisteren 2 vlooien op haar hond had gevonden maar ze heeft haar hond of huis niet behandeld want ze had er geen geld voor zei ze. Ik vroeg hij echt vlo vrij is maar ze blijft volhouden dat hij vlo vrij is want vanochtend had ze met borstelen niets gevonden. Zou de hond echt na 2 vlooien (gisteren) al vlo vrij zijn? Ik heb zelf een konijn en net lag de hond ook op mijn stoffen bank. Wat moet ik nu?
Nee als ze de hond niet behandeld heeft dan kan de hond echt niet. Vlo vrij zijn.. Maar hondenvlooien gaan geloof ik niet over op konijnen.. Wel zou ik even een bus tapijtspray halen en de bank en de rest van de beneden verdieping inspuiten.
Nee denk het niet. Dat ze geen vlooien vind betekend niet dat er dan ook geen vlooien-eitjes zijn. Die kunnen ook op je bank etc. vallen.
Vlooien plaag komt niet zomaar. Als ze niet behandeld zou ze dit wel kunnen krijgen zeker als ze iedere dag gaat stofzuigen en dwijlen hierdoor komen ze namelijk juist uit Idd even bus omgevingspray (beaphar tapijt spray) gebruiken en je hebt ook goedkope en goed werkende vlooiendruppels. Als je deze 2 combineerd moet het voldoende zijn voor beginnende natuurlijk. Is niet duur al zou je naar dierebarts gaan. Wel aan te raden na 2 weken (bus) herhalen en druppels na 3/4 weken weer herhalen dan heb je de nieuw uitgekomen ook weer te pakkeb
Nee, natuurlijk is de kans groot dat de hond nog vlooien heeft...die gaan nl echt niet staan wachten op een vlooienkammetje.
Ja zeker! Als je ze niet behandeld worden het er alleen maar meer Vlooien leggen eitjes, die eitjes komen binnen 30 uur uit.. Die vlooien leggen ook weer eitjes.. Etc etc Zeker behandelen.. Nu en over 2 weken opnieuw..
Zoveel geld kost het toch niet om je hond te ontvlooien? Ik vind het nogal onaardig om andere mensen het risico te laten lopen vlooien op te doen. Ik zou zeggen dat je het niet prettig vindt.
Bedankt dames. Ik heb gewoon overal jeuk haha. Mijn man was ook echt even niet blij met zijn moeder. Maar zij is dan zo overtuigt van zichzelf dat haar hond geen vlooien meer heeft. Beetje met zo´n houding van vlooien zijn voor vieze beesten en haar hondje is natuurlijk niet vies....Morgen toch maar even een spray halen.
1 vlo legt 40 eitjes per dag.. Die eitjes worden vervolgens weer vlooien. Als er niks aan heeft gedaan komen er dus waarschijnlijk wel vlooien bij.
Vlooiendruppels zijn best duur. Die wij gebruiken kosten 26 voor een pakje, bus vlooiespray al snel 10. Maar wat ook goed helpt tegen vlooien en de eitjes en wat erg goedkoop is, is wassen met Dreft afwasmiddel! Werkt beter en is milder voor de huid dan vlooienshampoo. Druppels zijn ook preventief dus absoluut beter, maar ja voor veel mensen wel een uitgave.
Omgevingsspray is meestal niet geschikt voor een omgeving waar kleine kinderen komen. Niet alleen op het moment van spuiten, maar ook weken later (vaak werkt het zo`n 6 weken) Dit ff van internet geplukt: Een vlooienplaag!!! Wat moet ik doen??? - Groepspraktijk Dierenartsen Apeldoorn??? Ik zou aan schoonmoeder toch vragen om haar hond regelmatig te behandelen met goed antivlooienmiddel (frontline o.i.d.) of de hond thuis laten. Misschien zelf extra vaak stofzuigen de komende tijd, voor de zekerheid?