Beddengoed...wat en hoeveel?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Mikki77, 17 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik wil graag jullie advies!

Mijn baby wordt in de winter geboren, en ik wil een wiegje aanschaffen voor op onze slaapkamer, en een ledikantje voor in de babykamer. Wat moet ik dan precies aanschaffen aan beddengoed, en in welke aantallen?

Daarnaast heb ik natuurlijk een wandelwagen met reiswieg. Nu ga ik zo'n Lodger Wrapper aanschaffen om de beeb daar in te wikkelen als ik naar buiten ga. Heb ik dan evengoed nog dekentjes nodig voor in de wandelwagen, of is die wrapper warm genoeg? En wat/hoeveel heb ik dan precies nodig voor in de wandelwagen?

2. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Heej...

Ik kreeg het advies voor in het ledikantje om van alles 3 te kopen... (1 op het bedje, 1 in de kast en 1 in de was... zeggen ze altijd :p)

Dus 3 matrashoezen, en 3 lakentjes.. Van het dekentje heb ik er maar 2..

Voor de wieg zou ik zeggen, net zoiets maar ligt ook aan hoeveel geld je kan missen want ja, je moet dus wel veel dingen dubbel kopen

3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik zou alles in drieen doen (1 op het bed, 1 in de kast en 1 in de was).

Qua wiegje past bij ons precies een aankleedkussenhoes als hoeslakentje dus ik heb gewoon een paar extra aankleedkussenhoezen gekocht. Verder een dekentje en een paar lakentjes.

In de wagen had ik ook een lodger (bunker) maar daar had ik echt geen extra dekentje bij gekocht want dan zou ze de bak uitgezweet zijn ;) Toen het te warm was voor de lodger heb ik gewoon weer een aankleedkussenhoes als hoeslakentje gebruikt en een dun dekentje van de hema.

4. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik had ook nog iets gelezen over molton onderlakens en molton zeiltjes. Hebben jullie dat ook gebruikt?

5. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Heb je geen lijst van je kraamzorg gekregen? Daar staat op wat aangeraden wordt als uitzet.
    Zo werken ze bij de kraamzorg waar ik bij zit niet met zeiltjes, terwijl ze dat bij anderen misschien nog wel doen.

6. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    nee, zeiltjes mag niet meer...

Wat wij hebben is het aerosleep systeem.. super handig en je kan geen nat/vies matras krijgen

7. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Niet gezien die lijst, maar ik stel deze vraag misschien te vroeg...
    Ik ben gewoon ongeduldig en wil nu al weten wat ik moet kopen ;)

8. Bianca24

Bianca24 Fanatiek lid

16 jul 2007
    1.063
    0
    0
    verzorgende
    bij ons mogen zeiltjes wel...als we het maar niet onder het hoofdje doen...

en heb ook overal 3 paar van

ook een molton ja..

9. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ik werk in de kraamzorg, het advies is overal 3 van te hebben. Dekentjes (100%katoen of 100% wol) en lakentjes te gebruiken.

Een molton mag wel maar let op dat er geen plastic in verwerkt zit. Al zou de kruik dan gaan lekken verbrand je kindje.

10. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik heb 3 onderlakentjes,2 dekbedhoesjes en 1 dekentje, had er 2 maar de andere is naar oma gegaan want die gebruikte ik nooit.

11. moesje83

moesje83 Bekend lid

18 apr 2008
    911
    0
    0
    ik heb 3 lakentjes, 3 hoeslakentjes en 2 dekentjes, en ik gebruik wel een molton

12. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Ik heb
    4 moltons
    5 hoelakentjes
    5 lakentjes
    2 dekentjes
    Ben nogal bang dat ze veel gaat spugen haha. En anders heeft ze lekker veel afwisseling! :D

13. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.846
    3.362
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

dat dacht ik ook, maar ze ligt altijd nog met haar hoofdje op een hydrofiel luier... dus het bedje wordt puur voor de vorm verschoont, want vies worden doet het niet... Alleen de hydrofiel luier wordt dagelijks zo'n beetje verwisselt en soms 2 of 3 per dag als we pech hebben en ze spuugt wat meer...

kussenhoezen voor het aankleedkussen hebben we wel 4 inmiddels en dan NOG lijkt dat krap! Beetje spugen, flinke poepluier waarmee geknoeit wordt, plassen in die ene seconden dat de luier verwisselt wordt, een beetje knoeien naast de hydrofiel doek bij het badje... Tja, het gaat hard hier!

14. Kiwi80

Kiwi80 Bekend lid

24 feb 2007
    530
    0
    0
    Ik heb van alles 2 stuks, alleen van de hoeslakentjes heb ik er 4 omdat ze nog wel eens wil spugen. Aan het begin heb je een hydrofiel luier onder het hoofdje van je kindje liggen, maar dat heb ik al een hele poos niet meer, omdat mw door het hele bed heen draait en nooit met haar hoofd op die doek blijft liggen. Zeiltje had ik er ook vanaf het begin in liggen, alleen onder de billen, anders kan het gevaarlijk zijn als bv de kruik lekt... Eigenlijk is ze nooit zo nat geweest dat ook haar bed nat was. Maar misschien komt dat nog.

15. Vlerkje

Vlerkje Actief lid

14 jun 2008
    419
    0
    0
    Receptioniste/Studente
    Ik heb het volgende:
    - 1 dekbedhoes
    - 2 lakentjes
    - 1 aerosleep matrasbeschermer
    - 1 aerosleep matrasje
    - 1 katoenen deken
    - 3 hoeslakentjes
    - 1 aankleedkussenhoes

Er komt alleen nog 1 dekentje bij voor de zekerheid, wat extra aankleedkussenhoezen en ik ga er min of meer vanuit dat ik de meeste vuiligheid wel kan weren met de hydrofielluiers in de aanslag.

16. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    voor de wieg heb ik alles 2 x gekocht omdat ze er toch maar zo kort op liggen en dus als de een de was in gaat heb ik de ander en vond dat goed zo. voor der ledikantje heb ik 2 dekens, 3 hoeslakens, 2 lakentjes, 3 hoeslakens en van maltons en onderleggers heb ik er 2.

aankleedkussenhoes heb ik maar 1 en als die in de was gaat leg ik er zolang een hydrofielluier op :) want die heb ik zeker 40 stuks .

hier is ze nog nooit door der luier heen gelekt maar waardoor ik plots extra moest verschonen. dit kom misschien nog wel als ze doorheeft hoe die luier uit moet.

17. lizzie84

lizzie84 Niet meer actief

Als je 2 dekens hebt is het ruim voldoende, je legt het over het lakentje dus echt vies worden de dekens niet. Af en toe luchten en eens per maand wassen is m.i voldoende.

Hoeslakens heb ik er meerdere van, een stuk of 6, een spuugertje hier, en hydrofiel doeken trok ze weg.

2 moltons.

3 lakentjes.

Voor in de wieg/kinderwagen gebruikte ik een aankleedkussenhoes als hoeslaken met daarover een hydrofielluier. Een laken kun je wel dubbel vouwen. Ik heb voor in de winter wel een wiegdekentje gekocht. Ondanks de lodger( hier ook in gebruik gehad) nog wel koud! Ze is in december geboren.
    En natuurlijk voor in het wiegje.

Hier nooit een bedeiltje gebruikt.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.240
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik gebruikte voor het wiegje aankleedkussenhoezen (een stuk of 5 in totaal) en molton onderleggers (een stuk of 6). Nu voor het ledikantje gebruik ik gewone moltons en de onderleggers. Ik heb 2 moltons en 5 hoeslakens. Als Eva verkouden is en toen ze buikgriep had, verschoon ik elke dag het hoeslaken, dus wel fijn dat je dan niet elke dag hoeft te wassen.

Athina, het klopt dat je in het begin een hydrofiel onder het hoofdje legt, maar met 5 maanden lag Eva nog in de wieg, maar trok de hydrofiel telkens los. Toen heb ik die dus weggelaten.

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.240
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik had trouwens 1 dekentje voor de wieg en 1 voor het ledikant. Die voor het ledikant hebben we nooit gebruikt en zullen we waarschijnlijk nooit gaan gebruiken... dus als je je kindje voorlopig alleen in de wieg wil laten slapen, zou ik nog geen ledikantdeken kopen...

20. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Ik heb een:
    - aerosleep matrasbeschermer
    - speciale aerosleep matraslakens
    - 2 dekentjes
    - 3 lakentjes