Ik ben op zoek naar een goede, fijne buggy waar het autostoeltje ook op past. Ons autostoeltje is een maxicosi citi, dus een quinny zapp valt helaas af (tenminste, als ik het goed begrepen heb) Wie heeft er goede ervaring met dit soort buggy's?
Mountain buggy (urban jungle), daar kun je een speciale adapter bij kopen (was maar 30 euro geloof ik) en daar paste onze maxi cosi citi echt perfect op veel gebruik van gemaakt!
Persoonlijk vind ik geen enkele buggy fijn en al helemaal niet icm een autostoeltje. En al helemaal niet met een baby erin. Een Autostoel is al niet bepaald gezond en comfortabel voor een baby en al helemaal niet op een buggy. Buggy heeft kleine wielen die veel trillen en schudden. Een wagen met luchtbanden vangt iig nog een hoop klappen en trillingen op. Quinny zapp vind ik een instabiel rammelding. Kind krijgt gratis schudcursus en wagen kanteld snel om doordat hij maar 3 wielen heeft.
Wij hebben de maxi cosi mila gekocht. Nu ook als buggy. Geen idee of er een citi op past.. Wij hadden de maxi cosi cabriofix en die paste met adapters.
Het is ook niet voor lange stukken, maar die maxicosi gaat zo doorwegen aan je arm! Dus handig wanneer ik bijv. even een boodschap doe met de auto, zoontje naar school bteng straks als hij naar de basisschool gaat (je kan namelijk niet dichtbij parkeren, is autovrij daar) etc. Voor de langere stukken hebben we een wandelwagen waar we heel tevree mee zijn, maar de buggy die nu hebben staan nog van onze oudste is echt onding!! Dus wilde nu een goede koop doen!
De quinny zapp xtra is denk ik voor dat doel prima. Wij hebben hem ook gehad en incidenteel wel met de mc Citi gebruikt en voor korte stukjes ging dat prima.
Ik heb de titanium zia x daarvoor gekocht. Adapters zitten erbij maar ik heb een cabriofix dus ik weet niet of de city erop past.
De quinny zap heeft voren 2 wieltjes die naast elkaar zitten dus omkiepen kan helemaal niet? De extra dan.... Zeker is een buggy minder comfortabel dan een luchtbanden wagen, maar je weet toch waar je een buggy voor gebruikt? Ts ik zou gewoon eens maar de winkel gaan en uittesten welke je fijn vindt. De extra heeft een kuip als wandelwagen straks en die kan je naar je toe draaien of van je afzetten en je hebt ligstanden waar je kindje heerlijk kan slapen. Ik vindt het echt een fijne wagen. Je zou ook eens op YouTube kunnen kijken voor filmpjes
Ik heb om deze reden van de Zapp een Zapp Xtra gemaakt. De wandelinzet heb ik via MP gekocht en de adapters nieuw. Ideaal voor een boodschap! Wij kunnen soms ook onze auto niet in de straat parkeren en dan vind ik het ook heel prettig dat ik de mc erop kan zetten. En nog nooit omgevallen hoor. Succes met de keuze!
Bedankt voor alle reacties! Vandaag in de winkel geweest en diverse buggys bekeken en geprobeerd en is de zapp extra geworden. Stonden toevallig een paar afgeprijsd, kleur ging er uit, dus voor een mooi prijsje kunnen kopen!
Een MC autostoeltje op een buggy lijkt mij super slecht voor de baby.. Behalve door de wielen/ makkelijk te voelen hobbels is het ook niet bevordelijk voor het ruggetje en houding van zo'n kleintje. Max. een halfuur op een kinderwagen met goede luchtbanden, maar op een buggy..?
Voor KLEINE stukken vind ik het ideaal, de maxi cosi op de buggy. Wij gebruiken hem voornamelijk voor even snel de supermarkt in, waar geen hobbels zijn.. Iedereen snapt wel dat je een buggy niet gebruikt voor lange afstanden, en overigens heeft ts dit topic niet geopend om te horen wanneer gebruik van een buggy fout is. Wij hadden eerst de Zapp Extra. Wat een onding! Soms als we buiten liepen konden we door et lawaai van de klapperende wieltjes elkaar amper verstaan.. Nu zijn we heel erg, zeer tevreden met de maxi cosi Mila