Hallo dames Mijn dochtertje is nu 7 weken. Vanmiddag hebben we afgesproken om met de familie lekker te borrelen. Mijn nichtje van 2 is daar ook aanwezig en ze voelde zich niet zo lekker, niet echt ziek maar wel een dag koorts en hangerig. Het heeft niet echt doorgezet volgens mijn broer maar ze is er nog niet heel lekker aan. Kan dit kwaad voor ons meisje? Als we mn nichtje gewoon een beetje bij baar weghouden kan ze dan evengoed 'aangestoken' worden? Ik weet dat wanneer kindjes onder de 3mnd koorts krijgen dat er dan een kinderarts naar moet kijken. Wat zouden jullie in dit geval doen? Gewoon gaan en haar een beetje weghouden bij mn nichtje of afzeggen?
Zelf denk ik dat ik wel gewoon zou gaan. Maar, ik zou wel in de gaten houden dat je nichtje niet over je baby heen gaat hangen etc. Misschien ook je broer even laten zeggen dat ze (als ze dit tenminste wil) de volgende keer weer even mag knuffelen met de baby, maar dat het nu beter is van niet. En als je je er ter plekke niet goed over voelt kun je altijd nog zeggen we gaan weer.
Ja ik zou ook gewoon gaan. Idd niet laten kussen enzo. Als je zelf ziek bent kan je het ook niet tegen houden. Baby's moeten uiteindelijk ook hun weerstand opbouwen.