Ons mannetje is 16 maand oud en kan soms (best vaak) uitbarsten in een flinke driftbui. Voorbeeld: Als hij z'n ontbijt (broodje met beker melk) op heeft. Mag hij uit de kinderstoel om te spelen. Maar hij komt meteen naar mij toe en dan moet ik hem optillen. Als ik hem optil dan weet hij eigenlijk zelf niet wat hij op zo'n moment wil en begint hij meteen te jammeren en boos te worden als ik hem neerzet. Ook als ik hem niet oppak, dan wordt ie boos/gefrustreerd. Af en toe pakt ie wel iets om mee te spelen uit z'n speelgoedkist, maar al snel verveelt ie zich en pakt ie weer m'n hand en moet ik meelopen en gaat ie weer voor me staan om hem op te tillen. Ook als ik met hem naar buiten ga om te lopen of met de bal naar buiten loop, dan is dat na 2 minuten zat en begint ie weer te 'jammeren'. Ik weet even niet zo goed wat het is en hoe hiermee om te gaan. Het lijkt wel of hij zich heel snel verveelt en gefrustreerd is omdat hij van alles wil maar het niet uit kan leggen. (Hij praat nog niet, zegt alleen bal en 'die' en wijst overal naar) Ik wil hem zo graag helpen, maar tegelijkertijd wil ik hem ook niet teveel 'verwennen' door hem telkens op te pakken wanneer hij dat wil. Dat kan straks als nummer 2 er is ook niet meer. Iemand ervaring en tips?
Alsof ik over mijn eigen dreumes lees Het schijnt dat er weer een sprongetje aan zit te komen. Daar hou ik het dan maar op.... Maar het is idd erg moeiljk
Ik heb idd gezien dat er weer een sprongetje aan zit te komen, maar normaal merk ik die niet zo bij ons mannetje. Zou dit 'm dan zijn? Pfffffffff (in het driedubbelkwadraat).... Op dit moment ga ik op m'n vrije dagen soms maar naar opa en oma of naar zo'n indoor speeltuin. Daar lijkt ie zich een stuk beter te vermaken dan thuis..
Ja hier ook een kopie. Wij gaan oook veel weg en dingen doen. Al is het maar boodschappen doen of op de koffie elders. Want o ja op een ander ben ik erg lief en speel ik lekker alleen. Het corrigeren op het jammeren doe ik ook wel eens.. Heeft ook geen zin.. lijkt wel of die oren op standje uit staan.. Maar ik ben stapel gek op mn menneke.. Dus tips nee.. herkenning ja!!
Lastige fase hé..hier ook een dreumes die veel speelgoed heeft en zich prima met mama kan vermaken als ze erbij zit maar alleen spelen is soms nog wel eens lastig... En ja bij anderen vermaakt ze zich prima alleen...
Hahaha, heel herkenbaar van dat corrigeren. Die oortjes werken inderdaad voor geen meter. Hoe lang zal dit duren dames?
Pindakoek, dat alleen spelen ging hier tot voor kort best prima. Mama moest wel in het zicht/gehoor blijven. Maar het ging heel goed. Nu dus absoluut niet meer...
Heeeeeel herkenbaar! Hier precies hetzelfde! Best veel jammeren en hij kan zichzelf moeilijk vermaken. In de box is helemaal een drama.