niks op het hoofdje willen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mona23, 9 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mona23

mona23 Niet meer actief

Hebben jullie dreumessen dit ook?
    Mijn zoontje wil geen muts op, geen wantjes aan. Alles gaat meteen uit. Zelfs de cappuchon van de jas. Hoe doen jullie dit nu het kouder wordt.

2. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hoi!

Mijn zoontje heeft deze fase ook heel erg gehad, maar wel toen hij nog wat jonger was. Hij moest van mij in de zomer altijd een petje op tegen de zon. Dit heeft heel wat strijd en uithoudingsvermogen gekost voordat het petje op bleef.
    Nu accepteert hij het petje gelukkig, maar trekt ie de muts weer van zijn hoofd.
    Hier is het echt een kwestie van een lange adem hebben en de aanhouder wint!

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn zoontje had dit ook ... TOT het heel koud werd en toen snapte hij het wel! hahahahah.. slim mannetje

4. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    ik heb ook een eigenwijs manneke wat absoluut niets op zijn hoofd wil, geen muts...petje...zonnehoedje... en ook zeker geen wandjes.
    ik heb geen idee meer hoe ik dit moet aanpakken.

5. Mickys

Mickys Actief lid

30 okt 2005
    339
    0
    0
    Hier ook gehad.

Sjaal lukt sinds ik haar geleerd heb hoe ze hem zelf over haar hoofd aan en uit kan trekken. Wil ze zelf doen, dus dan lukt het ineens wel....

Muts lukt alleen als ik haar dan tegelijk afleid. Dus mutsje op en meteen druk kletsen. "Kom, we gaan fijn wandelen. Waar zijn mama's sleutels? Goed zo. Duw de deur maar open..."

Handschoenen ook een ramp. Soms lukt het als we ze aan beide handjes tegelijk aandoen (met een man extra dus) want dan krijgt ze ze lastiger uit, hihi.

6. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Wantjes begin ik hier voorlopig nog niet aan. Zijn jas is nog zo groot dat de mouwen ruim over zijn handen vallen als ik ze niet omsla, dus dat is mijn oplossing voor dat probleem :D

7. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.702
    2.513
    113
    hahaha lekker herkenbaar. Ons meisje wil ook geen muts op en wantjes aan. Ik zet 'm toch af en toe al op, dan kan ze er vast aan wennen. Binnen 2 seconden is ie al weer af. :)

8. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Wij hebben hetzelfde probleem. Meneer wilde al gelijk na z'n geboorte geen muts op. Was onrustig en werd pas rustig toen de muts af was. En toen was hij dus een uur oud.
    Hij draagt nu alleen een muts als hij vindt dat het koud is. Nu is het nog niet koud genoeg dus wil hij geen muts op. Ik maak er al geen drama meer van.
    Vorige winter droeg hij op de koude dagen uit zichzelf een muts en toen het warmer werd moest de muts weer af. Hij heeft gewoon z'n eigen thermometertje.

9. Miss Melody

Miss Melody Niet meer actief

Hier nog zo'n kleine boef die zn muts of capuchon steeds weer van zn hoofd af trekt, ben dus wel benieuwd wat hij gaat doen als het dadelijk echt koud word!

10. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Aaron houdt zijn muts gelukkig op als het echt koud is, maar een petje in de zomer hoef ik echt niet te proberen.

11. mona23

mona23 Niet meer actief

dus meer mama met hetzelfde probleem. ben indd benieuwd als het echt heel koud wordt

12. fightforlove

fightforlove Niet meer actief

Mijn zoontje wil ook zijn muts niet op..was vandaag weer hetzelfde na 1 sec is zn muts weer van zn hoofd:D blijf het maar gewoon volhouden miss dat hij er achter komt als het vriest dat het toch wel aangenaam is.

13. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Z.n ski muts trok ik mijn zoontje aan als het echt koud was en dan gelijk zijn jas over de sluiting en tradra dra dan kon die hem niet meer af trekken. wantjes ja meestal zijn die mouwen toch te lang dus dan deed ik ze idd ook niet omslaan. En anders dan zaten zijn handen nog in de jas en deed ik ze snel over zijn mouwen heen en idd met twee wantjes aan is het echt lastig om ze los te krijgen en anders gewoon een keer echt koude handen laten krijgen nee hoor was maar grapje.

Heb nu een dochter zal wel zien hoe het nu gaat.;)

14. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    hier draagt tim fijn een muts zonder gemekker :D afgelopen zomer wou hij geen zonnepetje op. toen heb ik bij V&D een petje gekocht met een klittebandsluiting onder de kin. misschien bestaat dat idee ook met wintermutsen?

15. Sijke

Sijke Bekend lid

koop een 'orenmuts', dus zo een die je onder de kin dicht kunt strikken of klittebanden. Inderdaad een beetje afleiden tijdens het opdoen en pas beginnen met mutsen als het vriest.
    Of een goede capuchon met een sjaal eromheen.

Deel Deze Pagina