Dit weekend was ik op de babyshower van een goede kennis. Toen ze bij ons op kraambezoek was had ze aan mij advies gevraagd over wat te kopen, dus ik had wat tips gegeven, ik ben zeker met de tweede vrij basic in de uitzet. Ik ging dit weekend dus voeden op de babykamer, en man, de hele babydump en Intertoys stonden klaar! Moeten ze zelf weten natuurlijk, zes pakken luiers maatje 1, het hele Zwitsal assortiment, het badje al gevuld en met badeentjes (ze houdt sowieso wel van decoratie en frutseltjes). Maar ik kwam ook wel echt een paar no-no's tegen. Een dekbedje in de wieg, ladikantbeschermers, een niet-ergonomische drager, en speelgoed zoals een kaptafeltje en keukentje met kleine frutsels die totaal ongeschikt zijn voor een dreumesje. Zij komt hier niet vandaan, is voor de liefde hier gekomen en spreekt naar de tijd dat ze hier is vrij goed Nederlands, maar ik denk niet dat ze zich inleest op de manier die wij doen, en vanuit haar land zijn dit soort dingen heel normaal. Ook op de babyshower kreeg ze bijvoorbeeld synthetische dekentjes die ik nooit zou kiezen. Ik spreek haar buiten de wederzijdse bezoekjes niet regelmatig. Zouden jullie je bemoeien met de uitzet? (Ik spreek haar moedertaal ook niet vloeiend)
Nee, ik denk niet dat ik me er mee zou bemoeien. Als het goed is komt er straks een kraamverzorgster die haar tips en adviezen zal gaan geven.
Ik zou daar dus echt niet mee zitten en dus ook niks van zeggen waar ik woon is het gebruik van ledikant beschermers en dekbedje ook normaal ik doe het zelf niet maar zo slecht zal het niet zijn ieder zn ding
ik zou er ook niets van zeggen... Vroeger hadden we waarschijnlijk allemaal dingen die nu totaal not done zijn. De kraamzorg zal vast wel wat advies geven.. Lekker laten gaan joh!
Lastig. In het belang van het baby'tje wil je toch wel wat zeggen van sommige dingen, ten minste, dat zou ik hebben. Ik zou even de kraamzorg afwachten, die zegt er vast ook wel wat van toch?
Gewoon lekker laten gaan. Als kraamverzorgster kom ik dit ook regelmatig tegen. Heel erg sneu, maar ik haal dan alles weg wat niet mag en niet veilig is. En omdat ik in mijn witte pakje loop word dit ook geaccepteerd en begrepen. Als ik jou was zou ik het bij haar ook lekker aan de Kraamzorg over laten! Ze heeft het nu toch al Tenzij ze natuurlijk je advies voor aankoop vraagt. Meer dan je advies geven kun je ook niet doen!