En anders maxicosi op wagenonderstel zetten Alhoewel, met dit weer is dat helemaal niet zo prettig natuurlijk...maar als je een buggy aanschaft let er dan wel op dat hij nog helemaal plat kan omdat kleintje nog zo jong is en neem ik aan nog niet zelf kan gaan zitten!
Vanaf 6 maanden mogen ze in een stevige wandelwagen/buggy. bijvoorbeeld de wandelwageninzet van je kinderwagen, of een goede losse buggy. Wel moeten ze eigenlijk kunnen zitten, anders moet je de buggy nog even op een platte stand zetten. Als ze opzij/voorover zakken is de stand te rechtop/zitten ze te vroeg in de buggy. zo'n goedkope buggy, met een zacht zitvlak is pas aan te raden vanaf 9-12 maanden. Daarvoor moeten ze al behoorlijk goed zelf kunnen zitten.
Mijn meisje is bijna 5 mnd. Ze zit (of ligt eigenlijk) sinds 2 weken in een buggy van Koelstra...die kan bijna helemaal plat. Om dezelfde reden die jij noemt: ze past niet meer in de kinderwagen, en ze vindt het prachtig!!
Nou dan kan je dus beter de wandelwageninzet plat gebruiken of een buggy plat leggen.... Maxi cosi is niet goed om je kindje langer dan een uur in te hebben
Ik heb hem hier met 4 maanden er al op gezet en vond het echt veel fijner. Ik had hem in het begin gewoon vrijwel altijd horizontaal staan. Sinds hij 5 maanden is wandel ik trouwens wel een standje rechter met hem en vaak zet ik hem na een half uur weer horizontaal omdat ie dan in slaap sukkelt.
nou dit is ook niet helemaal waar, mijn schoonzus is kraamverzorgster en de regel van 2 uur is inmiddels aan aangepast naar het liefst niet langer als een half uur volgends mij is gewoon hoe korter hoe beter, soms kan je natuurlijk niet anders bv met een lange autorit ik heb er in ieder geval nooit van gehouden en zal de maxi cosi ook nooit als vervanging voor de kinderwagen-wagenwagen gebruiken
hier past Bas ook al een maand niet meer in de wandelwagenbak. maar hij zeurt verder nog niet. wij hebben wel een buggy maar kan helaas niet helemaal plat en hij "hangt" ook in t tuigje van de buggy. met zn kontje helemaal in de 5 punts gordel. hebben jullie dat ook?
Liefst zo kort mogelijk hoor! En daarbij als je gaat winkelen ofzo zit je zo aan de twee uur.... (en reken de reistijd waarin hij in de maxi-cosi zit daar ook eens bij ) Hoe merk je dat hij te groot is voor de bak? hoelang is hij dan? Anders misschien een verkleiner van een kinderstoel erin?
Volgens mij is ie dan dus nog wel te klein... Dat had Tobe toen ie 4 maanden was ook, maar ik kon hem toen dus horizontaal zetten... Nu hij wat groter is, zit ie heel erg goed in de buggyinzet. Hoe lang is ie?
Bas is vrij groot. alweer ruim 70 cm en over de 9 kilo. dus daar kan t ook niet aan liggen. maar goed zolang hij de bak nog accepteert blijft tie daar mooi inliggen totdat hij kan zitten
mijn zoontje is nu 5 maand, en wil echt niet meer in de bak, wij hebben de chicco lite way buggy gekocht, deze mag vanaf de geboorte al gebruikt worden omdat het helemaal plat kan. echt ideaal. en het is ook een hele fijne buggy vind ik
Ik geloof dat Yelena met ongeveer 5,5 maand in de wandelwagen ging. Wel op halve ligstand want ze kon nog niet zitten. Sinds een maandje is de rugleuning pas helemaal verticaal. En als ze moe is, dan zet ik hem weer op de ligstand en dan gaat ze ook slapen. Yelena vindt het zitten wel hartstikke leuk. Ze hangt constant uit de wagen om alles te zien en aan te raken.
Oh zo lang en zwaar is Tobe ook Dus daar ligt het dan niet aan nee... Kan hij al een beetje zitten? Of misschien dat het gewoon je type kinderwagen is... Dat het bij die van mij net wat makkelijker gaat ofzo Naja, zolang ie nog niet zeurt is het prima
Lastig... hier hetzelfde probleem omdat we een hele flinke dame hebben die echt niet meer in de bak van de kinderwagen past! Maar in de wandelwagen vind ik haar (zelfs in de ligstand) nog een beetje verzuipen... Voor kleine stukjes (tot ongeveer 45 min) gebruik ik nu de maxi-cosi en anders toch maar de wandelwagen (en hopen dat ze snel nog een beetje groter wordt zodat het er iets comfortabeler uitziet...)