ben ik de enige hierin?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sandramarije, 3 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sandramarije

    sandramarije Bekend lid

    17 jan 2013
    665
    1
    18
    Ok... ik ben vast een malle doos..
    Morgen (4 oktober) word onze dochter 1 jaar.
    Ik zie er al weken tegenop.. het komt te snel voor mijn gevoel... de eerste 3 maanden waren een hel.. ze huilde de hele dag.
    Na die 3 maanden is het genieten geblazen.
    Maar het gevoel dat mijn baby geen baby meer is en door iedereen al dreumes word genoemd maakt me emotioneel.
    Vanmiddag de eerste verjaardagskaarten op de mat en ik heb gehuild.
    Uiteraard vind ik het ergens ook wel leuk om haar eersye feestje te vieren, maar het maakt me ook verdrietig...Herkenbaar?
     
  2. Wen86

    Wen86 Fanatiek lid

    12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Nee hoor. Is niet gek. Hier geen roze wolk gehad. Twee weken voor zijn verjaardag begon het emo zijn. Ik voelde me schuldig, dat ik niet meer heb kunnen genieten in het begin had het een paar weken na zijn verjaardag nog. Voelde me schuldig, wilde de tijd het liefst terugdraaien. Veel erover praten hielp hier goed.
     
  3. FloorMax

    FloorMax Fanatiek lid

    27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    Had een vriendin van mij ook :) zij heeft zitten huilen op zijn eerste verjaardag hahaha
     
  4. sandramarije

    sandramarije Bekend lid

    17 jan 2013
    665
    1
    18
    Ja daar ben ik dus ook bang voor morgen
     
  5. FloorMax

    FloorMax Fanatiek lid

    27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    Zij kan er nu om lachen :) maar ze vond het wel ff moeilijk. Nu heeft ze een tweede en bij zijn verjaardag heeft ze het droog gehouden ;)
    Komt goed. Verstop je emoties niet maar laat het er lekker uit. En praat erover, dat lucht op. Sterkte en gefeliciteerd alvast!
     
  6. Nicci1982

    Nicci1982 Niet meer actief

    Helemaal niet herkenbaar. Vind dat babyachtige echt verschrikkelijk en heb hem groot zitten kijken hihi. T was een mooie mijlpaal toen hij 1 werd. Niets babyachtigs meer aan hem aangezien hij toen ook al een maand liep en officieel ook baby af.
     
  7. Enjoy84

    Enjoy84 Actief lid

    8 mei 2009
    274
    0
    0
    Friesland
    Nee hoor je bent niet de enige. Hier duurt het nog 3 weekjes en hoewel ik er ook wel zin in heb, zie ik er ook tegenop. Het is leuk dat hij zijn eigen taartje mag eten, cadeautjes krijgt en gewoon een dag in de belangstelling staat.
    Waarom ik er tegenop zie? Ten eerste omdat hij dan baby af is en er geen derde kindje komt, dus dit was mijn laatste baby. Daarbij weet ik van mijn oudste dat je op zo'n eerste verjaardag nog precies weet op welke tijd een jaar daarvoor iets gebeurd is en je dus de bevalling weer beleeft. Nu was deze keizersnede traumatisch, dus wil ik liever niet weer herbeleven.
     
  8. Sunlover

    Sunlover Bekend lid

    26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niet gek, ik herken het alleen niet. Maak er een mooie verjaardag van hoor!

    Ik vind de babytijd niks aan, heb niks met dat gehuil en alleen maar op de arm willen slapen. Mijn zoontje huilde veel door kiss en nu mijn dochtertje huilt ook veel en wil niet slapen overdag en dat is erg lastig met een peuter erbij!
    Ik kijk uit naar de dreumestijd!
     
  9. channe

    channe Fanatiek lid

    4 aug 2012
    1.144
    67
    48
    NULL
    Owhh herkenbaar! Erg druk geweest met feestje toendertijd, toen het zover was en ik wilde aankondigen dat we konden eten en een bedankt voor jullie komst..was het janken janken janken!
     
  10. Prinsessa

    Prinsessa Niet meer actief

    Ik snap je helemaal! Het is heel erg dubbel.

    Gefeliciteerd trouwens :) Mijn meisje is ook jarig vandaag.
     
  11. sandramarije

    sandramarije Bekend lid

    17 jan 2013
    665
    1
    18
    Jij ook gefeliciteerd prinsessa!!!
     
  12. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.958
    6.076
    113
    Happyland
    Gefeliciteerd!
    En het is herkenbaar hoor.
    Hier waren de 1e maanden ook doorbijten geblazen en kwam toen de roze wolk.
    En ja, van baby naar dreumes is best een ding, ze zal nooit meer een baby zijn, slik.
    Heb die dagen rond haar verjaardag ook erg veel aan de bevalling gedacht, alles kwam weer terug.
    Maar ik kan je ook vertellen; dat gemengde gevoel blijft, want ze wordt nl alleen maar groter en groter.
    MAAR het wordt ( afgezien van driftbuien en een willetje ;)) ook leuker en leuker! Het leren lopen is geweldig en ze praat nu al behoorlijk wat woordjes en ze maakt grapjes, zo leuk!!
    Echt, dreumes is nog leuker dan baby, al mis ik soms het lekkere knuffelen, dat laat ze niet vaak toe haha.
     
  13. sunshineS1976

    sunshineS1976 Niet meer actief

    Gefeliciteerd!
    En heeeeel herkenbaar! Ook wat tranen gelaten hier!
    Het gaat zo snel...
     
  14. Abri

    Abri VIP lid

    16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Wel herkenbaar, maar geen tranen hier. Iedere periode en fase heeft zijn eigen mooie en minder mooi dingen: ik vond het heel mooi dat iedere keer weer te mogen ontdekken. Ja, het was slikken want ze gaan in ene zo hard, maar dat gaan ze met fases straks ook weer: meer praten, meer begrijpen, de waarom vragen, peuterspeelzaal, leren lezen etc etc.

    Hopelijk een fijne dag gehad! Nog gefeliciteerd! :)
     
  15. Stoffeltje

    Stoffeltje Fanatiek lid

    25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Heel herkenbaar en zeker nu bij ons vierde en laatste kindje heb ik er erg veel last van.

    We vallen van het ene in het andere probleem na haar geboorte. En ze is ook nog een behoorlijk vlotte tante. Ik heb veel moeite met loslaten op dit moment. En doordat we zoveel meemaken en gemaakt hebben ben ik gewoon bang dat ik niet genoeg geniet en genoten heb en dat ik dingen vergeet.
     
  16. Stoffeltje

    Stoffeltje Fanatiek lid

    25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Gefeliciteerd trouwens met de eerste verjaardag van jullie ukjes! Ik hoop dat jullie een leuke dag hebben gehad.
     
  17. Brightness2013

    Brightness2013 Niet meer actief

    Gefeliciteerd.. ook voor Prinsessa!
     
  18. channe

    channe Fanatiek lid

    4 aug 2012
    1.144
    67
    48
    NULL
    Kan nog net...gefeliciteerd! Hebben jullie een leuke dag gehad?
     
  19. sandramarije

    sandramarije Bekend lid

    17 jan 2013
    665
    1
    18
    Zo... de dag is weer voorbij... de hele dag ontzettend veel mensen op visite gehad.. en Luna is zoooo verwend.
    Toen ik met de verjaardagstaart met dat ene kaarsje ging lopen werd ik emotioneel (niet gehuikd, maar scheelde weinig).. kleine kreeg eigen taart en mocht daarmee klooien... dame als ze is deed ze dat met maar 1 vingertje ;)
    Mama (ik dus) vond dat niet genoeg en heeft haar handje ff lekker door de taart heen geroerd haha.
    Op haar geboorte tijd (17:12 uur) kreeg ik ook ff een momentje van.. pfffff nu is ze echt 1!
    Maar ook droog gehouden. . vind mijzelf zo knap haha
     

Deel Deze Pagina