Buggy.

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Gisimino, 20 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gisimino

Gisimino Lid

24 aug 2006
    78
    0
    0
    Neeroeteren
    Hallo Allemaal,

Ik heb heel even een vraagje. Wij zijn aan het kijken voor een gewone buggy voor onze dochter. We zijn een tijdje geleden al eens gaan kijken en nu hebben we de quinny zapp in gedachte. Wat zijn jullie ervaringen met deze buggy of is er een andere buggy die aan te raden is?

Groetjes,
    Inge

2. Pinda

Pinda Actief lid

27 jul 2006
    477
    0
    0
    Tijdje terug had ik dezelfde vraag. Wij hebben de zapp gekocht. Nu gebruik ik hem af en toe nog met de maxicosi voor een kleine boodschap. Maar als hij straks in de autostoel gaat, ga ik hem als buggy gebruiken. Het enige wat we misschien als nadeel kunnen gaan zien is dat hij alleen maar in 'zit stand' te gebruiken is. Maar hij is wel lekker licht en klein.

3. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Hij is niet verstelbaar, kiepert om als je een tas of boodschappen mee wilt nemen, er zit geen mandje onder. Ik vind het niks. Als je zoiets wil zou ik eerder voor de xadventure vibe gaan. Of de mutsy spider.

O ja 1 ding is positief: hij is heel klein opvouwbaar.

4. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Wij hebben gewoon een buggy van Prénatal. Rijdt fijn en is wel verstelbaar.

5. Moontje78

Moontje78 Actief lid

6 feb 2007
    137
    0
    0
    Wij hebben de Koelstra en vinden m heel fijn,makkelijk voor op de fiets en licht in gewicht.
    5 verschillende standen en een boodschappenmandje onderin!

6. wendyp

wendyp Niet meer actief

Mn vriendin heeft hem ook en zegt precies hetzelfde als jou!

7. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Om al die redenen heb ik de zapp ook niet gekocht, ziet er wel leuk uit dat wel, maarja het moet verder wel een fijne buggy zijn, ik heb 1 van x-adventure en ben nu op zoek naar een nieuwe.

8. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Hier ook Koelstra, prima ding.

9. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Wij hebben de zapp gekocht om de mc te kunnen rijden nu de kinderwagen omgebouwd is naar buggy, dus voor het gemak. En voor straks de snelle boodschap te doen als buggy.

Tegen de tijd dat Isa goed rechtop kan zitten koop ik er een lichte kleine buggy bij die wel plat kan voor de langere dagtochtjes zodat ik die grote loge buggy niet mee hoef te nemen in de auto maar Isa wel lekker plat wil laten liggen.

10. anne82

anne82 Bekend lid

16 mrt 2008
    838
    0
    16
    Ik wil ook een buggy aanschaffen voor mijn dochter, nu 7 maand.
    Ik kan niet kiezen, elke buggy heeft z'n voor- en nadelen.
    Mutsy spider: kan niet op de fiets, erg groot nog als ie opgevouwen is, wel ligstand en boodschappenmandje.
    X-adventure vibe: zit en ligstand, lees op verschillende sites dat deze buggy met een speciale drager wel op de fiets kan. Deze buggy nog niet 'live' gezien als ie opgevouwen wordt. De spider viel erg tegen, vergeleken met de zapp.
    Quinny zapp: Erg klein, kan op de fiets, geen ligstand.
    Je hebt natuurlijk ook de 'ouderwetse' buggy's, maar het (lees: mijn) oog wil ook wat :(

En waar wil ik hem voor gebruiken? Winkelen, straks op vakantie (strand).
    We hebben een bakfiets, dus daar kunnen we ook mee fietsen, als we de buggy mee willen nemen. We hebben dus niet per se een lichte buggy nodig. Bovendien wonen we op loopafstand van het dorp.

Kortom, geen idee nog!
    Hebben jullie tips?

11. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    nadeel van de mutsy spider is dat hij erg 'open' is. als het waait word je kindje al snel koud. de maclaren bijv. ligt/zit je kindje beschutter in.

de vibe vonden wij qua constructie niet zo toppie en liep ook niet zo heel fijn

de zapp, veelgehoorde klacht is idd te klein en geen ligstand

wij hebben uiteindelijk toch gekozen voor een maclaren. vind ze niet zo heel mooi maarja...
    ik vind wel bij iedere buggy zo knudde dat het nooit zo fijn rijd als een wandelwagen, dat loopt veel relaxter. maargoed tis ook niet voor niets een buggy he hihi

12. Marlie81

Marlie81 Bekend lid

17 jun 2007
    768
    0
    0
    Wij gebruiken nu al 1,5 jaar een zapp en ben er nog dagelijks dolblij mee!

13. inge1983

inge1983 Bekend lid

27 jul 2006
    675
    0
    0
    Wij hebben 2 weken geleden onze chicco buggy omgeruild voor een mutsy spider.
    Tot nu toe echt geen spijt van!

Nils kan er lekker in slapen als hij wil, hij is supermakkelijk in te klappen en 1 beweging weer uit te klappen.

We hebben alleen een probleepje mer onze spider, afgelopen weekend klapte hij ineens niet meer goed uit, net of hij niet 'doorklikt' zeg maar.

Hebben Mutsy gemaild dus ben benieuwd.

Over de Quinny Zapp, tja, eerlijk gezegd heb ik er in de winkel mee gereden en ik vind hem erg gammel. Ook 'klinkt' hij echt als een buggy ( de wielen) wat ik persoonlijk erg irritant vind. Maar.... Hij kan wel mee op de fiets.

De Spider heeft 1 klein nadeeltje en dat is dat hij aan de achterkant best breed is voor een buggy.

Succes met je keuze,

Groetjes Inge

14. gina18

gina18 Bekend lid

30 dec 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen
    wij hebben de quinny zapp hij is fijn maar het nadeel is dat ze er niet in kan liggen nu gaan wij de buggy maclaren er bij halen want hetis toch wel fijn als je even ergens naar toe gat waar je wat langer bent en ze zijn moe dat ze even lekker kunnen gaan liggen.

15. anne82

anne82 Bekend lid

16 mrt 2008
    838
    0
    16
  16. Saffron

Saffron Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.086
    0
    0
    Wij gebruiken al bijna een jaar de chico buggy. Hij is verstelbaar in meerdere standen (4 geloof ik), er zit een zonneklep aan en een mandje onder. Makkelijk inklapbaar. We hebben hem ook wel eens op de fiets meegehad, met de buggy-mee drager, hij is hier wel wat zwaar voor maar het gaat wel. Wij zijn er erg tevrede over, hij is prettig in gebruik en onze dochter zit er prima in (Ze zijn nu in de aanbieding bij het prijzencircus van V&D).

17. Maaike23

Maaike23 Lid

28 mrt 2008
    20
    0
    0
    Hier de buggy van prenatal (80 euro)! Prima buggy! Meerdere standen - makkelijk schoon te maken (wasmiddel-borstel-douche) - boodschappenmandje - zonnekap - regenhoes!
    Kortom ben erg blij met 1 van de goedkoopste buggy's

18. MommyMe

MommyMe Lid

30 mrt 2008
    31
    0
    0
    Ik lees regelmatig over 'de chicco buggy', maar ik kom meerdere types van deze buggy tegen. Weet iemand het verschil tussen de types?

19. Saffron

Saffron Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.086
    0
    0
    Volgens mij zit het verschil het meest in of je hem in standen kan verstellen (en de hoeveelheid standen) en of er wel of geen zonnekap aanzit. Misschien nog een stukje disign.
    De chicco en de prenatal buggy lijken mijns inziens erg op elkaar en zijn beide zo rond de 80 euro. Wij hebben voor de Chicco gekozen omdat we hem vorig jaar erg voordeling in het prijzencircus konden kopen.
    Melanie

Deel Deze Pagina