Overgeefsel zuur normaal?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sharons, 23 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sharons

Sharons Lid

18 feb 2015
    79
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoe 'normaal' is het dat overgeefsel van een baby van 9 weken zuur ruikt? Heb al een tijdje het vermoeden van verborgen reflux, geeft bijna nooit over maar vanochtend wel en het rook erg zuur. Is dit normaal bij babys die geen verborgen reflux hebben?

2. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Bij spugen komt er ook maagzuur mee dat is wel normaal.
    Let op eventuele klachten van (verborgen) reflux wegslikken, overmatig spugen. Onrustig, slecht slapen.

3. Sharons

Sharons Lid

18 feb 2015
    79
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ja ik herken veel sumptomen van verborgen reflux, maar hij rook nooit zuur, tot vanochtend, maar vraag mij dus af hoe 'normaal' dit is voor bv een baby zonder reflux en wanneer je hiervoor echt naar de dokter moet..

4. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Als je kindje er ongemakkelijk bij is dan kun je de ha raadplegen.
    Dus als je kindje veel pijn heeft door het zuur.
    Overmatig spugen is gewone reflux niet de verborgen. Veel oprispingen, boeren, wegslikken van de voeding, vaak hik, kronkelen of huilen na het opboeren van de voeding, onrust met drinken of laten boeren zijn veel sympomen van verb reflux

5. Sharons

Sharons Lid

18 feb 2015
    79
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ja verborgen reflux idd. Hebben babys van 9 weken zonder (verb) reflux ook weleens zuurruikend overgeefsel?

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ja, overgeefsel ruikt heel vaak zuur, ook bij baby's die geen (verborgen) reflux hebben.
    Reden om naar een arts te gaan, is als je kind er duidelijk last van heeft. Spugen doet elk kind, maar als het buiten dat gewoon goed drinkt, plast, groeit en slaapt, hoef je er niet zoveel mee :)

Voordat je een arts bezoekt, is het wel handig om te kijken of de leefregels voor reflux helpen:
    kleinere voedingen vaker per dag
    voeding indikken, (maar werkt voor sommige kindjes ook juist niet: kwestie van uitproberen)
    rechtop houden tijdens het voeden en tot iig 20 minuten na de voeding
    goed laten boeren tijdens en na de voeding

Heb het gevoel dat ik iets vergeet, maar dit is wel het belangrijkste :)

7. groentje81

30 sep 2014
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, als onze baby een mondje teruggeeft ruikt het af en toe ook zuur. Vooral als hij pas na een tijdje nog wat teruggeeft. Dan is het al in aanraking geweest met het maagzuur...Dus niet iets om je zorgen om te maken! ;)

8. Sharons

Sharons Lid

18 feb 2015
    79
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ja bedankt, die had ik idd al gevonden en zijn we aan het toepassen. Hij groeit erg goed, ik denk dat de klachten nog mild zijn in vergelijkking met sommige verhalen die ik hier lees. Moet deze week toch naar de ha voor zijn spruw, zal het eens aankaarten.

Deel Deze Pagina