buik 22 weken

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door prachtigwonder, 12 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prachtigwonder

prachtigwonder Niet meer actief

hallo,

ik ben nu 22+1 zwanger maar mijn buik groeit nog steeds niks!
    ik heb het vanaf 12 weken bijgehouden met de meetlint maar er is max 1cm bij. je zou nu tocg wel zeggen dat als je kindje rond de 28 cm is het toch ergens moet gaan uitdijen? ik heb echt maar een klein dun lijfje maar er is nog helemaal niks aan me op te merken dat ik zwanger ben.
    en ook niemand ziet het. met de 20 weken echo bleek zelfs het kindje 373 gr te zijn. wat dus eigenlijk helemaal niet klein was voor dat termijn. ik ben toch wel erg onzeker over mijn buik. vooral omdat er mensen in mijn omgeveing zwanger zijn waar de buik al een voetbal is! en mijn shoonzusje is nog maar 13 weken zwanger en is mij al ingehaald.
    waar is de kleine verstopt? kan het zijn dat mijn darmen omhoog zijn geduwd dat de kleine heel mijn onderbuik gebruikt?;) of denk ik nu erg gek. gelukkig voel ik de kleine wel goed. het is 2 dagen even stil geweest maar gisteren liet hij weer van zich horen.
    ook is het goed zichbaar als de kleine trapt aan de buitenkant.dus hij zit er wel degelijk;)
    maar toch vraag ik me af of het wel goed is dat mijn buik plat blijft?
    zien jullie dit vaak met een termijn van 22 weken?

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

ik zie dit nog vrij regelmatig bij 22 weken, het gaat echt wel komen hoor!
    Maak je niet te druk, vertrouw op je lijf en op je kindje. Vergelijken met anderen doe je al snel maar is niet verstandig om te doen, iedereen draagt anders.

Mirjam

Deel Deze Pagina