Ik lees veel goede verhalen over Calendula zalf. Ik wil dit gaan gebruiken voor de gezichtshuid van mijn dochter (eczeem, rode plekjes). Welk merk gebruiken jullie?
Van Weleda. Ik daar erg tevreden over! Weleda Nederland: Calendula Baby Voor Zoë's gezichtje gebruik ik de Weer&Windbalsem. Ruikt ook erg lekker, vind ik persoonlijk.
Is dat niet alleen ter bescherming voor als je naar buiten gaat? Ik wil het gaan gebruiken om de huid te laten herstellen zeg maar.
VSM heeft ook goede, verschillende vormen ook. Ze hebben emulsie en zalf. De emulsie trekt snel in, die vind ik zelf ook goed werken. Om het soepel te houden kun je ook Lanette Vaseline creme halen bij de apotheek, ik heb psoriasis en dit is echt de fijnste vettende creme die ik gebruikt heb
Ik weet natuurlijk niet hoe schraal haar huidje is, maar mijn massagetherapeut vertelde mij destijds dat Calendula sowieso bekend staat om zijn helende werking. Zoë krapt 's nacht op haar hoofdje waardoor ze allemaal krasjes heeft. 's Morgens smeer ik daar een lekker laagje calendula op en dan is haar huidje in no-time een stuk rustiger. Anders kun je het even navragen op het CB of je voor herstellen van de huid iets anders kan gebruiken? Bij Zoë werkte deze creme in ieder geval wel goed.
En daarvoor gebruik je de weer en windbalsem? Dan ga ik die anders eens proberen heb er al vaker goede dingen over gehoord.