wanneer recht op zitten?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bloem86, 26 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    Hoi hoi

Nou vroeg ik me af wanneer kan een kindje rechtop zitten?
    mijn dochter wil namelijk steeds op schoon rechtop zitten en t liefst nog staan..
    maar ze is nog geen eens 7 maand..
    mag je dit stimuleren of moet ik haar nog neerleggen?

2. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Hai Bloem,

Onze meid wilde ook al heel vroeg zitten en staan. Vanaf een maand of zes kon ze haar ruggetje goed rechthouden, maar viel ze nog wel steeds om. Ze kon gewoon haar evenwicht nog niet houden. Vanaf 7 maanden zat ze goed stevig en vanaf 8,5 maand kon ze uit zichzelf gaan zitten.

Je kleintje geeft zelf aan waar ze op welk moment aan toe is in haar ontwikkeling. Dat is bij ieder kindje weer anders. Als ze iets zelf heel graag willen en proberen, kun je ze toch niet tegenhouden. Stimuleren is altijd goed voor een kindje, maar je moet het niet pushen. Laat je kindje alles in haar eigen tempo ontdekken en probeer niet koste wat het kost tegen te houden of te pushen.

Maak je niet teveel zorgen en geniet van de ontwikkeling van je kleine grote dame! :)

3. Linana

Linana Niet meer actief

Ik denk dat dat ook per kindje weer verschillend is.
    Mijn zoontje kan met steun al redelijk rechtop zitten, niet uit zichzelf ofzo, maar die is nog maar 2 maandjes
    Hij is van zichzelf een sterk ventje, dat vertelde de kraamzorg al in de eerste week en het cb ook bij het eerst bezoek

Wat Yil al zei, gewoon lekker genieten! Het komt wanneer het komt en het ene kindje kan dit gewoon eerder dan de ander :)

Deel Deze Pagina