Buggy-vraag

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Storm, 5 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Storm

Storm Niet meer actief

Waar moet je op letten bij het aanschaffen van een buggy? Ze zijn er in ontzettend veel soorten, maten, kleuren en verschillende prijsklasses.
    Wat is handig en wat absoluut niet?
    Wij zitten te kijken naar een die handig en compact is. Ik vind de quinny zapp niet mooi, maar die is wel heel compact. De quinny senzz vind ik wel mooi, maar die is dan weer heel duur €289:$ (en schijnt een probleem te hebben met de remmen) MAAR: met het oog op de toekomst, daar kun je wel onze MC Cabriofix opzetten. Gezien het feit dat het onderstel van de kinderwagen die we hebben nogal groot blijft als je hem inklapt, is het misschien als er een tweede bij mocht komen nog wel een uitkomst. Wij rijden nu eenmaal geen vrachtwagen.
    De mutsy spider lees ik heel veel goeds over (behalve bungelende beentjes), maar daar kun je de MC niet opzetten, maar die is wel weer een stuk goedkoper...
    Verder heb je nog een heel scala aan buggy's die veel goedkoper zijn, maar er zo beroerd uit zien dat ik denk dat je kind na tien minuten gaat vragen of hij ajb mag lopen ivm zeer achterwerk... Of zelfde prijsklasse als spider en zapp maar die vind ik dan weer stukken minder mooi of zijn niet zo compact in te klappen...

Wat hebben jullie mee laten wegen in de aanschaf en welke gebruiken jullie en hoe bevalt ie?
    En bij welke leeftijd zet je je kleintje in de buggy? Mijn zoontje is nu tien maanden en we willen op vakantie eigenlijk de buggy meenemen ivm beperkte bagageruimte (nog steeds geen vrachtwagen). Hij is dan 11 maanden oud.

We zullen in de winkel echt wel vragen stellen, maar ben benieuwd naar gebruikerservaringen...

Alvast bedankt.:)

2. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Wij hebben 3 weken geleden een Koelstra Simba aangeschaft. Ten eerste vanwege de prijs (nog steeds geen geldboom), ten tweede vanwege de standen. Hij kan nagenoeg plat. 3. redelijk licht. 4. Grote/lange zonnekap (dus geen parasol nodig) 5. makkelijk inklapbaar

De quinn zapp heeft maar 1 stand, dat lijkt mij niet handig (ik vind ze wel mooi en ze klappen makkelijk in)

En het scheelt inderdaad veel ruimte in de kofferbak.

3. kim0503

kim0503 Bekend lid

10 apr 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    Ook hier een tevreden simba gebruikster net als daan78.
    Wat het belangrijkste is van een buggy is dat hij functioneel is ( net als de wandelwagen) Dus kan de rug plat liggen, hoe vouwt hij op en hoe zwaar is hij enz enz enz. De wagens die jij benoemd zien er super hip uit maar in mijn ogen heb je er niet veel aan omdat ze bijv. al niet eens in verschillende standen kunnen, en dat is met een klein kindje toch wel een 1e vereiste vind ik. Aangezien je nog steeds geen vrachtwagen hebt ( en ik ook niet gewoon een swift hihi) zou ik als er een 2e mag komen gaan voor een board achter je wandelwagen waar je ventje dan op kan staan/zitten. Een 2e zou voor mij geen vereiste zijn voor een bepaalde buggy, ik gebruik hem nu en moet hij dus nu aan mijn eisen voldoen. Tegen de tijd dat ik hem voor een evt 2e zou aan gebruiken is hij mss al wel aan vervanging toe.

Je Ventje mag je in de buggy meenemen hoor dat is geen probleem. Ik ga er vanuit dat hij ook al uit de wagenbak is en in de wagenzit zit van je wandelwagen, dan mag hij ook in de buggy.

Heel veel succes met je zoektocht.

Groetjes Kim

4. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Wij hebben de MacLaren gekocht. Wel even een investering maar we zijn er erg blij mee.
    Er kan helaas geen Maxicosi op.
    Als we beide kinderen tegelijk meenemen alleen dan hebben we een tandemwagen. Waarschijnlijk doen we daar niet lang mee dus die hebben we tweedehands van Marktplaats.
    Succes met zoeken!

5. misa

misa Niet meer actief

Ga je 'm veel gebruiken of niet?
    Ik zou letten op de soort wielen: probeer ze met een kindje erin uit op verschillende ondergronden.
    En op de aantal (lig)standen, zodat ie aardig plat kan.

Volgens mij zijn die van macclaren, maxi cosi en chicco wel fijn.

Wij hebben er eentje die toen bij prenatal in de aanbieding was voor 30 euro. Prima ding, maar een ontzettend verschil met eentje van bijv chicco of macclaren. Die laatste rijden veel soepeler vind ik.

6. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    De 'bak' waar ze plat in liggen als ze klein zijn is hier maar kort gebruikt. Over het algemeen passen ze er ook niet heel lang in (lengte).

Ik heb nu (vanaf 10 mnd) een MacLaren (marktplaats 40 euro, wel even regelmatig zoeken). Hij bevalt super!

Voordelen:
    1. snel inklappen
    2. past in iedere auto
    3. kan mee op de fiets
    4. (type quest) kan in verschillende ligstanden
    5. voetgedeelte kun je uitschuiven zodat de benen omhoog kunnen
    6. regenhoes gaat er snel op en af (4 bevestigingpunten)
    7. rijdt fijn ook over hobbels (luchtbanden zijn prettiger maar dat hebben alleen grote kinderwagens)

Nadelen:
    1. Ik krijg het niet voor elkaar om het met 1 hand in te klappen

7. Kapedi

Kapedi Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.483
    94
    48
    Ik heb de maxi cosi citi cx, echt super! Lekker klein in te klappen en de wandelwagenbak past er ook gewoon op.
    En hij kan bijna helemaal plat

Deel Deze Pagina