Fles gulzige baby

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Nijntje2612, 8 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nijntje2612

22 jul 2013
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor mijn zoontje van 11 dagen gebruik ik nu de Avent Natural fles met speen nr. 1. Hij krijgt nu 90cc voeding per fles, maar hij is zo gulzig dat hij dit binnen een kwartier op heeft. Daarna heeft hij vaak de hik en spuugt hij ook weer een beetje voeding uit. Hij drinkt de fles dus waarschijnlijk veel te snel op.
    Ik ben dus opzoek naar een fles waarbij speen nr 1 een kleiner gaatje heeft dan die van Avent.

2. Lavalamp

Lavalamp Bekend lid

9 feb 2013
    999
    1
    0
    Ik heb begrepen dat de Momma fles een goede en 'lastige' fles is in de zin dat het wat werk kost voor de baby om de melk eruit te krijgen. :D Verder heeft deze fles ook een tepelvorm ofzo.
    Ik ben nog zwanger en heb 't dus nog niet geprobeerd, maar ik denk dat ik die fles wil.

3. MommieD

MommieD Fanatiek lid

6 nov 2011
    1.496
    0
    0
    NULL
    020
    Je zou ook een medela calma kunnen proberen. Heel ander type speen, moeten ze echt vacuum voor zuigen net als aan de borst anders komt er geen druppel uit.

4. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Ik gebruikte zelf altijd de difrax flessen met dokter Brown spenen erop. Maar 15 min vind ik netjes eigenlijk.

5. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Hier ging Avent Nr 1 ook te snel. Tommee Tippee (ook speen nr 1) dronk ze rustiger uit.

6. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    15 minuten is nog wel oke. Een baby doet er gemiddeld ong tussen de 20 minuten en een half uur over om een fles te drinken. Wat je zou kunnen doen, is op de helft van de fles even stoppen, boertje laten, en dan weer verder laten drinken.

7. Puck1978

Puck1978 Actief lid

19 apr 2011
    262
    0
    0
    Groningen
    Ook de Medela Calma speen gebruikt.
    Hierbij moeten ze dezelfde techniek gebruiken net als met drinken aan de borst

8. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.467
    3.913
    113
    Vrouw
    Haha, hier precies andersom: een dr. Brownfles met difrax speen.
    Zoontje dronk hier ook erg snel en toen zijn we van een difrax fles overgestapt op dr. Brown fles. Dit hielp niet veel (hij knoeide wel minder) en omdat hij last bleef houden van het snelle drinken, hebben we zijn fles ingedikt met johannesbroodpitmeel. Toen dronk ie rustiger (20 - 30 minuten, ipv 10 minuten). Nu loopt ie de afgelopen dagen weer te prutsen met het drinken (doet ineens 45 tot 60 min. over de fles en valt erbij in slaap), dus nu weer even van speen geswitched en dit helpt ook weer...

Oftewel: het is even zoeken naar wat bij jouw zoontje werkt. Je kunt een aantal verschillende spenen/flessen proberen en idd tussendoor laten boeren (vindt ie waarschijnlijk niet leuk, maar het helpt hier wel).

9. Nijntje2612

22 jul 2013
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tussendoor laten boeren en tijd rekken doen we al, maar dan redden we de 15 minuten net.

Deel Deze Pagina