Misschien zit ik met deze vraag wel helemaal niet goed maar het blijft maar door mijn hoofd heen spoken dus stel hem hier. Ik ben al op een vrij jonge leeftijd ongesteld geworden namelijk op mijn 10de jaar. De kinderarts had mijn ouders de mogelijkheid gegeven om het te remmen maar hier konden nare bijwerkingen bij komen zoals nouwelijks/geen borst ontwikkeling, pas op latere leeftijd gaan menstrueren ( boven de 14) stoppen met groeien ect ect dus besloten me ouders de natuur zijn gang te laten gaan ( ben ik ze behoorlijk dankbaar om!) Ik word over 2 weken 31 dit betekend dat ik al 21 jaar ongesteld bent en ik ben zo bang dat dit ook betekend dat ik vroeger in mijn overgang zult komen en dat terwijl ik dolgraag nog zou willen gaan voor een brusje voor mijn zoontje maar door omstandigheden verlopig (nog) niet mogelijk is Is de kans ook groter dat dit gaat gebeuren of is het gewoon een bakerspraatje??
hoi dat je vroeg ongesteld bent geworden betekent zeker niet zomaar dat je ook vroeg in de overgang komt. Je hebt nog steeds prima kans om weer zwanger te worden. Ben je al weer aan het proberen om zwanger te worden? Neem wel foliumzuur! Op je 31e ben je eigenlijk nog vrij jong en dus ook normaal gesproken vruchtbaar genoeg. Mirjam