vandaag niet goed gegaan!

Discussie in 'Verzorging' gestart door jmm, 2 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jmm

jmm Bekend lid

29 mei 2008
    766
    0
    0
    Hoi vandaag niet goed gegaan, baby van ongeveer 7 maanden gevallen uit ons bed , ze rolde zich om een paar keer , want ik had haar in bed gelegd,maar dit keer niet zo in de midden en boem op haar hoofdje dat weet ik niet meer, ik pakte haar gewoon op volgends mij lag ze toen op haar ruggetje, maar doet er niet toe, ze was wel gevallen denk een halve meter, shit shit eb nog eens shit, dan ben je gewoon even te laks!

wat doen jullie dan op zo'n moment, ze zeggen dat je om de 2 uur moet kijken,waarom is dat en niet eerder bijvoorbeeld?
    denk dat ik dat toch wel doe!
    Hebben jullie hier ook ervaring mee, voel me zwaar klote , stommerd die ik ben!

gr jmm

2. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Geen ervaring mee.

Wat rot voor jullie! Ongelukje zit in een klein hoekje. Kan gebeuren meid.

Huilde je kindje gelijk? Dat is het beste. Als ze bewusteloos was moet je naar het ziekenhuis. Beste zou ik gewoon voor de zekerheid even de huisarts bellen.

Om het uur gaan kijken en wakker maken. Bij verminderde alertheid naar de EHBO gaan. Wakker maken is om te kijken of ze nog goed reageren ivm mogelijk hersenletsel/bloedingen. Daarom is het ook belangrijk dat je kindje gelijk huilde toen het viel.

Gelukkig is het niet van zo heel hoog gevallen. Meestal loopt het goed af hoor!

Sterkte!

3. voske

voske Actief lid

15 nov 2007
    228
    0
    0
    ons mannetje is ook een keer uit bed gevallen. Hij lag op zijn ruggetje en huilde flink. Ik was ook helemaal in tranen. We hebben hem z'n speentje gegeven en dat gaf hem troost. We zijn ieder uur bij hem gaan kijken en wakker gemaakt. Hij was alert en weer vrolijk. Kleintjes zijn gelukkig flexibel en kunnen wel wat hebben, maar ooowww wat voel je je rot op zo'n moment. Ik weet wel dat ik het niet durfde te vertellen aan mensen, voelde me zo'n beroerde moeder! sterkte en het komt vast goed!

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ook even opletten of ze niet misselijk wordt. Dat is een teken van een hersenschudding. Maar over het algemeen kunnen kindjes best wel wat hebben. Zeker als ze direct huilde, en ook goed haar flesje drinkt zal het allemaal wel meevallen.

Om de 2 uur is het standaard wekadvies: Als je haar niet goed wakker kan krijgen, zou dat kunnen komen omdat er in het hoofdje wat is. En dan moet je dus de dokter bellen. vaker kijken kan wel, maar echt wakker maken is weer zonde van de slaap.

Opletten dus of ze niet suf wordt, niet misselijk, en goed wakker wordt.

Hier zaterdag nog een stuntpiloot. Zo van de verschoontafel af. Een meter naar beneden. Maar verder geen last gehad gelukkig. Niet eens een buil. (maar met 2 jaar voelt het voor mams wel anders dan bij 7 maand ;) )

5. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Dit gebeurt iedereen denk ik wel...
    Hier viel de jongste van de bank terwijl we er naast zaten.. gewoon 1 tel de andere kant op kijken.
    En de oudste is een keer van de commode gestapt (achteruit). En idd vandaag goed op het gedrag letten.

6. babylover21

babylover21 Actief lid

3 jul 2009
    135
    0
    0
    @jmm,, hoe is het met je kindje???

Deel Deze Pagina