Ik slaap de laatste weken heel slecht, en dacht ik ga eens kijken bij De Tuinen voor een middeltje dat helpt, iets homeopathisch. Want ik wil natuurlijk wel een beetje fit zijn voor de bevalling. Maar nu kreeg ik dus daar framboosbladcapsules mee. Er staat op het potje letterlijk: Rustgevend tijdens zwangerschap. Waar ik dus mee zit: ik dacht dat ik al eens had gelezen dat framboosblad wee-opwekkend zou zijn. Ik weet niet of dit een bakerpraatje is of niet, maar in dat geval is het toch juist niet rustgevend? Of begrijp ik het verkeerd. Ik twijfel dus of ik ze moet nemen, omdat ik geen vroegtijdige weeen op wil wekken. Weet iemand hoe dit zit of heeft iemand deze capsules ook gebruikt?
hmm had inderdaad ook gelezen dat frambozen bladthee wee opwekkend zou zijn...... bel anders eventjes de vk of zoek eem op google! als het helpt laat het me dan weten! want ik do eook al weken geen oog dicht!
Framboosblad heeft een aantal werkzame stoffen die een heilzame werking hebben op de zwangerschap van zowel mens als dier. Het werkt bijvoorbeeld bloedzuiverend, dat is bevorderlijk voor de moeder want haar nieren en lever moeten een marathon lopen tijdens de zwangerschap. Ook versterkt framboosblad de spieren en bindweefsels, dit maakt dat de spieren krachtiger en effectiever kunnen samentrekken. De weeën worden dus effectiever en de bevalling verloopt daardoor sneller. Dit heeft meestal ook effect op het bloedverlies tijdens de bevalling wat vaak vermindert omdat het lichaam de betrokken bloedvaten sneller kan samentrekken waardoor de bloedplaatjes een minder grote opening hoeven te sluiten. Omdat de bevalling over het algemeen sneller en soepeler verloopt ervaren veel vrouwen minder pijn tijdens het baren Weet niet of je hier iets aan hebt ?!
Je mag het toch ook pas na een bepaalde hoeveelheid weken gebruiken? Of heb ik dat nou ergens verkeerd gelezen?
Ik drink sinds vorige week die thee, en ik weet niet of het daardoor komt, maar ik voel me iig een stuk fitter sinds deze week! En de thee is nog best te drinken ook! (koekje erbij hahaha) En je bevalt toch pas als je kind er klaar voor is! Sommige dames hier hebben al van alles geprobeerd als ze de 40 weken voorbij zijn, en het helpt allemaal niet. Ik geloof dat het pas een werking heeft, als je lichaam er toch ook klaar voor is!
Hier even de link naar t topic over framboosbladthee: http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=24444
ik geloof ook dat je kindje er pas uit komt als hij/zij daar zin in heeft want dat zou dus betekenen dat je je hele zwangerschap anders moet oppassen voor traplopen annas eten en bitter lemon den k toch dat het bakerpraatje zijn als ik iets zou gebruiken om de bevalling sneller op gang te helpen zou ik me later toch nog afvragen als ik het nou niet had gebruikt zou het dan ook nu geboren zijn? het is toch altijd gissen denk ik
Ik wil het absoluut niet gebruiken om eerder te bevallen. Maar de werking zoals blackpanther beschrijft lijkt op zich wel nuttig.
Ik zou ze nu al wel innemen hoor! Je bent al 36 weken zwanger en frambozenblad heeft verschillende heilzamer werkingen. Ze hadden het je vast niet eens meegegeven als je het niet mag innemen hoor! Als ik eens bij De Tuinen kom voor iets, dan zeggen ze het meteen als iets niet goed is om te gebruiken en meestal vragen ze ook nog eens hoelang ik zwanger ben
Ik durf het wel aan denk ik. Ze zullen ze toch niet zomaar meegeven. En er staat geen enkele waarschuwing op het potje. Dus ik denk dat het weinig kwaad kan.
ik ben net zwanger en ik heb toevallig gisteren het boek zwangerschap gekocht... daar wordt het juist in aanbevolen...maar dan aan het eind van de zwangerschap. let wel op dat je de echte bladeren thee hebt en geen kruiden thee met toegevoegde smaakjes... Aoife