Fake babyshower

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door OliveTree, 9 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. OliveTree

OliveTree Actief lid

29 apr 2016
    317
    33
    28
    Hallo dames, een lang verhaal voor degenen die zich vervelen:

Mijn 'beste' vriendin vertelde me een aantal weken geleden dat ze bezig was met het plannen van een babyshower en dat ze die en die en die al op de hoogte had gebracht. Een babyshower hoort een surprise te zijn ja, maar ik vond het juist leuk dat ze het me had verteld. Ik had ook stiekem namen doorgegeven die ze absoluut niet moest vergeten uit te nodigen(goede vriendinnen). Ook niet de bedoeling eigenlijk maar goed. Ikzelf had ooit een babyshower voor een andere gemeenschappelijke vriendin georganiseerd bij mij thuis. Maar omdat mijn 'beste' vriendin al een babyshower voor me zou regelen, heeft zij het zo gelaten. Een nicht van mijn man wilde het ook regelen, maar omdat mijn 'beste' vriendin het al op zich had genomen trok iedereen zn handen ervan af. Ze vertelde me destijds dat ze het in november zou doen. Nu ben ik al 37 weken zwanger en had tot afgelopen woensdag niks gehoord. Tot mijn man een berichtje van dr kreeg met de vraag of hij mij voor een uurtje of twee het huis uit kon krijgen, omdat ze mij een babyshower zou geven. Bij mij thuis dus zou ze de boel versieren etc.. Ik mocht nergens iets van weten. Nou, dat berichtje heb ik dus al gelezen. Anyways, nu komt het. De dag dat ze mijn man had geappt, had mijn broertje haar gebeld van joh wordt er nog een babyshower geregeld of hoe zit dat? Heeft ze gereageerd met: owja goed dat je het me laat herinneren ja ehm oke volgende week zondag doe ik het wel!!!! Ik ben dan al 38 weken ver!! Mijn broerje reageerde met: dan hoeft het niet meer want de kleine kan elk moment komen plus ze is dan veelste moe. Zegt ze ow ja oke dan doe ik het aanstaande zondag wel. Heeft ze de helft van mn vriendinnen niet eens uitgenodigd plus €15per persoon gevraagd!! Wat moet ik hier nou mee?! Beetje toneelspelen terwijl ik weet dat ze het niet eens wilde organiseren. Ik wil haar echt zeggen van joh weetje het hoeft niet meer, ik weet dat je het sowieso niet wilde doen, je doet t alleen omdat mn broertje het zei. Maar ja mn broertje kan k niet zo laten stikken. Wat zouden jullie doen? Ik wil het echt laten cancelen, want voel me nu best zielig zo, gedwongen babyshower. Moet ik dr ook nog bedanken omdat ze een babyshower voor me heeft geregeld?! Nee, ze zou het niet doen. Niemand is verplicht uiteraard, maar ze heeft ook tegen de mensen die het wilden organiseren gezegd dat zij het gaat doen. Dus ze heeft er een stokje voor gestoken. Alsof ze het me niet gunt. Nou lang verhaal, kritiek zal waarschijnlijk komen maar tis eruit bij mij. Wat zouden jullie doen? Ben echt teleurgesteld.

2. Eblr4

Eblr4 Niet meer actief

Ahh wat frustrerend!
    Ik weet niet wat ik kan zeggen...

3. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Kan het zijn dat ze het echt is vergeten? (lullig, dat zeker, maar het kan?)
    Kan het zijn dat ze doet alsof ze het is vergeten?
    Waarom vindt jij 15 euro p.p. raar? Je weet toch niet wat ze precies georganiseerd heeft?
    Waarom heb jij het berichtje die je vriendin aan je man stuurde gelezen?
    Waarom bemoeit je broertje zich met jouw babyshower? Is dat niet een vrouwending?
    Waarom denk je dat jij je broertje laat stikken als jij de babyshower niet door wil laten gaan?
    Waarom weet jij überhaupt dat jouw vriendin je broertje gecontacteerd heeft?
    Waarom is 38 weken te laat voor een babyshower? (Nee vroeg is het niet, maar toch ook niet te laat?)

vragen vragen vragen ...

4. Tweedeopkomst

Tweedeopkomst Niet meer actief

Niet leuk olivetree! Ik snap je gevoel helemaal!
    Ik zou het wel door laten gaan, want anders zeg je het vanuit "koppigheid" en teleurgesteldheid af terwijl je stiekem natuurlijk heel graag een babyshower heb. De manier waarop het gegaan is is niet leuk. Maar richt je dan vooral op de vrienden en familie die het je echt gunnen.

5. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Ik zou er wel even naar vragen bij dr. Openheid eisen en als het dan inderdaad zo is, je conclusies trekken.
    Ik denk dat ik er dan persoonlijk voor zou kiezen de bende te annuleren en iedereen ( minus vriendin), uit te nodigen voor een drankje in een leuke tent.

6. OliveTree

OliveTree Actief lid

29 apr 2016
    317
    33
    28
    Ik wil het graag aan dr vragen, waarom ze het opeens is 'vergeten', maar dan weet ze dus dat mijn broertje dit aan mij heeft verteld.. en ik wil niet dat mijn broertje het dan benauwd gaat krijgen als jullie snappen wat ik bedoel. Hij zei me dat het tussen ons moet blijven en dat hij het eigenlijk niet zou moeten vertellen maar toch wel wilde dat ik wist hoe en wat. En eerlijk gezegd heb ik er echt totaal geen zin meer in.

7. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Niet zo flauw doen en je broer ook niet. Ik zou een antwoord van haar eisen. Desnoods gooi je erin dat je het nu graag wil weten omdat je bang bent dat je er anders misschien geen energie meer voor hebt.
    Of vraag het aan een van de uitgenodigden. Die weten over het algemeen wel een datum en wat er besproken is.

8. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Als je controle wilt moet je het zelf orrganiseren denk ik. Ik zeg niet dat haar handelen de schoonheidsprijs verdient, maar je hebt als je iets uit handen geeft gewoon heel weinig te willen. Als je wilt weten wat er mis is gegaan, heb er dan eens een gesprek over. Dikke kans dat jullie allebei een ander beeld van het gebeuren hadden.

9. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik zou het laten gaan... en kijken wat er gaat gebeuren!
    Misschien wordt t super leuk!

10. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Ik zou het geloof ik ook laten gaan. Kijk maar even hoe het gaat. Als het echt een blamage is kun je alsnog je teleurstelling laten blijken. Eigenlijk ben je teleurgesteld door je kennis van zaken, als het een verassing was, was alles waarschijnlijk prima geweest. Ik zou het echt loslaten

met mijn duffe net wakker hoofd tijden over deze zin gedaan.. Ik dacht steeds. Huh wie is dokter Openheid...
    Toen viel het kwartje:D

11. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Als je broer zijn mond had gehouden tegen jou was het voor jou gewoon een leuke babyshower geweest.
    Hoe weet je nu wie er wel en niet zijn uitgenodigd?
    Laat je broer dan regelen dat die andere vriendinnen ook worden uitgenodigd.

12. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Ik zou het ook door laten gaan. Je broer had je niet vooraf moeten bellen en jij had berichtje naar je vriend niet moeten lezen.

15 euro pp is heel weinig, maar veel mensen kunnen super creatief zijn met weinig geld, dus ook daar niet druk om maken. Ik ben ooit op een babyshower geweest waar we maar 10 euro pp kwijt waren, en echt aan alles was gedacht!

Zet het even langs je neer en geniet ervan! Alle andere gasten kunnen er ook niks aan doen en die komen dus graag voor je.

Praat eventueel achteraf ff met je vriendin wat er gebeurd is. Niet meteen conclusies trekken dat ze je het niet gunt, voor hetzelfde geldt is ze het vergeten of vond ze het moeilijker dan gedacht!

13. Joycelyn

Joycelyn Bekend lid

27 feb 2015
    602
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou er wel iets van zeggen. Gewoon vertellen dat je contact hebt gehad met je broertje en dat je verbaasd/teleurgesteld bent. Dat je graag wilt weten hoe eea in elkaar steekt. Zeker als blijkt dat ook niet alle mensen erbij kunnen zijn omdat het zo kort dag is.

14. Mss86

Mss86 Fanatiek lid

24 nov 2015
    1.018
    157
    63
    Lekker laten gaan en niet mee bemoeien.. Jij weet officieel van niks en staat hier buiten. Het wordt vast super gezellig, niet iedereen is even goed in het organiseren, maar het gaat om het gebaar. Wellicht hadden anderen vriendinnen ook mee kunnen helpen/ in kunnen grijpen toen er niks van de grond kwam.. Je kunt achteraf altijd nog kijken of je nog iets moet bespreken. Ik zou op de dag zelf wel je grenzen wb je rust aangeven mocht dat nodig zijn.

15. Antje88

Antje88 Bekend lid

8 mei 2013
    859
    13
    18
    Ben het eens met Pandavliegen!

Vind het sowieso raar dat je vriendin het tegen je heeft gezegd, maar ik vind het ook vreemd waarom jij je er verder zo mee bezig houdt/bemoeit. Ik snap dat je je beste vriendinnen erbij wilt hebben, maar het is tenslotte een surprise party die VOOR jou georganiseerd wordt.
    Je broer had jou ook niet moeten bellen. Dan had je dit allemaal niet geweten en was je waarschijnlijk super leuk verrast geweest. Nu heb je er al een bepaald gevoel bij wat misschien helemaal niet nodig is.

Ik heb zelf bij de eerste een babyshower gehad en ook al had ik graag ook andere vriendinnen erbij gehad, ik vond het super leuk!

Bij mn vriendin mocht ik het organiseren en er komt toch altijd meer bij kijken dan je denkt. Ten eerste is een geschikte datum vinden dat iedereen kan ook vrij lastig. En 15pp is absoluut niet veel!!

Kortom, probeer het los te laten en te genieten! Praat er desnoods over na de babyshower. Geef ook aan als het genoeg is geweest, want het is idd niet heel erg op tijd.

16. Harperhazel

Harperhazel Niet meer actief

15 euro p.p valt toch reuze mee? Wie weet wat ze georganiseerd heeft!

17. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Tsja, je hebt het spelletje de hele tijd meegespeeld. Dan nu ook niet gaan miepen als het niet gaat zoals je wilt.

18. LiveLifeLovely

LiveLifeLovely Niet meer actief

Ik vermoed dat ze je om de tuin leiden en de babyshower veel eerder geven.

19. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Das knap want ze is nu al 37'weken geweest!

20. OliveTree

OliveTree Actief lid

29 apr 2016
    317
    33
    28
    De babyshower is morgen al, dus we kunnen niemand echt meer uitnodigen helaas. Schijnt ook dat ze bijna niemand heeft uitgenodigd. Nou ja ik heb dr al gesproken en ze is er morgen niet bij. K regel mn babyshower nu maar zelf, want ze had bijna niks georganiseerd. Alleen wat mensen uitgenodigd bij mij thuis en dat is het. Van mij hoefde het niet eens, maar ze had t eenmaal gezegd dus verheugde me er wel stiekem op. Bedankt voor jullie reacties, ik ga morgen er het beste van maken omdat degenen die gaan komen dat wel verdienen. Maar van mij hoeft een babyshower niet meer 😀

Deel Deze Pagina