Ik merk dat mijn dochtertje begint te "vragen" naar de tv maar ik heb voor mezelf de regel gesteld dat ze alleen sesamstraat kijkt. Bij de gastouder, waar ze 1a2 x per week is, zie ik regelmatig de tv aanstaan (eigenlijk voor de oudere kinderen maar mn dochtertje kijkt wel mee) of ze kijkt met de gastouder nijntje oid op de laptop. Ik vraag me af hoelang andere kindjes tv kijken en of ik misschien te streng ben met alleen sesamstraat?
Hier beperk ik het ook tot 1 programma per dag. 's ochtends bij het ontbijt begint ze vaak al wel om "koose wiebele" te vragen (zandkasteel) maar pas als ik ga koken mag ze van mij tv kijken. En dan laat ik haar kiezen tussen sesamstraat of zandkasteel.
De tv staat hier vaak aan omdat ik het anders ongezellig vind. De tijd dat mijn dochter echt kijkt is denk ik 45minuten per dag totaal. Ik maak me er nietzo druk om, ik keek nog veel langer tv en ben er nooit slechter van geworden. Voornamelijk speelt mijn dochter gewoon en zingt alleen mee met de begin liedjes enzo.
Ik zet een dvd aan afwisselend baby tv, tik tak en dribbel. Meestal 1x per dag aan het einde van de middag als ze het zat begint te worden en ik ga koken.
hier gaat het ook zo hoor! hij speelt genoeg alleen oid of buiten dus hij zit niet heel de dag voor de tv. Ik heb ook wel eens muziek op de tv aan. en de dingen die hij kijkt zijn babytv,winnie de pooh en dat soort dingen
Wij hebben geen tv. Ze mag hier eind vd dag even op de Ipad. Merk bij mn ouders dat ze heel de dag om de pad vraagt terwijl ik hier 's avonds bv vraag of ze pad wil.
Hier staat de tv ook vaak aan. 'S morgens, zodat ik even mijzelf kan aankleden en ontbijt kan maken. Tussendoor als rustmomentje, hij heeft dat soms echt even nodig en tijdens het koken. Ik doe daar echt niet moeilijk over, we zijn nooit een hele dag thuis gaan altijd even op stap (buiten wandelen, boodschapjes doen of op visite)
In de avond als ik aan het koken ben, 20 minuten ongeveer. Verder gedurende de dag een paar korte filmpjes op de iPhone, zoals Dikkie Dik, Dribbel, stukje zandkasteel of woezel en pip.
Nee, niet een tv nee En we missen hem geen moment. Die kleine momentjes dat we 's avonds behoefte hebben iets te kijken, kijken we een serie ( Die we van mn broer doorkrijgen welke series leuk zijn want dat zie je natuurlijk niet ) en in 't weekend kijken we gewoon een filmpje op de Imac. Maar geen tv en dus geen tv abonement, maar je kan wel gewoon leuke dingen kijken. Is er een heel spraakmakend programma dan kan 't eventueel via uitzending gemist en ook de voetbalfinale's vd zomer keek mn man op internet. Zo kijk je dus veel selectiever, alleen naar wat je leuk vind ipv hersenloos zappen. En kan je reclame's omzeilen.
Tja, eerder alleen tijdens eten koken en voor het slapen even maar nu ik 30 weken zwanger ben en mevrouw in de fase zit "ik kan me vooral niet meer zelf en alleen vermaken" zet deze mama soms baby tv ook even in de ochtend in om even op adem te komen. gelukkig komt ze dan ook even op adem en is ze daarna vaak vrolijker en rustiger en kan zich ineens weer beter vermaken..maar beetje schuldgevoel is er wel hoor
Dat klopt idd, wij kijken ook nauwelijks TV. Mijn man kijkt naar het journaal en naar de Formule 1, voor de rest staat het ding nooit aan. Films en series kijken we op de laptop.
Gemiddeld genomen max. een half uurtje. Dat kan de ene dag wat langer zijn en de andere dag staat de tv helemaal niet aan. Ze heeft ook helemaal geen geduld om voor de tv te gaan zitten/staan, af en toe kijkt ze even over haar schouder, maar ze rent veel liever door het huis.
De TV staat bijna altijd aan. De tijd dat hij daadwerkelijk naar iets kijkt is zo'n 45 min per dag denk ik
Hier in de ochtend JimJam (baby TV) en tijdens het koken zit ze in de box en staat de tv wel vaak aan. Ze kijkt dan soms vanuit de box, maar meestal zit ze te spelen. Wij poetsen de tandjes direct na het eten en dan zet ik een aflevering van Zandkasteel of Bumba op om haar rustig te houden. Tandenpoetsen is ze namelijk niet echt gek op! Soms zetten we speciaal voor haar een dvd van Woezel en Pip of Nijntje op en dan kan ze best een tijdje kijken. Echt langer dan 30 min houdt ze niet vol en moet er weer gerend en gespeeld worden