Wat heb jij gezondigd deze zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lady1985, 23 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lady1985

Lady1985 Niet meer actief

Een beetje naar aanleiding van het topic over het zondigen met alcohol: heb jij iets gezondigd tijdens je zwangerschap? Ik weet dat iedereen hier het beste met z'n kindje voorheeft, maar kan me ook voorstellen dat het soms heel moeilijk is om je aan alle leefregels te houden ;)

Ik zal beginnen: ik heb heel af en toe een nipje van een wijntje gehad en een keer tiramisu gegeten...

Nu jullie! :)

2. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Drank en wijntjes kan ik makkelijk laten staan. Ik neem iedere avond na mijn eten nog 1 sigaretje! overdag verder niks dus echt maar 1 per dag!

Stress is ook niet goed zeggen ze;):)

3. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    heb de eerste dagen na de test 1 sigaret per dag gerookt *kwam van rond de 15-20. nu wel gestopt :)
    verder eigenlijk mja. ik neem wel eens 2 boterhammen met een lekkere laag smeerworst. maar op zich is dat niet zo heel ernstig heb ik begrepen. als het maar niet elke dag is

4. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Paar sigaretten per dag in het begin.. Deuren geverfd wat niet op waterbasis was (1 dag).. Soms (maar das heel sporadisch) teveel leverworst op brood.. dat was het wel:p

5. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Mijn vinger 1 keer in de cakemix gestoken:)

6. Jel

Jel Niet meer actief

Nee niet gedaan.

Wat is er eigenlijk 'mis' met tiramischu? Niet dat ik hoef hoor, want ik hou er niet van.

7. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    vanwege de alcohol die er in zit of de mascarpone

8. Lady1985

Lady1985 Niet meer actief

Precies... Er zat amaretto in. Ik schaam me diep... :) (maar heb er stiekem wel ontzettend van genoten)

9. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Haha dat deed ik ook, de dag voor mijn bevalling. Toen ik er ineens achter kwam dat dat ook niet mocht heb ik héél snel water in de bak gedaan en de cake snel in de oven geschoven!

10. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    WHAHA GEWELDIG TOPIC DIT.
    ik zou egt een moord doen voor filet american mar dat durf ik niet haha.
    van mijn dochtertje at ik elke week 2 boterhammen flink belegd met pate heerlijk.
    deze zwangerschap vlgs mij nog niets gezondigd

11. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.197
    10.801
    113
    Toen ik nog niet getest had maar wel al vermoedde, een sausje bij de asperges gemaakt met rauwe eieren. Een keer cakebeslag gesnoept. En steeds makkelijker geworden met de kruidenlijst die t voedingscentrum geeft, in mijn tomatensoep gaat een goeie lepel pesto!

12. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    oh wist helemaal niet dat je tirimisu niet mocht eten, nou ja dat heb ik dus gehad, ik heb 2 glazen wijn gehad, een biefstukje toen ik net wist dat ik zwanger was, en een broodje zalm waarvan ik niet zeker wist of het voorverpakt was geweest of niet! Tja best wel gezondigd dus ;) al vind ik het nog reuze meevallen!

13. 23mama

23mama Lid

23 jun 2012
    48
    0
    0
    Noord holland
    perongeluk tiramisu.. toen wist ik niet dat ik het niet mocht hihi
    en in het begin nog verder gerookt maar met de weken begon ik me steeds schuldiger te voelen dus ben toch maar gestopt :D

14. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    huh waarom mag pesto niet?! Dat ik eet ik ook nog geregeld!!:(

15. Anni85

Anni85 Fanatiek lid

14 jan 2011
    3.399
    0
    0
    Mama van 2
    Zuid-Holland
    Pesto mag wel gewoon toch?
    Dat bestaat uit olijfolie, knoflook, basilicum en pijnboompitten...
    Heb zelf 1 keer gezondigd met een bagel met gerookte zalm, maar dat kwam wel vers van de visboer vandaan.
    Verder heb ik alles laten staan wat niet mag, dus ik kijk heel erg uit naar mijn eerste broodje filet americain! :D

16. Anni85

Anni85 Fanatiek lid

14 jan 2011
    3.399
    0
    0
    Mama van 2
    Zuid-Holland
    Heb het even nagekeken, en er blijkt te staan op de site van het voedingscentrum:

Pas op met groene pesto, grote hoeveelheden basilicum kunnen schadelijk zijn.
    Dus ik denk dat je wel pesto mag, maar met mate.
    Net zoals kaneel en leverworst ofzo.
    Dus gelukkig kunnen we nog wel lekker een broodje met pesto, mozzarella en tomaat maken! Mmm :D

17. Melindy

Melindy Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.078
    0
    0
    pesto mag gerust hoor ;)
    ja er zit basilicum in en dat moet je in mate hebben, maar wat pesto kan echt geen kwaad hoor :)

ik heb tot nu toe nog niet gezondigd
    al zou ik echt een moord doen voor een broodje fillet american of osseworst

18. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    Met kerst had m'n vriend n heerlijk toetje gemaakt, maar daar zat wat drank in, n scheutje... Kon t niet laten staan...
    Verder niets...

19. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Niks eigenlijk.. :p

20. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

17 jun 2012
    2.078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Ik kwam er pas geleden achter dat ik af en toe een kaassoort heb gegeten die ik eigenlijk niet mag.....het valt onder de boerenkazen en is van ongepasteuriseerde melk gemaakt. Deze kaas kochten we vaak vrijdags op de markt en ik heb er nog geen seconde bij stil gestaan dat ik deze kaas niet mocht.

Toevallig wilde ik hem vorige week weer kopen en toen vroeg ik voor de zekerheid of ik de kaas mocht, niet dus:$ Oeps!!! Gelukkig heb ik geen kilo's van gegeten hihihi.

Verder hou ik me keurig aan wat ik wel of niet mag eten/drinken.

Deel Deze Pagina