Buikwrijvers

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door klaver85, 15 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. klaver85

klaver85 Bekend lid

26 nov 2014
    757
    182
    43
    Buikwrijvers.... Je ziet het al aan hun ogen die beginnen te sprakelen als ze naar je minuscule buikje kijken en je wijkt al een klein beetje uit...
    Meestal komt dat de linkerhand in actie terwijl je nog een stapje terug zet en een gezicht trekt als een oorwurm.

De buikwrijver zet (in veel gevallen) haar dominante voet naar voor en weert zonder enige moeite de beschermende hand richting buik af om aan haar trekken te komen ;)

Een beetje dollen mag wel, toch?
    Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik er echt enorm slecht in ben, en me in veel gevallen hoogst ongemakkelijk voel, van de ander kant wil ik ook niemand aanvallen, voor een in hun ogen lief gebaar.

Ik woon in een dorp en daarin is het toch een beetje, ons kent ons. Vooral bij de oudere dametjes heb ik blijkbaar altijd een bepaald gevoel opgewekt. Als ik zo'n dametje tegenkom bij het hond uitlaten of als ik snel even te voet naar de winkel ga, en ze beginnen weer over het weer te vertellen,luister ik braaf 2 minuutjes en maak dan op een vriendelijke manier een einde aan het gesprek...

Nu begint het geloof ik te wreken, want zoals het gaat in een dorp, weet sinds een week of 3 iedereen wel dat we in verwachting zijn ( hebben het voor veel mensen stil kunnen houden tot 20 weken) en is de ellende begonnen. Even snel een vingertje of handje dat over mijn buik wrijft. Gelukkig wordt het iets kouder en ga ik voortaan met een dik vest of in de jas naar de winkel ;)

Hoe gaan jullie hiermee om? Of ben ik echt de enige die de rillingen over der rug heeft lopen dan?

2. EsssieS

EsssieS Actief lid

1 mei 2014
    403
    0
    16
    Beroepsmilitair
    Alkmaar
    Vreemd genoeg gebeurd het bij mij niet. Maar ik heb me wel voorgenomen dat als het gebeurd door iemand anders en intimi én ongevraagd ik die ander óók ga betasten. Een man zalmik in zijn kruis grijpen en een vrouw bij haar borsten. Ben benieuwd wat voor reacties ik zou krijgen :D

3. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Ik vind het ook echt vreselijk!! haha

Zo lief bedoelt, maar ik ga toch ook niet zomaar over iemand anders' buik of over iemands billen wrijven? :p Ok, er mag dan op dat moment een baby inzitten, maar het blijft mijn buik, mijn huid en mijn lichaam die zomaar ineens betast wordt (zo voelt het dan haha).
    Tijdens mijn eerste zwangerschap heeft zelfs een kennis van mijn man (een vrouw) die ik voor het eerst zag een kus op mijn buik gegeven!! :O

Nee, alleen mijn man en kind mogen aan mn buik zitten. Familie en vrienden ook, zolang ze me maar eventjes waarschuwen haha

4. klaver85

klaver85 Bekend lid

26 nov 2014
    757
    182
    43
    Een kus op je buik?:$
    Ik heb me had me ook voorgenomen om iemand terug over de buik te wrijven, maar krijg het gewoon niet voor elkaar. Bij oudere dametjes krijg ik het zelfs mijn strot niet uit, na een paar keer!

Ben echt bli dat ik :1) bijna geen buik heb, dus mensen die het niet weten, zien het ook niet 2) in de winter uitgerekend ben, dus dikke jassen komen, dus extra lagen tussen hand en buik ;)

Gek kenoeg kan ik een klopje op mijn buik wel verdragen, maar dat geaai... Brrr

5. Miekiej88

Miekiej88 Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.262
    0
    36
    Gelderland
    Gelukkig niet veel gebeurt maar vind het hoogst irritant.. Buikje is van mij en mijn man en niemand meer. Eigen ouders ook geen probleem maar doen het nooit echt snel uit zichzelf. Bij mensen (oa schoonouders)die de neiging hebben hou ik me armen of tas ervoor om het zo proberen te voorkomen. Durf er eigenlijk ook niet echt wat van te zeggen word er ongemakkelijk van.

6. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Hier gelukkig nooit gedaan door vreemden, wel te pas en te onpas door schoonmoeder. :x Mijn familie heeft het gelukkig altijd gevraagd (en echt, het mag eigenlijk altijd, maar er gewoon zo vanuit gaan en hoppaaaa, daar ben ik niet zo van gecharmeerd).

Kindjes vragen het niet, maar daarvan vind ik het dan weer niet erg, dat vind ik juist lief. Lekker krom he. :)

7. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    Ik stond laatst op school te wachten toen een moeder wat vragen stelde en ineens aan m'n buik zat. Ik was verbaasd, vond het ook niet prettig. Zou dat zelf niet zomaar doen:(
    Ik vind het al zwaar vervelend als m'n schoonmoeder aan m'n buik zit, brrr..
    M'n moeder vraagt het wel altijd netjes.

8. ikkemijik

ikkemijik Actief lid

22 mrt 2015
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb op een gegeven moment een tshirt gehaald met de opdruk: I'm pregnant, not a petting zoo :D

Vind het echt onbeschoft als iemand ongevraagd aan je buik zit, dat doet mijn moeder verdorie nog niet eens

9. Kola

Kola Bekend lid

3 feb 2015
    604
    0
    0
    Ohhh ik moet er ook niks van hebben... Pas op een verjaardag van buurjongetje kwam de oma van jongetje binnen en wreef ff heel hard over mn buik..., jij ook gefeliciteerd he zei ze... Nou wist niet waar ik kijken moest. Weet dat t lief bedoeld is maar ik haaaaattt het pfffff

10. Imo1978

Imo1978 Bekend lid

19 aug 2015
    571
    1
    0
    Toevallig had ik het er gisteren met mijn vriend over. Afgelopen zaterdag vroeg een jarige vriendin of ze mocht voelen en ik vond het prima. Maar verder heeft tot nu toe nog niemand aan mijn buik gezeten, ook niet mijn vader, schoonouders etc.

Ik heb geen idee wat ik zou doen, maar ik ben behoorlijk direct en adrem, dus misschien weten ze dat ook wel en durven ze het al bij voorbaat niet aan:D.

11. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.130
    5.050
    113
    Vrouw
    Ik heb het een paar keer meegemaakt, en elke keer gezegd dat ik het zou waarderen als het eerst gevraagd werd.

12. duplo

duplo Lid

17 dec 2013
    94
    0
    6
    NULL
    NULL
    Verschrikkelijk vind ik het! Van het weekend zat de oma van mijn vriend al aan mijn buik te wrijven. Mens, het is een uitpuilende vetrol waar je over zit te wrijven, ik ben nog maar 13 weken!!

13. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Ik vind het niet zo erg. En ik zeg meestal: niks te voelen joh, ze slaapt net. Dat helpt eigenlijk wel heel goed, want a) ik herinner mijzelf eraan dat ze niet aan mijn buik voelen maar met hun hoofd bij de baby zijn en bij hun eigen opvatting van het wonder van het nieuwe leven, en b) ik herinner hen eraan dat ik het best weet wat er te voelen valt, daarmee wordt het weer mijn territorium. Klinkt misschien gek maar het werkt!

14. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Mn eigen familie vraagt het, omdat ze weten dat ik uberhaupt niet graag aangeraakt word.
    Schoonmoeders krijgt een pets op de hand. Die wil wel eens vanuit het niets ineens dr overheen wrijven.
    Verder heb ik 2 vriendinnen laten voelen toen ze schopte, vroeg het zelf aan hen.
    2 kennissen hebben het gevraagd, maar had er toch meer moeite mee dan verwachte, dus die waren dan ook voortaan de enigste die toestemming hadden gekregen.

Verder blijft iedereen er netjes vanaf. Sta dr heel nuchter in en dat straal ik blijkbaar ook uit. Plus mn handen hpu ik er gekruisd voor.

15. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Mn moeder vragat het elke keer. Maar zeg dan steeds dat ze slaapt, en dan hoeft mn moeder niet te voelen :)
    Geen idee of ukkie dan ook echt slaapt, voel dr alleen goed wanneer ik lig ivm vetlaagje en voorwandplacenta.

16. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Ik draai automatisch al een kwartslag om als ik alleen al in de ogen zie dat ze aan mijn buik willen komen. Ik heb er een enorme hekel aan als ze dat ongevraagd doen. Ik zit ook niet ongevraagd aan een ander...

17. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Tijdens mijn vorige zwangerschap is het niet een keer gebeurd, terwijl ik toen werk had met veel mensen en de situatie daar wel naar was.

Ik was dan ook compleet verrast toen afgelopen week mijn buurman zijn hand op mijn buik legde. Daar was ik totaal niet op voorbereid. En wat mij betreft blijft het ook bij die ene keer. Ik voel me daar niet prettig bij.

18. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Veel mensen schrijven dat ze een ongevraagd voelen niet prettig vinden
    Maar ik vind dat "de vraag" ook al niet prettig is. Ik blijf dat maar raar vinden, iemand die verder van me af staat hoeft niet aan mijn lichaam te voelen. Niet gevraagd en niet ongevraagd.

Hoe reageren jullie dan als het wel gevraagd woedt?

19. momo83

momo83 Bekend lid

17 jan 2015
    626
    0
    0
    ja zwangere buiken lijken wel een gemeenschapsgoed te worden ofzo.

Mijn schoonmoeder vraagt t altijd en mijn moeder en vader doen t gewoon daar vind ik het ook helemaal niet erg bij. Vriendinnen vragen te ook. Die blikken op het schoolplein haha ja die ken ik. Zo van zal ik wel of niet........gelukkig is het tot nu toe altijd niet. :)

Zwangere buiken, het is een magisch iets blijkbaar ;)

20. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Als iemand verder van me af staat en vraagt of ze aan mijn buik mogen zitten kijk ik ze alleen maar met een vragende blik aan meestal zegt dat genoeg...

Deel Deze Pagina