Ben me een beetje aan het verdiepen in de wereld van de babyfoon. Dat is nog niet eenvoudig . Er is zoveel keus! We willen er niet teveel geld aan uit geven. Een camera hoeft niet per se. Welke hebben jullie en hoe bevalt die (bereik, storingsgevoeligheid, extra functies etc)?
Alecto DBX-88 wat een topding. goed bereik, ruisvrij, liedjes, temperatuur functie terugspreekfunctie. alles wat je nodig hebt.
hier ook een alecto, wel een simpelere versie zonder liedjes. ben er erg tevreden mee. was toen dr tijd in de aanbieding voor 30 euro bij de blokker als ik het me goed herinner.
Vraag jezelf eerst eens af wat je ervan verwacht. Wij hebben een simpele, dacht van Philips. Hier in huis gebruiken we dat ding niet, alleen bij logeren etc. Hij doet precies wat een babyfoon moet doen: je hoort ergens anders wat er in de bavykamer gebeurt. Bereik is ongeveer 200m denk ik. Toen onze dochter geboren werd woonden we nog op een etagewoning, nu een eensgezinswoning. Maar denk dat we de babyfoon toch niet aanzetten, huis is gehorig genoeg.
Niet zo lang geleden zat ik daarmee ook met mijn handen in het haar! We hoeven ook geen camera met tig functies. Was laatst bij de blokker in de aanbieding een Alecto dbx 85 dacht ik, heb ik goede verhalen over gehoord. Wat ik belangrijk vind is dat je niet met meerdere buren op dezelfde kanaal zit, gewoon alleen bereik uit wat uit haar kamertje komt. Ik heb geen extra liedjes, er zitten wel sterretjes op die lichtgeven zag ik..
Hier ook een alecto dbx 88. Storingvrij, 250 meter bereik, liedjes, terugspreken, lampjes en temperatuur. Worden hier ook op het kdv gebruikt. Meerdere sets te gelijk dus dat zegt genoeg....
Wij hebben ook een alecto. De liedjes vind ik ook ideaal en worden elke keer als ik Tara in bed leg aangezet. Ook dat je kan zien wat de temperatuur is op het kamertje is erg handig.
Volgens mij zit je met een Alecto of Philips (Avent) altijd wel goed. Ik zou wel voor een dect kiezen, zo heb je geen last van buren op het hetzelfde kanaal. Verder kun je het zo gek (lees; uitgebreid/duur) mogelijk maken als je zelf wil; temperatuurmeter, terugspreekfunctie, muziekje, lampje, etc. Het is maar net wat je zelf fijn/belangrijk vind.
wij hebben net zo als bijna iedereen hier ook de Alecto!!! We hebben ook 2 setjes. Muziekjes gebruik ik altijd
Ja, dect is inderdaad belangrijk. Heb hpook een alecto gehad die PMR?? Had ipv dect. Was er 1 met 4 km bereik. Wat een kl*te ding was dat zeg. Had heel veel kanalen en bijna alles stoorde. Buren erop, radio's van vrachtwagens en bouwplaatsen, ruis enz.
Wij hebben eerst besproken wat wij belangrijk vonden en daar een lijstje van gemaakt. Met dat lijstje hebben we op internet een keuze gemaakt voor een philips avent. Laatst even geprobeerd (man boven en ik beneden) en tot nu toe zijn we er blij mee. Nog even geduld voor we'm echt gaan gebruiken....