Slaapzak?

Discussion in 'De babyuitzet' started by WendyB, Jul 3, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. WendyB

WendyB Actief lid

Jul 25, 2006
    260
    0
    0
    Hallo,

Mijn vriendin heeft zo'n handige slaapzak die met alle seizoenen meegaat (ik dacht van little company +/- 82 euro).
    Nu vraag ik me af of je een pasgeboren baby ook al in zo'n slaapzak op bed mag leggen of moet je echt een dekentje en lakentje gebruiken?
    Mijn kindje wordt geboren in november dus het moet wel warm zijn.

Hoe doen jullie dat en hebben jullie ervaring met die slaapzak?

Liefs Wendy.

2. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,071
    3,862
    113
    Je mag ook een babyslaapzak gebruiken, maar dat moet dan wel de juiste maat zijn, anders kan hij nog met zijn hoofd en armen door de gaten erin zakken.

3. mvamberenkeenan

mvamberenkeenan Fanatiek lid

Mar 29, 2007
    3,135
    0
    0
    Assistent-aangiftemedewerkster
    Assendelft
    Toen ik twee weken geleden bij de Prenatal een slaapzak kocht voor de baby, kreeg ik te horen dat deze de eerste drie maanden NIET gebruikt mag worden voor de baby, in verband met stikkingsgevaar of iets dergelijks.

4. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

May 14, 2006
    2,463
    0
    0
    Wij zijn de combisleeper gaan gebruiken toen Lotte 2 maanden oud was. Vanaf dat moment werd ze erg beweeglijk in bed waardoor ze onder het lakentje/dekentje vandaan kroop.

Eerder dan die leeftijd zou ik hem ook niet gebruikt hebben..

5. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Wij hebben hem ook gebruikt vanaf dat Tim 2 maanden was. Een ideale slaapzak. Hier zijn we alweer toe aan de 2de maat!

6. Deb

Deb VIP lid

Jul 19, 2005
    7,394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    je kleintje is de eerste maanden niet zo bewegelijkdus voldoet een lakentje en een dekentje perfect

je hebt dan ook nog geen slaapzakje nodig voor je kleine

met 3 mnd kan je deze gaan gebruiken idd , daarvoor zou ik het nog niet doen ivm verstikkings gevaar

7. Nynke

Nynke VIP lid

Sep 30, 2006
    8,087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik sluit me aan bij de rest. Niet tevroeg een slaapzak gebruiken. Zelf de kleinste maat slaapzakken zijn nog te groot. Ze kunnen dan hun armen in de slaapzak trekken en er is stikken.
    Als ze een maand of 2/3 zijn kan het prima.

8. angelinaatje

angelinaatje Actief lid

Sep 4, 2006
    466
    0
    0
    Noord-Brabant
    Daar ben ik het niet helemaal mee eens...Mijn zoontje is dus superbeweegelijk en hoe strak ik hem ook instop, ik vind hem een half uur later gewoon bloot. Dus hier gaat 'ie in de slaapzak. Ik heb de kleinste maat van Prenatal en past prima! Als hij eventueel te groot is, kun je ook de mouwgaten wat dichtnaaien. Dit gaat dan wel over een gewone slaapzak. Met de combisleeper heb ik zelf geen ervaring.

Groetjes, Angela

9. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,157
    0
    0
    Twente
    bij mijn tweede heb ik vanaf 1 jaar de tweede slaapzak gebruikt
    echt geweldig product
    bij mijn tweede ga ik de kleine versie ook kopen
    als het kouder wordt is hij rond de 3 maanden en zal ik hem dan gaan gebruiken

volgens mij is die ook vanaf 3 maanden die eerste van little company

10. Moontje78

Moontje78 Actief lid

Feb 6, 2007
    137
    0
    0
    Ook wij hebben al vanaf 11 dagen Jim in een slaapzak gedaan (bij Prenatal zit precies goed en sluit goed aan bij hoofd en armpjes)want hij was al heel bewegelijk!
    Wij stopten de onderkant van de slaapzak dan tussen het matras want anders lag ie na een paar uur boven het dekentje uit!

11. diana hoogeveen

diana hoogeveen Actief lid

Aug 7, 2006
    265
    0
    0
    ondernemer
    omstreken rotterdam
    luca ligt sinds 2 weken in een slaapzak omdat ie sóchtends dus helemaal bloot lag hij woelde zich omhoog en ik hem de slaapzak bij de hema gekocht maat 56/62 en die past perfect niks te groot arm gaten heel klein daar kan die echt niet doorheen en nu ligt ie heerlijk warm ik doe dan geen deken erover alleen een dekbedovertrekhoesje

12. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Mijn slaapt veel langer met deken.. het strak instoppen geeft hem denk ik een gevoel van veiligheid, de slaapzak is omdat hij dan de dekens niet van zich af kan trappen.

13. karin29

karin29 Bekend lid

May 29, 2006
    663
    0
    0
    mama
    noord brabant
    Hoi Hoi,

Mijn ervaring is dat de slaapzakken negen van de tien keer niet goed passen. Meestal te groot. wij hebben de bovenkant van een sok afgeknipt en deze rondom het armskat genaaid. Hierbij gaat het niet om een sok van de kleine maar onze maat zeg maar. Hierdoor gaat zijn armpje en kan dus niet meer terug schieten maar het zit ook niet te strak. Echt heel handig.
    Misschien een tip.
    Groetjes Karin

14. janette

janette VIP lid

Feb 26, 2007
    5,113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Teun is in december geboren en we hadden de eerste 3 mnd alleen maar lakentje en dekentje, in het begin was hij ook nog ingewikkeld in een badcape...is ook lekker......na 3 mnd zijn we een slaapzak gaan gebruiken omdat hij de lakens afwoelde....nu blijven ze lekker liggen

Share This Page