buggy voor op fiets

Discussie in 'Verzorging' gestart door liefzonnetje, 3 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Wij hebben de bugaboo cameleon, maar die gaat natuurlijk niet mee op de fiets en willen nu dus een buggy aanschaffen die op de fiets mee kan... wie heeft er ervaring en welke buggy moeten we dan hebben?

2. GL013

GL013 Bekend lid

27 sep 2007
    676
    0
    0
    Tilburg
    Wij hebben afgelopen week de buggy van Prenatal gekocht: link!
    Hij kan prima mee op de fiets, en het is echt voor erbij. Simon zit er prima in, en hij is praktisch in gebruik vind ik.

3. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Is hij niet heel zwaar voor op de fiets? WElke fietsendrager heb jij?

4. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    hoe neem je die mee dan op de fiets?

5. Niet meer actief

gewoon met een buggydrager zoals deze bijv:

ik heb zelf een koelstra buggy en mijn buggy drager kan tot 8 of 9 kilo dacht ik.. eigelijk precies een buggy gewicht

6. GL013

GL013 Bekend lid

27 sep 2007
    676
    0
    0
    Tilburg
    Ik heb de buggydrager van Steco, die gaat tot 7 kg en dat gaat prima!

7. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Ik heb een Quinny zapp met bijbehorende buggydrager en ik vind hem ideaal!

8. Niet meer actief

Nadeel: mijn fiets kan alleen maar tegen een raam als dat ding eraan hangt.
    Op de standaard valt hij om. ( ik heb zo'n brommerstandaard) herkent iemand dit?

9. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ik wilde juist een brommerstandaard onder mijn fiets laten zetten. Maar zo te lezen word je fiets er niet stabieler op.

10. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
    Toevallig vandaag een buggy gekocht. De mclaren Quest.
    Super buggy. Rijdt lekker, verstelbaar, en superlicht voor aan de fiets.

11. ilonaw

ilonaw Actief lid

6 jul 2007
    153
    0
    0
    winkelmedewerkster
    utrecht
    ik heb er een van de kruidvat.super licht en makkelijk voor op de fiets.

12. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    ik heb er toevallig vandaag 1 gekocht met buggy drager.

De buggy is van Avanti of zo, volgens mij geen bekend merk. Maar wel in de aanbieding bij Gardo/Babysuperstore voor 39,95. Het is wel een degelijke buggy met ligstand, zonnekap, boodschappenmandje en regenhoes en weegt 7 kilo, precies wat de steco buggydrager kan houden...

Als je op de site van Gardo de folder bekijkt zie je hem staan helemaal rechts op de 7e pagina. Ik heb hem alleen in lichtblauw met donkerblauw.

Ik had namelijk al de Quinny zapp, alleen paste de fietsendrager van de zapp niet op mijn fiets, dus wilde ik niet teveel geld uitgeven voor een andere buggy..

13. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    ik heb trouwens ook zo'n brommerstandaard (tenminste ik neem aan dat daar een tweepotige standaard mee bedoeld wordt).

Maar die bleef prima staan met de buggy eraan. Alleen vind ik het vaak irritant dat je een egale ondergrond moet hebben. Onze voortuin heeft bijvoorbeeld veel kleine steentje en is dus niet overal even hoog. Dan duurt het wel even voordat je je fiets stabiel hebt staan.

14. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ja die standaard bedoel ik ja. Bedankt !

15. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Die van kruidvat zijn toevallig deze week in de aanbeiding 15 euro zijn ze

16. Wij hebben de buggy van koelstra...En dan die met camouflage print!
    Hadden er met kopen van de buggy al rekening mee gehouden dat hij eventueel wel mee moest kunnen op de fiets!

Nou was ik van de week bij prenatal en vroeg dus naar zo'n buggydrager voor op de fiets.
    Die lagen beneden en omdat ik mijn zoontje bij had ging die winkel juffrouw hem halen voor mij!
    Ik dacht dat er maar 1 soort was dus heb die afgerekend...

Gisteren heeft mijn man die buggyhouder bevestigd op mijn fiets.
    Ik vanmorgen die buggy erop doen maar kreeg het niet voor mekaar!
    Maar wat ik wel gezien heb is dat het een heel gevaarte is en dan ik het niet erg practische vind!
    Ze steken echt een heel eind boven de bagagedrager uit...
    Heb het ooit anders gezien en compacter!

Die van mij is ook van steco...

Nou vertelde een vriendin van mij dat je ook van bepaalde merk buggy de dragers hebt voor op de fiets...

gr marloes

17. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ik geloof dat de fietsdrager van de quinny buzz een stuk kleiner is. Groot nadeel vind ik dat hij niet plat kan. Hier nog steeds in twijfel of ik een buggy ga aanschaffen. Lijkt me geen doen als je met de kleine op pad gaat om ook nog een buggy op je fiets te bevestigen.
    Hoe doen jullie dat ? Altijd samen met iemand op pad of lukt het jullie ook alleen ?

18. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    mij lukt het prima om de buggy aan mn fiets te hangen terwijl Rick al in het zitje zit. Maar het scheelt denk ik wel dat ik een mama fiets heb: met brommerstandaard en een stuur wat je vast kan zetten zodat ie niet omzwenkt.

19. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Hier een Koelstra buggy. Ik gebruik hem op de fiets in combinatie met de buggydrager van steco en dan de deluxe ivm het aantal kilo's. Gaat prima.

Ik gebruik juist alleen de buggydrager als ik alleen op pad ga. Met z'n 2en gaan we zonder wagen, als Milan dan eens niet wil lopen kan ie mooi bij m'n man op de nek.

Als ik alleen ga neem ik dus de buggy mee. Milan is voor mij bijna niet meer te tillen en als hij dan niet meer wil lopen kan hij in de buggy.

Ik zet altijd eerst de buggy er op en dan Milan in het zitje. Ik kan de fiets dan niet meer zo neerzetten, want dan valt ie om. Maar ach, je weet het en als ik de fiets in een fietsenrek zet kan het weer wel.

20. Roba77

Roba77 Fanatiek lid

11 jul 2006
    1.079
    0
    0
    Hier de McLaren Buggy en een gewone fietsdrager bij de Halfords gekocht.

Deel Deze Pagina