Wat zijn de stappen zodra je weet dat je zwanger bent?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lenatje, 10 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lenatje

lenatje Actief lid

9 nov 2008
    364
    0
    16
    Ok lieverdjes,
    hier ben ik alweer...
    Vanmorgen men positieve test maar nu krijg ik toch een beetje schrik dat ik niet weet wat ik juist moet doen.
    Heb donderdag een afspraak bij de dokter,
    dan gyneacoloogafspraak maken en dan?
    Kamertje was al geschilderd... :)
    Wat doe je dan, kan er iem mij tips geven vb vanaf maand 3 kaartjes of suikerbonen, ik zeg maar iets want weet het totaal niet.
    Ben er al zolang mee bezig maar toch overdonderd
    het me momenteel! 8-[
    dikke kus van me

2. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Gefeliciteerd! 8)
    Wacht eerst maar lekker rustig donderdag af. Dan ben je alweer meer aan het idee gewend.
    Als je slim bent, schrijf je een aantal vragen op voor je naar de huisarts gaat, want vaak hoor je zoveel nieuws dat je je eigen vragen vergeet.
    Hij zal vast ook wel vertellen wat je verder het beste kunt doen, wanneer en met wie je afspraken moet maken, enzo.
    Gelukkig heb je nog bijna acht maanden voor het zover is, dus een heerlijk groot stuk om te genieten en voor te bereiden.

kaarten of suikerbonen? wat is dat? :oops:

3. lenatje

lenatje Actief lid

9 nov 2008
    364
    0
    16
    hehe jah kom uit belgie,
    dat zijn geboortekaartjes en doopsuiker :D
    haha gek he zo dichtbij en toch zo een taalverschil,
    kom uit een dorpje dat tegen roosendaal ligt!
    Dikke kus

4. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Aha, dat is dus voor als de baby er al is... klinkt wel lekker anders, suikerbonen. :)
    Maar gelukkig heb je nog alle tijd om daarover te denken. Je zult hier op het forum nog wel heel veel tips tegenkomen wat er allemaal te doen is.
    Echt, van zo'n forum word je wijs hoor!

Probeer maar lekker rustig aan te doen. Heerlijk genieten van alle voorpret. Spannend he, zo'n eerste keer naar de dokter. Hij zal je vast van alles wel uitleggen. In België zal het misschien wel weer heel anders gaan dan in Nederland.

Wat je alvast zou kunnen doen is snuffelen (op internet of in de winkels) naar babymeubeltjes, het ziekenhuis waar je gaat bevallen, geboortekaartjes-sites, kleertjes, luiers, oh, het wordt een heerlijke tijd!

5. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Hoi Lenatje,

Gefeliciteerd met je zwangerschap! De eerste stap heb je al gezet, een afspraak met de dokter/gyn.
    Je kunt idd alvast gaan rondsnuffelen voor de uitzet, maar dat heeft nog geen haast.

Wat je wel al kunt doen is eventueel vast gaan kijken bij een kinderdagverblijf/creche. Als je tenminste wil blijven werken na de geboorte en geen oppas hebt. In Nederland zijn er hele lange wachtlijsten voor, maar ik weet niet hoe dit in Belgie is.
    Verder kun je met 3 maanden doorgeven aan je zorgverzekering dat je zwanger bent en kraamzorg regelen. Maar ook hierbij weet ik niet hoe dit in Belgie gaat.

Maar ga nu eerst maar lekker genieten, je hoeft nog helemaal niets!

Deel Deze Pagina