Hoi, We hebben een andere auto gekocht, die we morgen gaan halen. Maar er zijn een aantal kleine probleempjes waar we achteraf pas aan hebben gedacht... De nieuwe auto is een Amerikaan (Chrysler) met airbags. Nu lees ik op google dat je airbags wel uit kan zetten maar dat ze als nog open zouden kunnen klappen en dat is dus levensgevaarlijk. Optie airbag uitzetten valt dus af! De gordel achterin is niet lang genoeg om de maxi cosi op de juiste manier vast te zetten. Er zijn gordel verlengers op de markt maar die zijn weer niet betrouwbaar genoeg lees ik op google. Ook deze optie valt dus af. Nu lees ik dat je de gordel achterin kan laten vervangen door een langere gordel, kosten hiervan zijn zo rond de 200 euro... Jason is inmiddels al weer ruim de 7 maanden gepasseerd, en hij zit nu redelijk recht. Zelfstandig zitten kan hij nog niet want hij wil nog naar links rechts of naar voren vallen. We hebben nog niet zo lang geleden een autostoel gekocht, de maxi cosi priori, deze kan je op 5 standen zetten. Zou Jason al in de autostoel mogen of moeten we echt wachten tot hij helemaal zelfstandig kan zitten. De veiligheid van Jason gaat natuurlijk boven alles, over een aantal weken mag hij er volgens mij pas is. En van een kant vind ik dan 200 euro voor een langere gordel, die we daarna niet meer nodig hebben een beetje prijzig. Wat zouden jullie adviseren? Groetjes
ik zal dan zeker nog even wachten. alicia mocht al wel met 7 maanden in een autostoel maar zij kon al zelfstandig zitten en had een stevige rechte rug en viel ook niet meer om. als je kindje nog niet goe dkan zitten vidn ik het risico wel te groot om te nemen. het is namelijk zo dat als je met de maxi cosi een noodrem maakt het kindje er niks van merkt omdat het met zijn hoofdje tegen de stoel wordt gedrukt. in een gewoon stoeltje krijgt de nek heel de klap te voorduren en als die nog niet stevig genoeg is kunne er nare dingen gebeuren. ik zou dan toch kiezen voor optie airback uitzetten met de kans op toch uitklappen bij een ongeluk, dan de grotere kans dat bij te hard remmen de kleine zijn/haar nek breekt. de kans op een ongeluk en dat dan ook nog de uitgeschakkelijke airback uitklapt is vele malen kleiner dan dat je een noodrem moet maken gr sandra
Oh lekker handig, ja, daar kom je dan altijd later achter hè? Ik zou het ook niet weten, inderdaad duur om 200 Euro te betalen voor 2 maanden of iets dergelijks. Maar zonder dat kun je dus eigenlijk niet de maxicosi plaatsen begrijp ik? Ik weet alleen dat ze voor die zitjes 9 maanden moeten zijn, goed zelfstandig kunnen zitten of dat hun hoofd boven de maxicosi uitgroeit en ze er dus te klein voor zijn. Sinds kort hebben we een ander zitje, wij krijgen over een week of 3 een nieuwe auto en tot die tijd laat ik haar nog in de maxicosi. Misschien ken je iemand met een easybase die hij tijdelijk niet gebruikt, heb je dat hele gordelprobleem niet. En anders is een easybase altijd nog de helft van de prijs van die langere gordel.
esmee zat met 5 maanden al in een gewoon autostoeltje, ik heb de maxicosi priori die kan je kantelen zodat ze niet recht op zitten.
Bedankt voor jullie reactie's. @Lovewinnie: van je reactie schrik ik wel een beetje hoor, moet er niet aan denken dat hij zijn nekje zou kunnen breken zeg... We gaan straks de auto ophalen en dan meteen door naar een garage. We gaan er toch maar een langere gordel in zetten. Veiligheid gaat echt boven alles natuurlijk. Groetjes
Dan zou ik toch voor een easybase of een easyfix gaan, is zelfs nog veiliger, heb je geen gordels voor nodig en is de helft van het geld. Bovendien kun je die daarna nog op marktplaats zetten voor een aardig bedrag.
Aangzien het nog maar voor een korte perideo is vind ik dat wel erg zonde van ons geld. Maar toch bedankt voor de tip