slaapt hij teveel overdag?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door juffie roos, 29 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    Mijn kindje is nu bijna een jaar. (wel 4 weken te vroeg geboren)
    Hij slaapt overdag twee keer anderhalf uur.

Meestal wordt hij rond 6 uur (al) wakker.
    Rond 9 uur gaat hij er dan al weer in omdat hij echt moe is.
    Dan slaapt hij tot half 11.

Na het broodje (om half 2) gaat hij dan ook weer anderhalf uur slapen.

Nu vroeg ik me af of dit teveel is. Is het verstandiger om hem 's ochtends al na een uurtje wakker te maken? Of moet ik het hem gewoon zelf laten bepalen?

Ben bang dat hij 's ochtends om 6 uur al wakker is omdat hij overdag te veel slaapt..

Hij gaat het 's avonds om 7 uur al in, maar is dan ook echt al moe...

Wat slapen jullie kindjes van rond een jaar?

2. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik vind het heel normaal op deze leeftijd, die 4 weken te vroeg zal er niks mee te maken hebben want onze boefjes waren 12 weken te vroeg en hadden ook zo'n beetje dat ritme. Alles was iets later dan bij jou, maar zij waren in de ochtend niet om 6 uur wakker maar tussen 8 en half 9. Gingen dan weer naar bedje rond 11.00-11.30 en dan slapen tot 1 uur en dan iets later op de middag nog een keertje. Dus volgens mij is het best normaal hoeveel je kindje slaapt. Wij gingen rond de 16 maanden over op 1 slaapje per dag

3. duimpje

duimpje Bekend lid

25 sep 2009
    604
    5
    18
    Lynn slaapt momenteel 2x 2 uurtjes op een dag. En ze gaat gewoon om 19.00/19.30 uur naar bed en slaapt dan tot een uurtje of half 8. Dan gaat ze rond half 11 weer naar bed en slaapt gemiddeld dan 2 uur. Dan eten we een broodje, doen een rondje met de honden, spelen gezellig of gaan nog ergens heen. En om 15.00/15.30 gaat ze weer naar bed en slaapt dan ook nog vaak 2 uurtjes.

Ze zal het nodig hebben. Ze is momenteel druk bezig met staan en lopen en andere grove motoriek dus dat vergt veel energie.

4. eefje85

eefje85 Bekend lid

28 dec 2009
    592
    4
    18
    Mijn zoon heeft precies hetzelfde schema. Ook ´s ochtends om 6 uur wakker, ongeacht hoeveel hij slaapt overdag. Zelfs als hij ´s avonds een uurtje later zijn bed in gaat, omdat we bijvoorbeeld visite hebben, is hij de volgende ochtend gewoon weer om 6 uur paraat...
    Heb dus de indruk dat dat hier niet zo veel met elkaar te maken heeft, maar bij jou kan dat natuurlijk anders zijn!

5. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Lijkt me nog heel normaal hoor op deze leeftijd. Zij ging zo rond de 15 maanden over op 1 slaapje.

6. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Mijn zoon heeft nog heeeeel lang op dit ritme gezeten... Dat vroege wakker worden had bij hem daar niets mee te maken, want ook met 1 slaapje is hij nog steeds vaak zo vroeg wakker. Dat is gewoon zijn ritme. Zo af en toe slaapt hij een paar dagen een beetje uit (en daar genieten we dan maar enorm van!), maar zijn innerlijke wekkertje staat meestal gewoon strak op 6 uur. Kwestie van pech, denk ik ;)

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Danique zit denk ik sinds 2 maanden op 1 slaapje van 3 uur.
    Tot ongeveer 15/16 maanden sliep ze 3-4u verdeeld over 2 slaapjes.

Hier is ze meestal rond 8u wakker en gaat er 's avonds ook tegen 8u in.
    ze slaapt verder van 12.30-15.30u. Daarvoor van 10.00-11.45 en 14.30-16.30.

Deel Deze Pagina