vraagjes over uitzet.... (ben beetje onzeker:P)

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door iertje86, 23 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iertje86

iertje86 Actief lid

19 jan 2010
    117
    0
    0
    Dit is mijn eerste zwangerschap en zit nu al paar weekjes thuis door BI. Ben nu bezig met de kamer voor de kleine inrichten, nu kan ik nog goed uit de voeten namelijk :p Maar loop nu al tegen flink wat dingen aan, misschien kunnen jullie me helpen.:(

- wij denken erover om de babyfoon van ikea te kopen. Bij vriendin werkt deze beter dan haar dure alecto. Wie heeft er nog meer ervaring mee?

- bij de dreami van onze quinny zit een regenhoes, alleen hoe moet deze over de dreami heen? Ons lukt het niet, buurvrouw heeft zelfde wagen en is er ook nooit uitgekomen.

- ons huis is aardig warm, heb nu 1 wiegdeken, is dit met 2 kruiken warm genoeg voor eind november?

- de kast van onze babykamer staat, maar ruikt erg naar nieuw, nu heb ik al 2 weken de deurtjes open staan en nog steeds hangt die lucht erin. Wat kan ik daar tegen doen?

- ik heb nu al best wat kleding gekregen en een paar dingetjes gekocht. Vraag me af of ik genoeg heb? (5 setjes maat 56, 10 rompers korte mouw maat 50-56, 10 sokjes, 3 mutjes, 1 jasje mt 62, 2 setjes maat 62, 3 rompers maat 62, 1 jasje maat 68, 2 rompers maat 68, 1 pyjama maat 68). Hoor ook iedereen dat het slim is om wat overslagtruitjes te nemen voor de eerste dagen. Heb ze nu niet, maar is dit echt handiger?

- heb een hele koffer met leuke stofjes gekregen, ik kan wel naaien, maar niet zo goed. Wil nu kijken of ik een leuke luiertas en omslagdoek kan maken. Wie heeft er een goed patroon met duidelijke uitleg, kan ik die overnemen? Veel patronen op internet zijn engels en dan lukt het helemaal niet :( Ik zoek een tas met ongeveer dit model: Oilily weekendtas, de leukste weekendtassen van Oilily vind je hier.

Hoop vragen, maar hoop dat jullie me kunnen helpen

2. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.034
    1.853
    113
    Provincie Groningen
    Van de ikea babyfoon, quinny dreami en naaien heb ik geen verstand, maar kan wel antwoord geven op de rest van je vragen...

- 1 wiegdeken en 2 kruiken is voldoende
    - heb je de kast al schoongemaakt...misschien een paar lekkere geurbuideltjes erin leggen
    - overslag truitjes zijn inderdaad handig. Van maat 56 heb je genoeg, wat meer setjes maat 62 is wel handig...maar die kun je ook later kopen als jullie kindje er al is

3. Sappie25

Sappie25 Actief lid

19 mei 2010
    386
    0
    16
    Hoi iertje86,

Ook mijn eerste zwangerschap en heb ook zoveel vraagjes. Lang leven dit forum!

Je vraag over de kast en kleertjes. Strakjes als je de babywas hebt gedaan, hang of leg je de kleertjes weer terug in de kast en gebruik je geurbuideltjes van Zwitsal.

MMMMMM heerlijk.....Bij mij zitten ze er nu al tussen en ik moet mijn wasje nog doen, hihihi.

4. iertje86

iertje86 Actief lid

19 jan 2010
    117
    0
    0
    Bedankt voor de reactie.
    Wil ook niet meer kopen in maat 56, hoor van iedereen dat je ook veel krijgt.

Ik heb de kast al schoongemaakt en geurbuiltjes van zwitsal erin gedaan. Alleen nu ruikt het heel vies, combinatie van kast en zwitsal.

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wat je krijgt is meestal 62 of zelfs 68 en groter, maar je hebt zeker voor de eerste tijd wel voldoende in 56. Als blijkt dat je kindje langer in 56 past (zoals Irem die sommige truitjes nog steeds in 56 past...) kun je altijd bijkopen

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.817
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zou zelf wat setjes in mt 50 kopen. De meeste kindjes passen prima in mt 50 de 1e 2 a 3 weken.
    Tenzij je al weet dat je een heel groot kindje gaat krijgen... of als je het niet erg vind om alles om te slaan.
    Ik zou geen dure setjes kopen (maar dat zou ik ook niet doen in 56) , maar zeker wel wat in huis halen.

Kraamvisite komt meestal met 62 en 68 aan is ook mijn ervaring, tenzij je specifiek om wat anders vraagt.

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Je kast heeft nog ongeveer 14 weken om te luchten, ze adviseren daarom ook om je babykamer niet pas op 't laatste moment op te zetten, zodat je meubels kunnen luchten. Ik denk dat die lucht er nog wel uit trekt, raam van de babykamer lekker vaak open en niet teveel zorgen om maken.

Ik zou ook 1 of 2 setjes in maat 50 halen. Overslag truitjes heb ik niet, ik heb ook geen box pakjes vind ik allemaal niet leuk uitzien, gewoon truitjes en zachte broekjes voor de eerste dagen/weken

Regenhoes en babyfoon kan ik je niet mee helpen.

8. iertje86

iertje86 Actief lid

19 jan 2010
    117
    0
    0
    Bedankt meiden,

Ik ga idd nog kijken voor 2 setjes in maat 50. Als je mij ziet zou je zeggen dat ik pas 18 weken zwanger ben. Volgens de verloskundige is het ook geen groot kindje, was ikzelf en mijn man ook niet.

De kamer luchten gaat niet zo makkelijk, ze zijn hier in de straat druk bezig met verbouwen, gaat ook nog wel even duren denk ik. Las wel ergens anders de tip om een bakje met zout in de kast te zetten. Ga het meteen even proberen

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik zou nog een reservedeken kopen, wanneer de ander in de was zit. Op zich word hij niet echt vies, maar soms gaat er weleen een spuugje overheen of iets en het is ook wel fris om soms even mee in de was te gooien.

10. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    Ik vond onze kast ook stinken, heb er toen takken rozemarijn in gelegd! Echt heerlijk, de geur was meteen weg?... verder laat ik wel de deuren nu al wéken openstaan, maar die rozemarijn vond ik echt schitterend.
    Was maar een experiment, maar ik dacht; het ruikt goed , let's try!

11. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Wat betreft de babyfoon, kinderwagen en luiertas en omslagdoek kan ik je niet helpen.

1 wiegdeken en twee kruiken is in principe genoeg. Zou wel extra deken regelen voor als de ander in de was zit.

In de kast van onze meid had ik geurbuiltjes gelegd (bij wibra gekocht en bij Prenatal die van Zwitsal). Dat hielp enorm. En zodra de kleren gewassen zijn ruikt dat ook lekker in de kast.

Ik zou van maat 50 ook halen (bij de geboorte zat dat bij onze meid ruim). Nog past ze erin.

En overslagtruitjes zijn erg handig, baby's houden niet zo van kleren over het hoofd aan doen en zeker niet die eerste dagen/week.

12. Ella79

Ella79 Lid

18 dec 2008
    68
    0
    0
    Ik heb ook een dreami van Quinny... was inderdaad even hanessen met die regenhoes (ik was ook bang dat ze er in zouden stikken.. ziet er zo eng uit.. is het niet hoor)
    Je moet sowieso de kap van de bak omhoog zetten en dan trek je de regenhoes er echt helemaal overheen. Dit is een iets ander model, maar komt op het zelfde neer, al is de quinny volgens mij helemaal dicht, met luchtgaatjes. De regenhoes heeft echt dezelfde vorm als de wieg. [​IMG]

13. tico

tico Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.311
    0
    0
    voor je kast de geurbuideltjes van zwitsal! ruikt zalig! ik heb hem eerst ook even uitgesopt dat helpt ook iets. En wat mijn voorgangers al zeiden, je krijgt van de kraamvisite heel veel 62/68 of groter kleertjes. Ik dacht ook koop niet teveel want ik krijg nog zoveel, en dat klopte ook maar wel allemaal te groot! Heb nog wel wat bijgekocht omdat ik te kort kwam.

14. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    in kast kan je bakje azijn zetten.. dat absorbeert vieze geurtjes.
    daarna schoteltje met vanillesuiker erin.. doet ook wonderen

15. misa

misa Niet meer actief

Eens even kijken....:

Over de babyfoon: tja, ik heb er geen ervaring mee. Wij hebben een alecto gekocht. Gekeken op kieskeurig en hij was pas bij de blokker in de aanbieding (40 euro).

Over de regenhoes: geen idee, ken 'm niet.
    Google Afbeeldingen resultaat voor http://www.kinderwagensupply.nl/Kinderwagens/Groot/3400.jpg
    Vond ik via google.

Over de kleding, wat ik zou doen of heb gedaan:
    De wiegdeken zal wel genoeg zijn. Misschien kun je 'm zelfs nog dubbel vouwen in het begin.
    Zeker met 2 kruiken.

Ik zou er wel een jasje/ vest bij kopen in maat 56. Maat 62 is echt groot.
    Persoonlijk wil ik graag 7/8 setjes in 56, dus ik zou er wat bijkopen. Al zul je er met 5 vast ook uit de voeten komen (tenzij hij/zij veel spuugt).
    Rompers: ik zou er ook iets van 2 stuks lange mouwen bij halen.
    Sokjes, mutjes en kleding in 62 is denk ik wel goed. Ze zeggen day je er vaak veel van krijgt, en zo niet dan kun je altijd bijhalen.
    Overslagtruitjes ga ik zelf niet aanschaffen, tenzij het gewoon te leuk is om te laten liggen! ;)
    Pyama 's in 56 zou ik nog kopen denk ik: of liggen ze alleen maar in kleding? Daar ben ik zelf ook nog niet over uit.

Patroon voor een luiertas heb ik niet. En een overslagdoek is gewoon een vierkante lap, met eventueel een 3-hoekig lapje/mutsje eraan. Als je dat bedoelt! :)

En de kast: misschien van die geurzakjes (van zwitsal) in hangen? Aust erin spuiten, bakje azijn erin zetten... En geduldig blijven wachten!
    Uiteindelijk kleertjes erin, en later pas wassen!

16. mimi83

mimi83 Niet meer actief

bakje azijn of halve citroen in de kast leggen en zodra de meest stof e.d. weg is ramen open..

17. iertje86

iertje86 Actief lid

19 jan 2010
    117
    0
    0
    Meiden, bedankt voor alle reacties.

Ik heb een ledikantdeken, die ga ik als reserve gebruiken. Kan nu nog wel een wiegdeken kopen, maar daar ligt de kleine ook niet zo lang in.

Ik ben even met febreze (had ik nog staan) en een sopje aan de gang gegaan, kast ruikt al veel beter. Heb ook de geurbuiltjes van zwitsal, had ik al hangen, maar was erg vies in combinatie meet die kastgeur:( Hopen dat ze nu werken.

Wat kleding betreft wil ik inderdaad wat in maat 50 bijkopen en een jasje maat 56. Verder beetje discussie met manlief. Hij vind het leuk om als de kleine er is het nodige bij te halen. Wij weten niet wat het wordt en vind het ook wel leuk om dan wat in blauw of roze te hebben. Mannetje wil dat graag voor me halen, als het zo ver is :D

Wij hebben in huis niet echt een babyfoon nodig, wel als ik even in de tuin ben. Daarom wil ik ook niet een dure aanschaffen, gebruik hem toch niet veel en hoorde een paar goede verhalen over die van ikea.

Heb even staan rommelen met de regenhoes en hij zit;) Hij zit veel strakker dan ik verwacht had en kom er ook achter dat we de kap van de wagen niet helemaal omhoog hadden staan. Vond hem al wat gammel.

18. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    over de babyfoon. wij gebruiken die vaker dan we dachten. als ik in de huiskamer zit, en Gijs ligt in zijn slaapkamer (zelfde verdieping) met de deur dicht en ik heb de tv aan, hoor ik hem niet gelijk. dus dan is babyfoon wel handig! dan hoef je niet super zacht te doen ;) verder geen ervaring met die van ikea. denk wel dat deze evt ook andere babyfoons oppikt. (mijn vriend heeft een portofoon waar hij wel eens aan knutselt, en hoort regelmatig andere babyfoons erop, wij vonden dat niet fijn, dus wij hebben een babyfoon met dect functie en die valt niet af te luisteren, maar het is maar net wat je fijn vind ;) )

19. Boyandgirl

Boyandgirl Actief lid

24 nov 2009
    444
    0
    0

dit word als het goed is wel minder! wij hadden dat ook onze kast rook erg naar lak maar na een paar weken ruikt het echt naar zwitsal

20. hoop77

hoop77 Lid

6 sep 2009
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou ook nog een wiegdekentje kopen, voor in de kinderwagen heb je er namelijk ook eentje nodig (of heb je iets anders daarvoor?) anders moet je hem steeds uit de wieg halen als je gaat wandelen. En een ledikantdeken is echt heeel groot hoor dat wordt zowel in wieg als kinderwagen wel erg proppen.

Ook zou ik maat 56 jasje of vest dingetje kopen 62 is echt te groot voor de meeste pasgeborenen.

Verder kan je bijna alles tzt nog wel bijkopen. Zeker bij de hema ofzo hebben ze de meest essentiele dingen wel op voorraad als je snel nog iets nodig hebt. Je moet toch ook even kijken wat jij makkelijk vindt. Zo zweren sommige bij boxpakjes met overal drukkertjes, voor mij helemaal niets, maarja dat weet je pas als je er zelf mee in de weer gaat.

Kijk ook even op het onderwerp "grootste miskoop grootste aanrader"
    http://www.zwangerschapspagina.nl/de-babyuitzet/71119-grootste-miskoop-grootste-aanrader.html

Dat topic heb ik verslonden toen ik zwanger was.

Deel Deze Pagina