Dag allemaal, Sinds een paar dagen heb ik een Marsupi draagzak in huis, een soort mei tai maar dan zonder knopen en wat verstevigd (www.marsupi.ro). Mijn baby is 6 weken oud en ik heb begrepen dat een jonge baby in de draagdoek/zak in de kikkerhouding moet zitten. Mijn punt is echter dat ik dan het idee heb dat hij dan heel erg op zijn voeten 'zit' en dat daar de draaglast op komt, in plaats van op zijn kont (waar ik het zelf zou verwachten). Doe ik het dan niet goed? Iemand tips over hoe je je baby het makkelijks in die houding in je draagzak krijgt? Waar blijven de voeten, onder de kont, voor de buik, opzij? Graag tips! Overigens lijkt de baby het allemaal wel prima te vinden..... Groet mamainge
Ik heb geen ervaring met dragen in die doek en zo jong. Misschien is het een idee om de vraag bij 'baby en dreumes' te plaatsen? Er zijn daar wel wat ervaren draagmoeders (klinkt een beetje gek..!)
Met 6 weken mogen de beentjes uit de draagzak hangen. Dan hangt vanzelf het kontje lager dan de knietjes en dat zit allemaal net wat handiger dan de beentjes er nog in. Ik heb tot ongeveer 6 weken de beentjes omhoog gehad in de drager (ik heb de bondolino maar komt op hetzelfde neer) en dan ruste de voetjes net langs het punt waar de beentjes nu naar beneden hangen. Dus flink in spreid zit en hier zakte het kontje dan automatisch wat dieper in de zak omdat de voetjes ruste op de draagband om mijn middel. Maar zoals ik al zei; voetjes eruit vind ik veel prettiger en makkelijker en zodra dat hier ging ben ik dat ook gaan doen.