Dochter 1 jaar: hoeveel drinken jullie kids op een dag?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Annette123, Nov 21, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Annette123

Annette123 Niet meer actief

hoeveel cc drinken jullie kinderen nou in totaal per dag. Dus hoeveel melk en hoeveel water/sap/thee?

2. Nyn

Nyn Fanatiek lid

Jan 14, 2013
    1,008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Ongeveer 3-4 bekertjes diksap/water/thee van 150-200 cc. Dus ongeveer 600 cc. En dan is er nu gehannes met tandjes, ritme omgooien, wel/geen fles willen, je weet wel, zo'n het-is-een-fase-hel;), en daarom soms 1 fles soms 2 of alles daar tussen van 200 cc elk.
    In totaal zit hij toch wel gauw tegen de 900 cc aan.

3. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

Nov 20, 2013
    4,615
    1,156
    113
    jeetje das veel!
    hier 1 volle tuitbeker melk en beker sap op een dag, slechte drinker!
    hij krijgt kans genoeg om te drinken dus zal ook wel niet meer dorst hebben

4. Nyn

Nyn Fanatiek lid

Jan 14, 2013
    1,008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Vanaf een jaar is een liter toch wel de richtlijn.. is wel de totale vochtinname.

5. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

Mar 2, 2012
    1,324
    0
    0
    Hier nog 2 flessen van 120/4 en daarnaast meestal 1,5-2 tuitbekers sap/thee. Niet superveel dus, zeker als ik Nyn lees :)

6. Memories

Memories Niet meer actief

hier 2x een bekertje melk dat is ongeveer 80-100 cc
    en dan nog een halve tuit beker al ongeveer 150cc
    dus dan : 330cc...
    ik weet eigenlijk niet of dat veel of weinig is maar meer krijg ik er eigenlijk niet in. veder is fruit natuurlijk ook vocht en dat eet ze 2x per dag vaak

op vrijdag is ze altijd bij oma en dan drinkt ze gewoon 3 hele tuitbekers leeg en daar kan 260cc in volgens mij :O

7. gusto

gusto Niet meer actief

Twee flessen (240cc en 160cc), en een paar bekertjes water, thee of sap aangelengd met water, samen wel 400cc ongeveer.

Dochter is 14 mnd :)

8. Sax

Sax Bekend lid

Jan 22, 2013
    987
    0
    0
    Nou hier halen we 1 ltr ook totaaaal niet!! Zit nog op 2 flessen, maar vooral ook om hem wat vocht te geven en zo lang hij ze nog wil, geef ik ze lekker!

Hier op sommige dagen 2 tuitbekers, maar op sommige dagen ook maar een halve of 1 tuitbeker...... En hij heeft drinken de hele dag tot zijn beschikking. Staat gewoon op zijn speelplekje zeg maar zodat hij tussendoor ook kan drinken.

9. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

Dec 30, 2011
    1,613
    0
    36
    Hier borstvoeding op verzoek. Nog 2 of 3 keer overdag. Geen idee hoeveel ze daarvan drinkt. Verder bij het ontbijt drinkt ze een bekertje thee, tussen de middag bv, daarna nog bekertje diksap oid. Maar eigenlijk hoofdzakelijk bv als ze dorst heeft oid.

Dochter is bijna 15 maand

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,229
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Die liter is de totale vochtinname. Je mag eten ook meerekenen, dus als je 2 flessen van 180 hebt en 2 potjes van 200 gram, zit je al aan 760. Dan nog een beker drinken erbij en je zit aan 900.

Lisa zat rond de 9 maanden aan de liter in totaal (was toen net van de sonde af, had net leren eten en drinken, en ging als een speer!), met 1 jaar was het tussen de 500 en 700, was wel even lastig voor ons, zo'n terugval en met haar verleden, maar ze deed het er prima op. Ze is nog geen grote drinker trouwens. En Eva ook niet.

11. Humava

Humava Niet meer actief

Onze dochter krijgt 's morgens pap van 150 ml melk.
    Tussen de middag een flesje van 120ml gaat de laatste paar dagen niet helemaal op. En 's avonds ook een flesje van 150ml maar die gaat ook niet altijd op. Ze krijgt van mij ook vaak water of sap aangeboden uit een beker met een gewoon rietje. (Hebben tuitbekers en nuby rietjesbeker geprobeerd maar daar drinkt ze bijna niks uit). Maar daarvan drinkt ze denk ik max 50ml. Maar samen met het fruit en dr avondeten komt ze ook niet aan de liter denk ik. Maar ja als ze niet wil dan niet.

12. sjak

sjak Niet meer actief

Met een jaar dronk ze 's morgens en 's avonds melk (of pap) 200cc ongeveer, daarnaast meestal twee (hema) rietjesbekers drinken. Plus alle slokjes thee, melk en water uit mijn beker/glas. Dorstig meisje heb ik en dit drinkt ze nog steeds, soms drie bekers.

13. Eylem

Eylem Niet meer actief

Geen idee, maar hier drinkt de jongste zeker geen liter, eerder veel minder. Bied vijf keer per dag een beker water aan en dan drinkt ze die bij lange na niet leeg. Denk een halve liter ofzo. Plus dan nog fruit en yoghurt. Maar ja, ze doet het er goed op.

14. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

's Morgens 150ml pap + 150ml drinken
    Yoghurt, karnemelk, fruit totaal denk ik 150-200cc
    's Middags wat drinken 100-150cc
    's Avonds bij het eten nog wat water

Minima: 600cc dus vrij weinig

15. LadyT

LadyT Fanatiek lid

Jun 10, 2011
    1,042
    1
    38
    Eens even kijken:

'S ochtends een papfles van 200cc
    Door de dag heen 2 tot 3 rietjesbekers water/diksap 300cc ps
    Soms een tuitbeker thee, maar dat zijn alleen slokjes
    Toetje: ong. 100 gram
    'S avonds fles melk+rijstebloem van 150cc

En dan nog fruit en avondeten waar vocht in zit..

Dan kom ik op ong. 1200cc hahaha dat verklaart die belachelijk volle luiers altijd :D

16. LadyT

LadyT Fanatiek lid

Jun 10, 2011
    1,042
    1
    38
    Overigens waren de rietjesbekers (Hema) hier de gouden tip bij
    weinig drinken!

17. Marvb

Marvb Fanatiek lid

Dec 17, 2012
    1,518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook rietjes beker Hema en ook nog fles wat anders zou hij maar 1/3 van zo'n beker over de hele dag drinken.. Fles heeft hij soms zo leeg... Krijg het maar niet geleerd.. En wil wel dat hij voldoende vocht krijgt.

18. twoboys

twoboys Fanatiek lid

May 30, 2013
    3,707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Veel:

250cc pap
    Nuby rietjes beker vol 2 keer per dag leeg 300cc.
    Toetje na het eten.

Zit wel rond de 900cc denk ik.

19. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,160
    3,039
    113
    Nederland
    Smorgens tussen de 50-100 cc diksap
    Smorgens pap met 150 cc water aanmaken
    Overdag geen idee. Als haar tuitbeker leeg is vul ik deze aan. Meestal 2x perdag, dus zal wel zo'n 300 a 400 cc zijn?
    En voor het slapen gaan nog 150 cc melk.

20. Carino

Carino Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    4,277
    0
    36
    Mijn dochter dronk rond een jaar meer dan een liter aan opvolgmelk en water. Echt een dorstig type, nog steeds.

In groente en fruit zit veel vocht, dat kun je allemaal meerekenen. Ik denk verder dat kinderen het zelf wel regelen, zou me geen zorgen maken.

Scheelt je weer aanl luiers ;) Ik verschoonde de hele dag door en zit nu met 20 maanden nog aan de 8 luiers per dag..

Share This Page