heel laag wiegje, onhandig?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Jalea, 20 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    onze oudste had direct een ledikantje, maar vond dat veel te groot. nu dus een wiegje gekocht, een laag schommelwiegje waar de schommeldelen onder weg te halen zijn.
    alleen bedacht ik me weken na aankoop opeens... is dat wel handig, zo laag bij de grond? we hebben zelf een hoger bed dan normaal :(
    wie heeft er ook een laag wiegje, en bevalt dat?
    iemand eventueel suggesties om t wiegje alsnog hoger te maken?

2. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    Ik vond ons wiegje al laag.... wij probeerden vanaf het begin Thomas zo veel mogelijk in zijn wiegje te troosten, met als gevolg dat je dus als hij huilt veel voorover geboden over de wieg staat... (zeker overdag) Ik kreeg het daar vrij snel van in mijn rug.. Voordeel is dat als het wiegje naast je bed staat je waarschijnlijk makkelijker een pinkje kan geven terwijl je zelf blijft liggen ;)

3. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    overdag zal ons beebje waarschijnlijk in de wandelwagenbak slapen, althans dat vonden we bij de 1e het handigste. maar snachts... of dat bevallen gaat....

4. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    komt de wieg dan lager uit dan je bedrand?

5. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    hij staat er nog niet maar dat is wel mogelijk...! volgens mij ligt t beebje zowieso lager dan ons matras.
    slim he, om je dat te bedenken ver na aankoop :)

6. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    Nou ja, als hij/zij er alleen 's nachts in ligt is het misschien wel handig, dan kijk je er zo in en die pink da ook echt handig als je je arm niet half uit de kom hoeft te draaien om er bij te kunnen.
    Dus misschien toch wel handig...

Hoe lang laat je je kleine overdag in de kinderwagen slapen? Hebben wij de eerste periode toen hij uit het ziekenhuis kwam na 4,5 week (couveuse) ook gedaan, maar op een eggeven moment had hij duidelijk de rust van zijn kamertje nodig...

7. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    hangt een beetje van je kindje af denk ik. onze oudste heeft een maand of 3 in de kinderwagenbak geslapen, daarna in de box. aangezien hij toen enigskind was, was het lekker rustig voor hem. in zijn bedje wilde hij niet slapen. met een maand of 6 ging hij regelmatig naar zijn bedje overdag.
    hij was een kindje dat nodig had om gerommel om zich heen te horen tot een bepaald aantal maanden. kan best zijn dat dit kindje al vrij vlot boven in bed beland aangezien we nu al een druktemakertje hebben rondlopen :)

8. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
  9. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    ah joh, je hebt het weigje nu toch al; komt vast wel goed toch?! Succes met de laatste loodjes! ;)

10. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    waarom denk je dat het te laag is?
    Wij hebben ook zo'n schommelwiegje. Je legt hem erin als hij gaat slapen 9of al slaapt) en eruit als hij wakkeer wordt. troosten doe ik niet in bed/wieg maar op de arm. ;)
    Trouwens met een teen buiten het bed kun je het wiegje goed schommelen :)

11. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
    Ik denk dat we hetzelfde wiegje hebben, van de Prénatal toch?

Ik ben er in ieder geval erg blij mee, hij ziet er leuk uit en het ik kan mijn meisje vanuit mijn bed zien liggen. Als je een hoog wiegje hebt dan kan er er niet in kijken vanuit je eigen bed en dat kan dus nu wel. Als we 's avonds na de laatste voeding gaan slapen en ze is nog wakker dan ziet ze ons liggen en hoort ze onze stemmen. Ik zie dat ze dan heerlijk op haar gemak is en gerustgesteld want papa en mama zijn in de buurt. Ze valt dan als een blok in slaap!
    Maar ja, ik weet niet of jouw bed de hoog is....

Liefs Lara

12. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    van de prenatal inderdaad :) vond em zo leuk. maar eenmaal thuis leek ie toch bestwel laag.
    zal em dit weekend es van zolder halen. idd vanuit bed met je voet em kunnen wiegen kan best handig zijn :D

13. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik heb zelf de hoge wieg van prenetal. VInd deze ideaal, aangezien ze nu dezelfde hoogte ligt als mij. Haar matras is gelijke hoogte met mijn matras. Mijn man en ik zijn ook beide groot en heb nog een beetje last van mn rug.

Zo'n lage lijkt me vooral onhandig, aangezien bij ons het bed de eerste paar weken nog op klossen stond.

Deel Deze Pagina