Buggy

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Neilia, 7 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Neilia

Neilia Niet meer actief

Wij zijn op zoek naar een goeie degelijke buggy.
    Van het weekend gaan we kijken en testen maar ik hoor graag jullie mening.
    We hebben nu de Mutsy nexo en die hebben we voor 3 kinderen gebruikt.
    Helaas zit onze 4e er heel raar, onderuitgezakt en scheef in.

de buggy moet wel stevig zijn en op verschillende ondergronden makkelijk te duwen zijn.
    Daar naast moet ie met 1 hand te besturen zijn.
    Ik wandel heel veel dus hij zal veel gebruikt worden.
    De buggy’s waar we naar kijken zijn o.a
    - Joolz Aer
    - Dubatti , hier van hebben we de kinderwagen en die bevalt ons heel goed maar willen we er graag uit hebben ivm ruimte

welke raden jullie aan of hebben jullie ervaring mee.
    Voordelen en nadelen van beide wagens lees ik graag :)

2. Lovieyou

Lovieyou Fanatiek lid

3 sep 2021
    1.137
    884
    113
    Vrouw
    Wij hebben de Cybex Beezy, een hele fijne flexibele buggy! Ik loop ook veel en deze rijd soepel.

3. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.605
    8.357
    113
    Vrouw
    Ik zou kijken naar grote wielen en dubbele wielen laten staan. Voor een harde ondergrond vind ik het jammer dat we de mclaren hebben gehouden en de chicco liteway weg hebben gedaan. Ik weet alleen niet hoe die het op alle ondergronden had gedaan. Duwstang, grote wielen en goede zitting zijn denk ik onmisbaar voor jou. Misschien zijn 3 wielen fijner bij een ongelijke ondergrond. Ik zou gaan kijken naar een Thule. Ik heb er geen ervaring mee, maar ik zou daar het eerste naar gaan kijken met deze wensenlijst.

4. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    Ik heb een chicco liteway

Voordeel is dat ie tot 22 kg kan (in geval van nood kan mn dochter er nog net in en hij in mn ringsling)
    makkelijk te besturen
    relatief grote wielen
    Kan goed plat naar ligstand
    Lange zonnekap

Nadeel:
    klein mandje onderin
    handsvaten (al kan je volgens mij ook een verbindingsstang krijgen, universeel welliswaar)

Bij lange afstanden pak ik wel liever mn Mutsy Evo Industrial, zeker als t bijv kinderkopjes zijn dan is een wandelwagen gewoon fijner qua demping omdat de wielen NOG groter zijn. Dagje dierentuin (Blijdorp dit keer) ging overigens prima met de chicco. Beekse bergen had ik denk ik minder geslaagd gevonden ermee.

In beiden zit de kleine man op zn zachts gezegd "bijzonder" maar dat is ook met de maxicosi. Qua postuur is hij toch niet echt anders dan mn dochter maar het is gewoon qua aanzicht net een opgedrongen zoutzak (bij gebrek aan betere bewoording).

Normaliter zou ik m nu nog in de platste stand vervoeren maar ik heb alles maar 1 tandje hoger gezet, dan komt die hals bij hem toch wat meer "open" (behalve de cosi dan, daar valt weinig in te stellen).

5. Neilia

Neilia Niet meer actief

chicco liteway hadden we voor de nexo maar vonden we echt niet fijn.
    Thule heb ik vaker goeie verhalen over gehoord.
    Ik ga die ook op de lijst zetten.

6. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.252
    12.628
    113
    Vrouw
    Hier hebben we de Easywalker Miley super fijne buggy. Ook met 1 hand te besturen.
    Boodschappen mandje is wat kleiner dan ik gewend was maar dat gaat ook prima inmiddels

7. jvsd92

jvsd92 Fanatiek lid

12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Hier de Joolz Aer. Super ding! Rijd prima op verschillende ondergronden, zelfs grind. Heel goed wendbaar met 1 hand. Tja en dat inklappen is zo handig, met 1 hand klap je hem in. Weegt echt amper wat, zit een band bij waardoor je hem over je schouder kan hangen. Daarin tegen wel echt stevig, geen gammel ding. Op vakantie in Italië hebben we hem ook naar bergdorpjes enz meegenomen, als er dan een trapje oid was; hoppa zo ingeklapt, ding over je schouder en omhoog. Boven klap je hem zo weer uit.

Als ik een minpuntje moet noemen dan is dat het mandje onderin niet enorm groot is, maar het verbaast me nog steeds wat ik er soms ingepropt krijg. Een rugzak lukt prima. Met nog een jasje oid.

Inmiddels is er ook een uitbreiding voor een reiswieg zag ik. Mocht er hier nog een tweede komen dan ga ik die zeker aanschaffen. De kinderwagen (Bugaboo Fox) heb ik al aan mijn broer gegeven. Succes met dat grote ding. :o:

Kortom; ik ben fan zoals je leest.

8. Neilia

Neilia Niet meer actief

Vandaag wezen testen en onze keuze is gevallen op de Thule spring.
    Hele stevig buggy en je hebt het idee dat je achter een kinderwagen loopt.
    D zat er heel goed in en hij wandelde echt heel lekker.

thnx voor de tip @Zonnestralen :thumup:

Zonnestralen vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina